נדל"ן ותשתיות

מהפכה בנדל"ן בישראל: 30 חברות חדשות בדרך לארץ

הצלחה בקול הקורא של משרד הבינוי והשיכון: מעל 30 הצעות הוגשו על ידי חברות בנייה זרות לצורך ביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל. הקול הקורא החדש פורסם ביולי במטרה לייצר מענים מיידים לענף הנדל"ן, באמצעות הרחבת מספר חברות הביצוע בישראל, הרחבת מספר המדינות מהן חברות יוכלו לגשת לקול הקורא
מערכת ice | 
דיור-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ שחר יערי, shutterstock)
בשבוע שעבר  (1.10.2024) עם תום זמן ההגשה של הצעות לקול הקורא, הוגשו  מעל 30 הצעות, ממדינות שונות ברחבי אסיה ואירופה. ההצעות  הועברו לתהליך בדיקה מוקפד ומחמיר, במהלכו יהיה על החברות להוכיח ניסיון בינלאומי בבנייה באיכות גבוהה, יכולות ביצוע בטכנולוגיות מתקדמות ואיתנות פיננסית.
החברות הזוכות יורשו לבנות בישראל יחידות דיור ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים כגורם האחראי על כל ההיבטים ההנדסיים והביצועיים של הפרויקט, הן יחויבו לבנות בהיקף בנייה למגורים של מאות אלפי מ"ר במהלך תקופת עבודתן בישראל. החברות יירשמו במאגר לתקופה של 5 שנים, עם אפשרות הארכה של  3 שנים נוספות, בהתאם  לעמידה בקריטריונים ותנאי הקול קורא.
 
משרד הבינוי והשיכון יבצע בדיקות מעקב שוטפות במהלך כל תקופת רישומן של החברות במאגר, זאת בכדי לוודא שהחברה מבצעת בנייה למגורים בישראל כקבלן או כיזמיות עם חברה ישראלית, בהיקף המפורט בקול הקורא.
הקול הקורא החדש כולל עדכונים מסבבים קודמים, במטרה להרחיב את  איכות וסוג החברות שיוכלו לגשת, הכוללים: יינתן יתרון לחברות בעלות ניסיון בדגש על מגורים ובדגש על בניה לגובה, תינתן עדיפות לחברות עם ניסיון בנייה בינלאומי רחב, על מנת לעודד חברות מערביות בינלאומיות לגשת לקול קורא. וכן, תינתן אפשרות להבאת עובדי החברה ממדינות בהן כבר בנתה פרויקטים משמעותיים ולא רק ממדינת המקור של החברה.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "הצלחתו של המכרז, עם ריבוי ההצעות שהוגשו ממגוון מדינות, הוא הוכחה לכוחו של שוק הנדל"ן הישראלי והאטרקטיביות שלו גם בעיתות מורכבות כאלו שאנו חווים כיום. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול בעוצמה על מנת להגדיל את היצע הדיור בישראל ולשמור על רציפות העבודה בענף הבנייה בימים אלו ולטווח הארוך. צעד זה יאפשר בהקדם תחילת עבודה של חברות חדשות באמצעותן יגיעו ארצה אלפי עובדים בטווח קצר ללא צורך בביורוקרטיה".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "הקול הקורא הזה מצטרף לשורת צעדים שהמשרד מבצע בכדי לתת מענה לצרכים שעולים מן השטח בכל תקופת המלחמה, בהם הבאה פרטית של עובדים ללא צורך במיונים ועל סמך ניסיון, הגדלת המכסה במסלול הפרטי ומהלכים נוספים נמצאים על שולחן הדיונים גם היום. אנו נברור את ההצעות האיכותיות ביותר והחברות החדשות יצטרפו לחברות הביצוע שכבר בארץ ולעשרות אלפי עובדים מקומיים וזרים שמשמרים את התפוקות בענף הבניין הקריטי לחיינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה