נדל"ן ותשתיות

בשורה ענקית לרוכשי הדירות: פטור מארנונה בסך 3,000 שקל למשך שנה

ועדת הערר לענייני ארנונה בתל אביב קבעה כי בני זוג אשר רכשו דירה בבניין חדש שהוקם בתל אביב וטרם אוכלס, זכאים לקבלת פטור מתשלום ארנונה בסך 3,000 שקל למשך 12 חודשים. תחילה, התקבלה התנגדות מצד מנהל הארנונה בעיריית תל אביב אך לאחר מאבק ממושך, הוחלט להעניק את הפטור בתשלום הארנונה לבני הזוג

מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
ועדת הערר לענייני ארנונה בתל אביב העניקה השבוע בשורה של ממש עבור רוכשי הדירות החדשות אשר עדיין לא נכנסו לביתם החדש. על פי הפרסום של אתר החדשות "כלכליסט", לאחר שוועדת הערר לענייני ארנונה קיבלה את הערעור שהוגש על ידי ד"ר דפנה אבניאלי, לשעבר שופטת בכירה בבית המשפט במחוזי בתל אביב ובעלה, הוחלט כי רוכשי הדירות החדשות זכאים לפטור מארנונה
על פי החלטת הוועדה, רוכשי הדירות החדשות זכאים לפטור מארנונה בסך של 3,000 שקל בחודש למשך שנה שלמה. אותו פטור מוענק לרוכשי הדירות החדשות בעקבות העובדה כי אלו לא אכלסו את הדירה שרכשו בבניין חדש שהוקם בתל אביב. 
על אף החלטת ועדת הערר לענייני ארנונה, החליט מנהל הארנונה בעיריית תל אביב לדחות את בקשת בני הזוג בנושא הפטור. על פי ההסבר שהעניק מנהל הארנונה, החברה "אשדר" נרשמה כמחזיק ראשון בפרויקט ולכן היא קיבלה את הפטור. כלומר, מנהל הארנונה מציין כי את הפטור מתשלום הארנונה ניתן לקבל רק פעם אחת. 
כאמור, בני הזוג ביקשו לקבל פטור מתשלום הארנונה בשל העובדה כי הבניין החדש אשר הוקם לאחרונה בתל אביב טרם אוכלס. במסגרת הבקשה שהעבירו לוועדת הערר לענייני ארנונה, בני הזוג ציינו כי הם מעוניינים לקבל הנחה ל-12 חודשים לפי תקנה 12 לתקנות ההסדרים במשק המדינה.
מדובר בתקנה המעניקה הנחה של עד 100% בתשלום הארנונה לתקופה של עד 12 חודשים למי שמוגדר כמחזיק הבעל הראשון של בניין חדש וריק, לאחר שתהליך הבנייה תם וניתן להתגורר בו.
על אף שבני הזוג סורבו לקבלת הפטור מתשלום הארנונה, אתר החדשות "כלכליסט" מציין כי חברת "אשדר" לא ניצלה את ההנחה באופן מלא, בשל הטענה כי ביולי 2023 היא מסרה את הדירה לבני הזוג. 
לבסוף, ועדת הערר לענייני הארנונה החליטה כי בני הזוג אבניאלי צודקים בטענתם כי הם זכאים לקבלת הפטור מתשלום הארנונה ולכן ערעורם התקבל. לצד זאת, בני הזוג קיבלו את הערר החל מיום החיוב בתשלום הארנונה ולא ממועד קבלת החזקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה