נדל"ן ותשתיות

בניין בלוד פונה מחשש לקריסה: "יצאנו עם שקית קטנה"

בניין בעל שמונה קומות בשכונת חב"ד בלוד פונה מדייריו בשל חשש כבד מקריסת הבניין. הדיירים פונו לדיור זמני בבית כנסת סמוך לבניין. חבר בוועד השכונה סיפר: "הדיירים פונו בהתראה של כמה דקות, ויצאו עם שקית קטנה ביד. בינתיים הקהילה פה עוזרת למשפחות"

מערכת ice |  2
הבניין בלוד (צילום דוברות עיריית לוד)
בניין בעל שמונה קומות בשכונת חב"ד בלוד פונה היום (שלישי) מדייריו בשל חשש כבד מקריסת הבניין. מוקדם יותר התבצעה במקום בדיקה הנדסית על ידי מהנדסת העיר, גל גבריאל, קבעה כי המבנה מסוכן למגורים ויש לפנותו מיידית. כך פורסם ב"דה מרקר".
בבדיקה שערכה גבריאל נמצאו סדקים עמוקים ונמצא כי קיימת סכנה ממשית לקריסת העמוד ואובדן יציבות לבניין. לפיכך, הורתה גבריאל על פינוי שמונה המשפחות שמתגוררות בבניין. מהנדס קונסטרוקציה וקבלן רשום של העירייה הוזמנו למקום כדי לבחון האם ניתן לחזק את היסודות ועמודי הבניין ולבצע תמיכות באופן שיאפשר החזרת הדיירים לבניין, או שיש להרוס את הבניין. בינתיים, הדיירים פונו זמנית לבית כנסת סמוך.
חיים גלינסקי, חבר בוועד השכונה, סיפר: "הדיירים פונו בהתראה של כמה דקות, ויצאו עם שקית קטנה ביד. אלה ימים של חופש וכל הילדים בבתים ולא נמצאים בישיבות. מדובר בבניין של יותר מ-50 שנה, והעירייה עושה כרגע בדיקות כדי להחליט אם לחזק מיידית את הבניין ואז הדיירים יוכלו לשוב לדירות יחסית מהר. בינתיים הקהילה פה עוזרת למשפחות, ורובן מתארגנות לגור אצל קרובי משפחה".
 
גלינסקי הוסיף: "מדובר בבעיה אמיתית כי מצוקת הדיור לא פוסחת על השכונה שלנו. לכן הפתרון שרוב התושבים פונים אליו הוא הרחבות של הדירות הקיימות, שגם הוא פתרון מוגבל". מנכ"ל עיריית לוד, אהרון אטיאס, מסר: "אנו פועלים בהתאם להנחיות מהנדסת העיר ובוחנים במקביל ביצוע חיזוקים לבניין. גורמי הרווחה מעניקים כל סיוע אפשרי לדיירים המפונים".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ל-1 החוצפן. מי נתן לך להוציא לעז..
    רם 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על כל תושבי לוד? וכי אין עבריינים בבת-ים? ובתל-אביב? ובירושלים?
    סגור
  • 1.
    עירייה ותושבים פושעים
    יהודה 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בנו 2 קומות נוספות עם מהנדס פיקטיבי ומתפלאים שהבניין קורס
    סגור