נדל"ן ותשתיות

מייסד WeWork מאבד עסקה: איש העסקים הישראלי עומד להפסיד מיליונים?

שלוש שנים אחרי שעזב את WeWork בבושת פנים, ב-2022, איש העסקים אדם נוימן הקים את מיזם הנדל"ן Flow. כעת, לאחר שגייסה 350 מיליון דולר, מסתמן שהחברה עומדת בפני הפסד של מיליוני דולרים בעסקה המקושרת לבניין מגורים בנאשוויל שבארה"ב
מערכת ice |  2
אדם נוימן (צילום pexels, יוטיוב/ CBS Mornings)
איש העסקים הישראלי אדם נוימן, עשה היסטוריה עם החברה שייסד WeWork שסחפה את העולם, אך כמו שהיא עלתה כך היא ירדה. מאז, נוימן הספיק לעזוב את WeWork ולהקים חברת נדל"ן, אבל נראה שגם הפעם הוא עומד לפני הפסדים של מליונים.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה באתר Business Insider, חברת הנדל"ן של נוימן Flow, עומדת לאבד את השקעותיה בבניין מגורים הנמצא בעיר נאשוויל בארצות הברית, זאת בעקבות הפסדים שהפרויקט רשם במהלך השנתיים האחרונות.
יש לציין שמדובר רק בהשקעה אחת בעיר נאשוויל שבמסגרתה חברה של נוימן היא בעלת מניות מיעוט בלבד. ניהול הפרויקט בשום שלב לא נעשה על ידי חברת הנדל"ן של נוימן Flow. לכן אומנם ישנו סיכון להשקעה מסוימת אבל היא לא עיקרית מבחינת החברה.
על פי הפרטים, בין השנים 2022-2023, המתחם שמכיל 358 דיירות יוקרה הפסיד למעלה מ-7 מיליון דולר. פלטפורמת מימון ההמונים Yieldstreet, אשר מחזיקה בבניין בבעלות משותפת עם חברתו של נוימן, הודיעה לאחרונה לרוכשי המניות שלה שההשקעות שלהם בנכס עלולות להימחק.
מטעם Yieldstreet, טענו גם שבעלי החברה דנים כעת עם המלווים של פרויקט על הדרכים בהן יהיה ניתן להציל את העסקה על ידי מכירת אחזקות, הזרמת הון או הסדרה מחדש של חובות הקיימים.
ב-2019, זמן קצר לאחר ההנפקה הכושלת שלה בבורסה נוימן עזב בבושת פנים את WeWork כשברגע גם הושמעו כלפיו ההאשמות על ניהול כושל ובזבוז כספי החברה. שלוש שנים מאוחר יותר הוא הקים את Flow. עד כה, החברה גייסה סכום עתק של 350 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הגדולה אנדריסן הורוביץ, והיא מחזיקה בהשקעות בשישה בנייני דירות, בהם הנכס בנאשוויל שעלה לכותרות
דובר Flow ניסה בכל הכוח להרחיק את החברה מהנכס בנאשוויל, ומסר בהצהרה כי Flow היא בעלי מניות מיעוט בפרויקט ומעולם לא ניהלה את הבניין: "רכישת הבניין קודמת לקיומה של Flow והתוכניות העסקיות של Flow מעולם לא כללו את ניהולו, Flow היא בעלת מניות מיעוט ללא שליטה, והבניין ממשיך לעמוד בהתחייבויותיו".
מבדיקה של העובדות נראה שיש אמת בדבריו משום שהבניין אכן מנוהל על ידי RPM Living, חברת ניהול נכסים שבסיסה בדנבר, ומי שמהווה מחזיקת המניות העיקרית בו היא Yieldstreet.
אבל, הנתח של Flow הוא חלק מהעברה נרחבת יותר של שש השקעות בנכסים שבוצעו במקור על ידי המשרד של משפחת נוימן Nazare Capital, והועברו ל-Flow טרם השקתה. עם זאת, ממסכמים עולה כי הנכס עלה למשקיעים מיליוני דולרים והחלק של Flow בו נמצא בסכנת מחיקה, בדומה לשאר המשקיעים של Yieldstreet, כך עולה ממסמכים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה מרושלת מכל הבחינות (ל"ת)
    איך לאתר הזה עורך? 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מפתיע. (ל"ת)
    GUSS 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור