נדל"ן ותשתיות
המטרו בדרך: זו המדינה שתקים את הפרויקט התחבורתי הגדול בישראל?
לאחרונה משלחת של בכירים ישראלים ביקרה בדרום קוריאה במטרה לבחון את ההיתכנות כי חברות קוריאניות יהיו אחראיות על הקמת הפרויקט. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא הרצון להימנע מהתלות הסינית בתשתיות בישראל, לאור התקרבותה ל"ציר הרשע" הכולל את איראן ורוסיה
במקביל למלחמה המתמשכת שמנהלת ישראל נגד ארגון הטרור חמאס, משרד התחבורה מנסה לקדם את הפרויקט התחבורתי הגדול בארץ, ובו יושקעו לא פחות מ-150 מיליארד שקל (ואף יותר) – המטרו. כפי שפורסם בדה מרקר, בחודש שעבר יצאה לדרום קוריאה משלחת של בכירים ישראליים בכדי לבחון את הטכנולוגיות שמציעים הקוריאנים.
אחת הסיבות המרכזיות לכך שישראל מתעניינת במדינה האסיאתית שנחשבת למצליחה במיוחד מבחינה כלכלית, היא בשל הרצון להפסיק להסתמך על סין בשל היחסים לאור התקרבותה ל"ציר הרשע" (רוסיה ואיראן). כמו כן, חשוב לציין כי דרום קוריאה נחשבת למתקדמת במיוחד מבחינה תחבורתית, ועל כן נראה כי הם יכולים להציע לממשלת ישראל ידע וניסיון מוכחים.
במשלחת הישראלית לקחו חלק בכירים ממשרד האוצר, משרד התחבורה וכן חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). נת"ע, אשר מקימה את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, אמורה לנהל גם את פרויקט המטרו, אם כי שרת התחבורה מירי רגב מנסה להקים חברה חדשה שתחליף אותי בניהול הפרויקט הזה.
הנציגים הישראלים התרשמו כי לדרום קוריאה יכולת מעולה בתכנון רכבות (מכל הסוגים) אשר אין בהם נהג, כלומר אוטונומיות לחלוטין, וציינו כי זו השאיפה גם בנוגע למטרו הישראלי. כמו כן, לוחות הזמנים של ביצוע הפרויקטים בדרום קוריאה הם "יוצאי דופן", על פי בכיר במשלחת. אין ספק כי הדבר מתבקש לאור העובדה כי המטרו בישראל בין כה וכה נמצא בעיכוב של שנים, וכך גם פרויקט הרכבת הקלה.
עוד ב-
פרויקט המטרו, הוא פרויקט תשתית התחבורה הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. הפרויקט כולל שלושה קווים, M1, M2, ו-M3 , אשר ירחיבו וישלימו את מערכת הסעת ההמונים במרכז ישראל. הפרויקט צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ ובשטחן של 24 רשויות מקומיות. המטרו עתיד להסיע כ 2 מיליון נוסעים ביום, ולשנות ביחד עם הרק"ל את הרגלי הנסיעה בגוש דן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.מה ההבדל בין החשמלית הקיימת לחשמלית החדשה? (ל"ת)שם 05/2024/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.נדמה לי שזה פרויקט התשתיות היקר בעולם כרגע (ל"ת)דוד 05/2024/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.מדוע לא פונים גם ליפניםחיים 05/2024/14הגב לתגובה זו4 1ליפן יש ידע וניסיון רב בתחום הרכבות והמסילות. אני לא מבין מדוע לא בודקים גם מה יש ליפנים להציע?סגור
-
וטיוואנים? (ל"ת)דויד 05/2024/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מהנדס מומחה ואסטרטג תתחבורה באאץ ובמסגרות של הבנק העולמעמירם סטרולוב 05/2024/14הגב לתגובה זו0 2הכיוון נכון כאסטרטגיה לאומית. הפרוייקט עצמו ראוי לבחינה אסטרטגית ברמה חשיבתית, תכנונית ויישומית!!! כתבתי בשנים ,אחרונות לא מעט חוות דעת על כל אחד מהקווים וגם על קווי הרכבת הקלה ו כבדה לבקדת רשויות, חברות ותושבים. הפרוייקט אינו בדל ויש להחזירו לשולחן הדיונים ברמה האסטרטית. במצבו ובמצבנו הנוכחי, גם אין לו ייתכנות וגם לא ישמות.סגור
-
2.אסטרטגעמירם סטרולוב 05/2024/14הגב לתגובה זו0 2מהנדס מומחה ואססטרטג תחבורה בארץ ובמסגרות של הבנק העולמיסגור
-
1.מירי גרב (ל"ת)0 05/2024/14הגב לתגובה זו0 2סגור