נדל"ן ותשתיות

עיריית פ"ת נתבעת בעשרות מיליונים ע"י חברת נת"ע

נת"ע, החברה שאחראית על בניית הרכבת הקלה והקו האדום בפתח תקווה, תובעת יותר מ-20 מיליון שקלים מהעירייה בגין גביית כסף שלא כדין (לטענת התובעים) כהיטלי פיתוח עירוניים במסגרת מהקמת הדיפו. העירייה: גביית ההיטלים בוצעה על פי כל דין
מערכת ice | 
הרכבת הקלה (צילום פלאש 90 נתי שוחט)
חברת נת"ע נגד עיריית פתח תקוה: החברה שמבצעת את פרויקט הקמת הרכבת הקלה והקו האדום בעיר פתח תקווה, תובעת קרוב יותר מ-20 מיליון שקלים מהעירייה בטענה כי נגבו ממנה סכומי כסף שלא כדין כהיטלי פיתוח עירוניים. בנת"ע טוענים כי שילמו למרות מחאותיהם על מנת שלא לעכב את הליך הקמת הקו האדום, בעירייה טוענים כי הגבייה בוצעה על פי כל דין. 
בשבוע שעבר הוגש כתב התביעה לבית המשפט המחוזי מרכז, ונטען בו כי חברת נת"ע נאלצה לשלם לעירייה היטלי פיתוח עירוניים כתנאי לקבלת היתרי בנייה לדיפו,. עם זאת, בנת"ע טוענים שאינם חייבים בתשלום אך בגלל שבעירייה התעקשו, החליטו בנת"ע לשלם על הסכומים שנדרשו על ההיטלים כדי שלא לעכב את הקמת הרכבת הקלה. 
עוד נטען על ידי עורך הדין זינגר בשם החברה כי נת"ע שילמה מכספה 35 מיליון שקלים על עבודות תשתית בסביבת הדיפו שכוללות מוביל ניקוז, תחנת שאיבה וסלילת כביש גישה לדיפו אך העירייה "לא הפחיתה את סכום המימון מההיטלים". 
בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורך הדין שלום זינגר ממשרד זינגר דנה ושות', נכתב כי ב-2015 שילמה נת"ע 19.7 מיליון שקלים כתנאי להוצאת היתר בנייה חיוני ודחוף להקמת הדיפו. בין השנים 2019-2020 שלחה העירייה חמש דרישות תשלום נוספות בגין תוספות בנייה שונות במתחם הדיפו, שהסתכמו ב-850 אלף שקלים.
בנת"ע טוענים בין היתר כי דרישת התשלום על היתרי הפיתוח התעלמה מכך שברוב שטח הדיפו יש מסילות ברזל, ולפי הדין, "מסילות ברזל, לרבות מסילות במתחמים סגורים דוגמת הדיפו, לא חייבות בהיטלי פיתוח". כמו כן נטען כי לא התקיימו במקרה זה התנאים לגביית היטל תיעול כי לא הוכרז על "איזור איסוף". 
כעת כאמור תובעת נת"ע את הסכומים ששילמה על ההיטלים בסך 20.6 מיליון שקלים בתוספת הפרשי ריבית והצמדה.
מדוברות העירייה נמסר לאתר "מיינט פתח תקווה" כי "הנושא הובא לפתחנו לפני ימים אחדים ובכוונתנו לשלול את הטענות במסגרת ההליך שיתקיים. על כל פנים, גביית היטלי הפיתוח מהחברה בוצע על פי כל דין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה