תקשורת ומדיה

"כל החדשות בזמן אמת": מי עומד מאחוריי עמוד הטוויטר הנפוץ?

עמוד הטוויטר "כל החדשות בזמן אמת" נחשב לאחד האמינים והגדולים בתחום, מעל 24,600 עוקבים יש לרשת המביאה דיווחים חדשותיים רבים ודיווחים ראשונים בעיקר מתחום העולם הערבי, בראיון מיוחד ל-ice נחשף האיש שעומד מאחורי הרשת שפעילה גם כיום בזמן מלחמת "חרבות ברזל"
טל גורן | 
X טוויטר (צילום shutterstock)
הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו לכאלה שמדווחות ראשונות מהשטח, רוב הדיווחים שמגיעים לטלוויזיה מדווחים לפני כן בקבוצות הטלגרם והוואטסאפ ועמודי הטוויטר. זה נכון שבעידן של היום כאשר ישנם מקורות רבים, המלחמות על הדיווח הראשוני מרקיעות שחקים ולפעמים עשויים להיות גם דיווחים שגויים, אולם את מרבית התכנים והחדשות המעודכנות ניתן לצרוך ברשתות החברתיות.
אחד מעמודי הטוויטר המובילים, בטח בכל מה שקשור לעולם הערבי הוא "כל החדשות בזמן אמת" הכולל 24,600 עוקבים שמתוחזק ומופעל על ידי דרוזי בן 46 מהצפון שפתח את חשבון הטוויטר בשנת 2020 במהלך תקופת הקורונה ומאז זוכה להצלחה רבה.
"אני נמצא רק בטוויטר כבר שלוש וחצי שנים" מספר בראיון מיוחד ל-ice מתפעל על חשבון וחושף את תחילת דרכו שהיה בציקוף מקרים: "הפכתי לפרשן לענייני ערבים כשקרה אסון מירון וכתבתי עליו ראשון מבין הישראלים בטוויטר, הזמנתי אנשים אליי הביתה ואז כל התקשורת והרדיו עשו איתי ראיונות כולל בארה"ב, ושבוע לאחר כך התחלתי לדווח לצטט הודעות וחדשות מכל העולם הערבי. הייתי אז עם 1,000 עוקבים ומאז אסון מירון, אני בעלייה גדולה ומפורסם בשם "כל החדשות בזמן אמת".
לגבי התייחסותם של עוקבים אליו בגלל היותו דרוזי: "מכירים אותי כדרוזי מכיוון שאני קיצוני בעמדות שלי לגבי ביטחון המדינה ואני יותר ציוני מהיהודים עצמם, לדעתי היחס אל הדרוזים חיובי מלבד חוקים כמו חוק קמיניץ שהורסים אותנו. מקווה שיתנו מתאר לכפרים הדרוזים ולעשות שינוי קטן בחוק הלאום שלי אישית אינו מפריע כי ביטחון המדינה מעל כל חוק, אבל צריך להתייחס לדרוזים כשווי זכויות ושישראל כן תישאר מדינה עם רוב יהודי".
לטענתו היחסים בין הדרוזים ליהודים נשארו חיוביים למרות החוקים: "המלחמה בעזה אומר הכל על היחסים בין הצדדים והדרוזים יותר קיצוניים בהגנה על המולדת ישראל יותר מהיהודים עצמם, 40% אחוז מהצעירים שלנו לוקחים חלק בלחימה בצפון ובדרום והיחסים טובים מאוד כעת למרות התקלות שהיו בענייני הטורבינות בגולן".
על השאלה כמה זמן מקדיש ביום לדיווחים ועל המקורות מהם ניזון: "אני מקדיש יום יום כמעט 15 שעות חדשות רצוף מזה 3 שנים עם הפסקות קצרות וער עד הבוקר כדי לדווח. לגבי המקורות שלי הכל מהקבוצות של הטלגרם ברשתות הערביות ותחנות כמו אלמנאר, אלג'זירה ואלמיאדין.
 
על השפעת הרשתות החברתיות על ביטחון המדינה טען: "הפכתי כמעט למקור הכי אמין בטוויטר בארץ כי היתרונות שלי הם גם כדרוזי וגם דובר השפה הערבית ויושב בקבוצות של הערבים ומצטט אותם ומתרגם ומאצלם. מקור אמין מאוד. אפילו השרים כמו סמוטריץ' ובר לב בזמנו משתפים מאצלי ציוצים. בנוסף לכך גם בעולם הערבי עוקבים וצופים בפיד שלי 800 אלף אנשים ויותר בעולם ובישראל עוקבים אחרי כולל אנשי תקשורת כמו ינון מגל ועד אדי כהן ורשת מקאן בערבית"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה