נדל"ן ותשתיות

היסטוריה ביוקנעם מגדלים חדשים בישוב, כמה תעלה שכירות?

יוקנעם רוצה להיות תל אביב. לראשונה יבנו בבירת ההייטק של הצפון 2 מגדלים בני 19 קומות: "נכון להיום אלה שני המגדלים היחידים שמתוכננים בעיר הצפונית ויהוו היהלום שבכתר מבחינת העיר". יקנעם מושכת חברות הייטק ומשפרת סטנדרטים אדריכליים

אריאל נוי |  1
יוקנעם מגדלים (צילום צחי וזאנה אדריכלים ואולאין הדמיות)
לראשונה בעיר הצפונית יוקנעם יוקמו 2 מגדלים.  קבוצת שובל שבבעלות היזם משה מילר הגיש לוועדה המקומית תכנית לבנייתם של שני אייקונים אדריכליים המיועדים למגורים בגובה של 19 קומות כל אחד.
התב"ע החלה על המגרש בשטח של 8 דונמים מאפשרת בנייתן של כ 140 יחידות דיור וכל מגדל ימנה 70 יחידות דיור כאשר אחד מהבניינים מיועד כולו למכירה לשוק החופשי והבניין השני מיועד כולו להשכרה לתקופה של 15 שנה.
מתוך 70 יח"ד המיועדות להשכרה כ-20 יח"ד מיועדות להשכרה מפוקחת לזכאים, בשכר דירה מופחת שיעמוד על כ-1,800 שקל לדירת 3 חדרים וכ- 2,800 שקל לדירת 4 חדרים. מדובר במגרש שהוצא למכרז על ידי רמ"י בשיתוף חברת דירה להשכיר בשכונת שער הגיא בעיר שבו זכתה קבוצת שובל ביולי 2020  לאחר שהציעה מחיר של כ- 33 מיליון שקל עבור הקרקע.
קודם להפקדה הגישה קבוצת שובל לראש עירית יקנעם 4 חלופות אדריכליות למגדלים מודרנים, אלא שלראש העיר היה חשוב שהפרויקט יהיה יוצא דופן מבחינה אדריכלית ויהווה אייקון אדריכלי שהעיר תזוהה עימו.
לדברי צחי וזאנה אדריכל הפרויקט "מיקום המגרש על הגבעה הכי גבוהה ביקנעם חושף את הפרויקט לניראות של 360 מעלות, הרעיון הבסיסי הוא ליצור מתח של תנועה פואטית בין שני המגדלים המתנשאים לגובה של 65 מ', מעין ריקוד "טנגו" של המגדלים"
יקנעם מאופיינת בבניה נמוכה למעט שכונת שער הגיא שבה אישרה העיריה תב"ע לבנייה רוויה. הבניינים הגבוהים היחידים שנבנים בימים אלה הם בני 10 קומות בפרויקט שובלים שבונה קבוצת שובל גם כן בשכונת שער הגיא. פרויקט שובלים" בשכונת שער הגיא יכלול 4 מבני מגורים, 140 יח"ד, מתוכן  כ- 53 יח"ד עבור שוק חופשי והשאר במסגרת מחיר למשתכן.
לדברי ישי רוט, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בשובל, נכון להיום אלה שני המגדלים היחידים שמתוכננים ביקנעם ויהוו היהלום שבכתר מבחינת העיר. לדבריו, היותה של יקנעם מושכת לחברות הייטק מחייבת אותה לסטנדרטים אדריכליים ולבניה איכותית על מנת שתעניק מענה ראוי למגורים לעובדי התעשיה. הקרבה לכביש 6 וצירי תחבורה ראשיים נוספים  ממצבת את יקנעם כמקום אטרקטיבי ומבוקש, צורת התכנון והבניה תגרום לעליה לרגל של אדריכלים ותושבים מחוץ ליקנעם להגיע ולראות את היצירה המיוחדת שתיבנה.
לדברי יורם וינטרוב מהנדס ראשי צפון של שובל: "פרויקט המגדלים ביוקנעם בשכונת שער הגיא ייבנה בשיטה חדשה שיובאה מקנדה ותכנס לראשונה לשימוש בארץ אצלנו. מדובר בבניה ירוקה בזכות בידוד מרעשים ועוד. השיטה חוסכת בלוחות זמנים ובפסולת"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם לא בחינם
    גבי 08/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנייה ירוקה שיבנו לעצמם קרטונים
    סגור