דעות

מכתב תשובה למי שהשאיר מכתב איום על הקבר של יוני

לי אישית ולחברים שלי שהיו במרצדס שהובילה את המבצע קראו פעמים רבות בשנים האחרונות "בוגדים" בכלל בלי לדעת מי אנחנו, למי אנחנו מצביעים ומה עשינו בשביל המדינה
אמיר עופר |  11
אמיר עופר (צילום ויקיפדיה- לשכת העיתונות הממשלתית, לעמ)
לפני 47 שנים פעלנו במרכז אפריקה, על קו המשווה. 4,000 ק"מ מהבית (מרחק כפול מאיראן), במבצע בסיכון מטורף, שהדהים את העולם. 33 לוחמי כוח הפריצה, מול 100 מחבלים וחיילים אוגנדים. אפילו דלק לחזור לא היה לנו ותכננו "לשדוד" אותו שם. ידענו שייתכן ולא נשוב היינו, פשוטו כמשמעו, עם הגב לקיר (או יותר נכון – עם הגב לאגם ויקטוריה שורץ התנינים). וידענו שכדי לשרוד - אנחנו חייבים לנצח ויהי מה. התנדבנו לטוס לשם בגלל שלוש סיבות:
הייתה לנו מטרה: הצלת בני עמנו וארצנו: כולם! נשים, גברים, מזרחיים, אשכנזים, חילונים ודתיים. הייתה לנו תחושת שליחות ותחושת גורל משותף עם כל עם ישראל, ובפרט עם בני הערובה הכלואים שם רק בגלל שהם יהודים וישראלים. היה לנו מפקד ומנהיג, ששם את טובת המדינה לפני טובתו האישית - יוני נתניהו ז"ל.
כשיצאנו לשם בכלל לא היה בשיח הציבורי הנושא של אשכנזי או מזרחי, חילוני או דתי. כשהסתערתי לטרמינל לא בדקתי למי יש כיפה ולמי לא, מי נולד במרוקו ומי בבלגרד ואת מי ריססו ב DDT כשהגיע לארץ לפני עשרות שנים (למתעניינים – גם את אבא שלי – אשכנזי למהדרין – ולא קרה לו כלום. הוא לא נעלב, לא נפגע, וכל חייו אומר תודה למי שקיבל אותו).. כשאתה בחדר עם 100 בני ערובה, ארבעה מחבלים, ומחבל עם קלצ'ניקוב יורה עליך צרור מעשרה מטר אין לך זמן לשטויות ולהבלים הללו.
כשהמראנו לשם ידענו שכל המדינה – ואפילו כל העם היהודי – נמצאים אחרינו למרות
שהם עוד לא יודעים מה הולך לקרות. וכשנחתנו בארץ כל המדינה רקדה ברחובות – ביחד – וכל העיתונים – שמאל, ימין, חרדים – כולם – כתבו אותם דברים. וראש האופוזיציה (בגין) גיבה את ראש הממשלה (רבין) ונתן לו את ברכת הדרך וגם הילל אותו אחר כך בכנסת. כי בגין היה אדם שטובת המדינה לנגד עיניו ולא טובתו האישית.
 
היום כולנו קורבן למדיניות שיטתית ומתמשכת לאורך שנים של שיסוי ופילוג ואנחנו נשלטים על ידי קבוצות קיצוניות שרק הולכות ומעצימות את השסע בשאיפתן לכוח, כסף ובעיקר לשלטון ללא מיצרים. לי אישית ולחברים שלי שהיו במרצדס שהובילה את המבצע קראו פעמים רבות בשנים האחרונות "בוגדים" בכלל בלי לדעת מי אנחנו, למי אנחנו מצביעים ומה עשינו בשביל המדינה.
פעם ניגשתי אל אחד מראשי הצווחנים - בריון ידוע. הוא עמד להכות אותי ואז שאלתי אותו למה הוא מקלל אותי ואיפה היה בצבא. הוא גמגם איזה סיפור על אפליה שבגללה הצבא זרק אותו אחרי כמה חודשים ... הוא קילל אותי ואמר לי "ביבי יזיXX אותך יה שמאלני בוגד אשכנזי מניאק". חבר (סא"ל ביחידה קרבית) שהיה איתי ענה: "ביבי לא יעשה לו את זה. הוא מכיר אישית את ביבי, את אבא שלו ואת אחיו וגם את אחיו שנהרג. אתה יודע שביבי ביקש ממנו לנאום באזכרה של יוני? אתה יודע שביבי אמר שהוא הושיע את המדינה. קראת על אנטבה? הוא החייל הראשון שפרץ לטרמינל".
 
שטוף המוח המוסת נדהם, כי המשוואה לא הסתדרה לו. מבחינתו, אם אתה מפגין נגד שחיתות  שלטונית אתה אוטומטית "שמאלני, בוגד, אשכנזי, מניאק". הוא צדק ב25%. אני לא שמאלני, לא בוגד ולא מניאק אבל אני כן אשכנזי (שנשוי לאשה ממוצא ספרדי). כדי להפגין ידע אמר לי: "וואי וואי, זה אתה שכתבו עליו שעבר את כולם?" ואז הוא ישב בשקט, מבולבל במשך דקה. חשבתי שתרמתי במשהו לאיחוי הקרע, אמרתי לו שלום יפה והתרחקתי. אחרי 100 מטר הסתובבתי לראות מה קורה. הוא עמד שם, ממשיך לקלל את העוברים ושבים ולנפנף עם הידיים בתנועות מאיימות.
לצערי אני מסיים בנימה מאד פסימית כאשר התבשרנו שאיזה מנוול השאיר מכתב איום ברצח על הקבר של יוני. אני לא יודע מי הנבל הזה, ואם יש לו או אין לו כיפה. אבל אני יודע שאין לו אלוהים. אנחנו על עברי פי פחת – אנחנו הולכים ומאבדים במהירות מפחידה את הדבק המאחד שהיה לנו בימים ההם. אני מאוד חושש לקיומה של המדינה, אבל אולי מאירועים כמו אנטבה נלמד כמה חשובה האחדות, כמה מאוסים השיסוי והפילוג, נקיא מתוכנו את הקיצונים ונחזור להיות מה שהיינו – מדינה שהיא כור היתוך של 127 גלויות שיוצר עם אחד שמדגיש את המשותף ולא את השונה. כשאנחנו ביחד אנחנו מעצמה. כשאנחנו לחוד - אלו שסביבנו יבלעו אותנו חיים.
הכותב: אמיר עופר – לוחם סיירת מטכ"ל שפרץ בראש הכוח במבצע אנטבה לטרמינל החטופים.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ושבו בנים
    נרו 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תלמד אותם להחזיר חטופים
    סגור
  • 10.
    בהצלחה לוין רוטמן
    יהודי 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעד רפורמה מישפטית !
    סגור
  • 9.
    כבוד גדול לעופר.
    מנחם 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכבוד מגיע לך גם על תרומתך באנטבה וגם על אזהרותיך מהמצב כיום של שנאה, פילוג, פגיעה בצה"ל,בכלכלה, בשמה של המדינה בעולם הגורם גם לעידוד אויבינו לפגוע בנו.
    סגור
  • 8.
    בחסות של מכתב תשובה כתבת מכתב הכפשה (ל"ת)
    דני 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 7.
    די לשינאת חינם!
    אהרון 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקינאה אוכלת אותם ןהופחת אותם לשונאים!! תעזבו את נתניהו כבר.!!!!!! תתעסקו בעצמכם........חצופים !! עברתם את הקו האדום!
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    בחיים אני לא אשכח את הבוקר שאחרי
    יייייייששששששש 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקום בבוקר ולשמוע חדשות על המבצע הייתי מלא גאווה וממש מופתע מעצם התעוזה וההחלה ל לוותר
    סגור
  • 5.
    הניחו להולכים
    שלמה 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לבדוק אם הוא יהודי המנוול שחילל את קברו של יוני. זה לא מעשה יהודי!
    סגור
  • 4.
    גיבור ישראל
    בונגה 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עם ישראל חייב לך ובענק עד סוף הדורות
    סגור
  • 3.
    כותב המכתב כאב את אי החזרת הדר גולדין מעזה
    עופר צודק ללא ספק 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעשה מטופש של בחור שכתב מכתב איום מטופש
    סגור
  • 2.
    מעניין מי התחיל את השיסוי כמו שאמרת למען שלטון ממון
    אייל 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ספק ולו הקל שבקלים שביבי ומשפחתו היו הניצוץ. והיו חכמים מידיי לקבץ את כל הנטולי היגיון ותרבות
    סגור
  • 1.
    אמיר עופר תודה לך
    אורי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תודה על מה שעשית ועל מה שעושים כל יום מיטב ילדינו ובנינו, כאלו שקבורים וכאלו שמתהלכים פצועים בנפש ללא מזור ורפואה, תודה לכולכם. אני לא מודה ויוצא חוצץ על עמיתיך המפגינים איתך שקוראים לראש הממשלה בוגד, שכותבים על איילון "ביבי בוגד" שמאיימים על לוין ברצח על משפחתו של רוטמן ברצח. זו אינה הדרך זו אינה דרכם של לוחמי אנטבה ולוחמי צה"ל... אני הייתי בהפגנות הללו עד שנאמרו שם מילים כמו מוות לביבי או דגלי פלסטין הונפו בהם בעוד נשיא פלסטין נותן כספים לכל רוצח של יהודי, תינוק או חייל את אותו הסכום. לכך לא הסכמתי לכן אני להפגנות האלו לא אלך כי עדיף לי חוקים משוגעים שניתן לשנות בקלפי מאשר להפגין כתף אל כתף עם אנשים שאינם תומכים במהותה של הציונות ושל אבותינו המייסדים
    סגור