ועידת המשכנתאות לזוגות צעירים: אייס בחסות בנק הפועלים

קונים דירה? כל השלבים שחשוב שתכירו מחתימת חוזה הרכישה ועד הכניסה לבית

מצאתם את הדירה שמתאימה לכם והגעתם לשלב חתימת החוזה? רגע לפני שאתם מתרווחים לאחור, יש עוד כמה דברים שממתינים לטיפולכם. אתר ice ובנק הפועלים עם כל מה שצריך לדעת לקראת המעבר

צילום Shutterstock
עבור רוכשי דירה רבים, שלב חתימת חוזה הרכישה נראה כמו הסוף המיוחל של תהליך ארוך ומאתגר – כזה שהחל אי שם בהחלטה לגבי אזור המגורים, עבר דרך בחינת מספר אלטרנטיבות והמשיך במציאת הדירה המתאימה ביותר תוך ניהול משא ומתן מוצלח. אלא שרגע אחרי שחתמתם על חוזה ולפני שמתחילים לתכנן את יום הכניסה החגיגי, ישנם כמה שלבים שעדיין צריך לעבור. אלה העיקריים שבהם:
 
  • חלוקת התשלומים – את התשלום הראשון על הרכישה תשלמו בדרך כלל במעמד החתימה על החוזה, ואת התשלומים העוקבים לאורך הדרך. הכול בהתאם להסכמות ולתנאים שהוגדרו במסגרת החוזה.
 
  • רישום הערות אזהרה ודיווח לרשויות – שני השלבים הללו צריכים להימצא בטיפול עורך הדין שלכם, אבל בכל זאת כדאי שתכירו אותם ותוודאו שהם מתקיימים בהתאם ללוח הזמנים. הערת האזהרה היא למעשה פנייה אל לשכת רישום המקרקעין, שמיועדת להגן עליכם על ידי רישום העסקה הנוגעת לנכס. השלב הנוסף, כולל דיווח והצהרה לרשויות המס לגבי הרכישה. לאחר הדיווח, תצטרכו לשלם מס רכישה כחוק.
 
  • התנעת תהליך קבלת משכנתא – חלק מרוכשי הדירות פונים לקבלת אישור עקרוני למשכנתא עוד טרם החתימה על דירה ספציפית, במטרה לדעת מהו התקציב העדכני שלהם וכמה הם יצטרכו לשלם בכל חודש. האישור העקרוני תקף רק לזמן מוגבל, ולכן חשוב להתניע את התהליך עצמו בהקדם.
 
לאחר שקיבלתם אישור עקרוני, בשלבים הבאים תיפגשו עם יועץ משכנתאות, תשמעו על הפתרונות המתאימים לכם ותבחרו בסוג המשכנתא הרלוונטי עבורכם. לאחר מכן תתבצע השלמת העברת ביטחונות ויתקבלו האישורים המתאימים. גובה המשכנתא ייקבע בהתאם לשיקולים שונים, בהם הביטחונות שלכם ויכולת ההחזר החודשית.
 
  • שיפוצים או הרחבות – מאחר שתהליכי שיפוץ כוללים לא מעט בלגן, לכלוך ואי נוחות, רבים מעדיפים לנצל את ההזדמנות ולשפץ את הדירה טרם הכניסה. עלותו  של פרויקט שיפוץ גדול יכולה להגיע להיקף כספי לא מבוטל, אך לעתים מדובר בשלב הכרחי שלא ניתן לוותר עליו. בהקשר הזה חשוב לדעת כי לקיחת משכנתא מיועדת גם לכיסוי עלויות שיפוץ, במטרה להתחיל את הפרק החדש בדירה ברגל ימין.
 
בבנק הפועלים תוכלו להגיש בקשה למשכנתא לא רק לצורכי רכישת דירה אלא גם עבור שיפוצים והרחבות. יועצי המשכנתאות של הבנק ישמחו לעמוד לרשותכם כדי לעזור לכם לעבור את התהליך בצורה היעילה ביותר, תוך התחשבות בלוח הזמנים שלכם ועם פריסת תשלומים נוחה במיוחד.
"לכל לקוח מותאם תהליך אישי בהתאם לנתונים ולצרכים שלו. מרגע הפגישה בבנק, התהליך אורך בין שבועיים לחודש לכל היותר", מציין יבגני רבזין, מנהל מחלקת משכנתאות בסניף נווה רם של בנק הפועלים. "המטרה שלנו היא לעשות הכול על מנת שהתהליך יסתיים במהירות המרבית. כאשר מדובר בסכומים קטנים יחסית, ניתן לשחרר את הכסף בהתאם לקצב ההתקדמות של הבנייה או השיפוצים. בסכומים גדולים יותר, הסכום יועבר לאחר תחילת העבודות בפועל".
 
  • מסירת האחזקה על הדירה – אחרי שהעברתם את התשלום האחרון וטיפלתם בכל הניירת ההכרחית, אתם כבר ניצבים בפתח המעמד המרגש של מסירת החזקה על הדירה. בפגישה המסכמת תקבלו את המפתחות, תבצעו את קריאת המונים ותעבירו את החשבונות הרלוונטיים על שמכם.
 
  • תכנון הובלה, אריזה ופריקה, ותיאומים מול ספקים רלוונטיים – כאשר תקבעו את תאריך הכניסה לדירה החדשה, יש ליצור קשר עם גורמים שונים – בהם חברת הובלות, ספקית אינטרנט, שירותי טלוויזיה וטלפון ביתי לצורך תיאום התקנות ומעבר הדירה.
 
  • רישום הדירה בטאבו – לאחר מסירת האחזקה על הדירה וקבלת אישורי עירייה ומס שבח, עורך הדין שלכם יוכל לרשום את הדירה בטאבו בלשכת רישום מקרקעין. מזל טוב!

למתחם התוכן המלא לחצו כאן
אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. האמור אינו מהווה הצעה למתן אשראי. מתן ההלוואה ותנאיה כפוף לאישור הבנק, לתנאיו ולכל דין.
האמור לעיל הינו בבחינת מידע והסברים כלליים בלבד ואינו מהווה ייעוץ המותאם ללקוח ולצרכיו האישיים. ההסברים הינם כללים ובהתאם לחוק ולכללים הידועים במועד כתיבת מאמר זה.
(בשיתוף בנק הפועלים)