נדל"ן ותשתיות

דירת הסטודיו שבה צייר מארק שאגאל למכירה במחיר מציאה

האומן היהודי המפורסם והמנוח, מארק שאגאל, צייר את ציוריו המפורסמים במגוון מקומות ברחבי העולם, דוגמת פולין וצרפת, אך היום ניתן לרכוש במחיר של אלפי דולרים בלבד את ביתו בארה"ב
מערכת ice | 
הסטודיו של שאגאל (צילום אליזבת פרז)
מארק שאגאל, בעת חייו, היה בין האומנים היהודים החשובים ביותר בעולם והוא עודנו כזה למרות שנפטר בשנת 1985 בגיל 97. אחת מיצירותיו המפורסמות ביותר "האב" עומדת לאחרונה למכירה פומבית, כאשר שוויה הוא בין 6-8 מיליון דולר אך זה לא הנכס היחיד המשויך לשאגאל שעומד למכירה.
דירת הסטודיו של שאגאל בארה"ב עומדת גם היא למכירה בסך 240 אלף דולר. שאגאל גר בדירה זו משנת 1946 ועד שנת 1948 וזאת לאחר שאשתו ואהבתו הראשונה, עמה ברח מצרפת בשליטת גרמניה הנאצית, נפטרה. בדירה הזו הוא גר מאהבת חדשה, אשר הייתה צעירה ממנו בשנים רבות, וירג'יניה מקניל שגם הייתה אמנית ובתו של דיפלומט בריטי. לשניים היה בן משותף בשם דוד וזאת בעוד שהייתה נשואה לגבר אחר עמו חלקה בת.
הבית הצנוע עומד על סה"כ כ-840 מטרים רבועים ובו שני חדרי שינה, חדר אוכל, סלון ומטבח. הסטודיו מכיל עמודים ורצפות מעץ מקורי ומסתבר כי גם היה חלק מנכס גדול יותר שהיה בבעלותו של שאגאל, טרם נמכר וחולק הבית עדיין כולל גם תצפית פסטורלית ליער הסמוך וחדר שינה עם חלון המביט אל השמיים. 
כאמור, שאגאל היה אומן יהודי ייחודי ויצירתו המוכרת "האב" שהינה פורטרט של אביו עומדת כעת למכירה. במקור היצירה נגנבה על ידי המשטר הנאצי בצרפת מידו של דוד סנדר, יהודי שייצר כלי נגינה, אשר נספה באושוויץ עם משפחתו. שנים לאחר מכן ממשלת צרפת הצליחה להשיב את היצירה לצד רבות אחרות שנגנבו. יצירותיו הנוספות לוקחות השראה מביתו של שאגאל בפולין, אך גם מצרפת וארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה