מינויים

מיכאלי דרשה שוויון בצה"ל והכנסת דחתה. כל הפרטים

הכנסת דחתה את הצעת החוק של יו״ר העבודה, ח״כ מרב מיכאלי לשוויון הזדמנויות בין גברים לנשים בכלל התפקידים בצה״ל. מיכאלי: ״הגיע הזמן שנשים יפסיקו לעבור בבג״ץ בדרך לתפקיד הלוחמת. צה״ל חייב לעבור להליך מיון שוויוני מלא מלא״
דוד זולדן | 
מרב מיכאלי תחת מתקפה של הסיעות החרדיות (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, אבשלום ששוני, יונתן זינדל, יהודה חיים)
היום (רביעי) דחתה מליאת הכנסת את הצעת החוק של יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי הקובעת כי על צה״ל לעבור לשוויון מלא בכלל הליכי המיון, השיבוץ, ההכשרה ואופקי הקידום בין נשים לגברים בכל תפקידי צה״ל. 
בהודעה שיצאה מטעם המפלגה נכתב בין השאר: "מפרוץ המלחמה כולנו רואות ורואים את התרומה והיכולת האדירה שהפגינו לוחמות במקצועות השונים. למרות זאת, ישנן עדיין יחידות ומקצועות שצה"ל חוסם לחלוטין בפני נשים  וממיין את המתגייסות והמתגייסים לפי מינןם ולא על סמך יכולת וכישורים". 
לפי מיכאלי, שיטת המיון והשיבוץ המעוותת הזאת פוגעת בביטחון ישראל שכן היא מפסידה לצה"ל כח אדם בעל מסוגלות ומוטיבציה גבוהות וגם מפלה לרעה נשים בשירות צה"ל ואחריו. הצעת החוק הזו קריטית בעת זו, בה צה"ל מתריע פעם אחר פעם על מחסור בכוח האדם וזאת לצד עתירות חוזרות של מלש״ביות וחיילות לבג״צ בנושא שילוב נשים בתפקידי לחימה. 
יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: ״הקואליציה השוביניסטית והקיצונית ביותר שידעה המדינה ירקה היום בפרצופן של הצעירות המשרתות בצה"ל התורמות לביטחון ישראל ללא תנאים. הסיפורים על גבורת התצפיתניות, הלוחמות שבטנק, בחטיבות החילוץ וההצלה ובכיתות הכוננות לא הספיקו לקואליציה הזו כדי להבין שהמקום של נשים בקדמת הבמה ולא במטבח או רק במשרד. הגיע הזמן שנשים יפסיקו לעבור בבג״צ בדרך לתפקיד הלוחמת, צה״ל חייב להפסיק להפסיד כח אדם איכותי ומשמעותי ולעבור להליך מיון שוויוני מלא מלא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה