תקשורת ומדיה

עוז זהבי בחשיפה מצמררת: "יודע מה זה פצועים, מוות"

השחקן עוז זהבי התראיין לאחרונה בהקשר לטיפול בנפש של לוחמים ולוחמות אשר חוזרים ממלחמה, והוא שיתף בכאב: "אני יודע מה זה פצועים, מוות, להיות מותקל... אנחנו אומה של פוסט טראומה"
מערכת ice | 
עוז זהבי (צילום אינסטגרם/ עוז זהבי)
פעמים רבות לוחמים ולוחמות היוצאים משדה קרב נאלצים להתמודד עם קשיי התמודדות בנפש, מלבד לבעיות פיזיות. לעיתים קשיים אלו עשויים להופיע גם זמן רב לאחר המלחמה, והם מצריכים התייחסות רפואית בדיוק כמו כל פגיעה פיזית בגוף. בריאיון שערך עוז זהבי, הוא מתוודה כי גם הוא בעצמו מתמודד עם חוויות טראומתיות מהשירות.
"אני יודע מה זה פצועים, אני כן יודע מה זה מוות, אבק שריפה ,להיות מותקל... כמובן שזה מעלה לי,  אבל את יודעת – אני לא הסיפור", אומר זהבי בראיון שנערך לאחרונה בישראל בידור. "אני בן אדם שהשתקם, בן אדם שמאוד טיפל בנושא הזה. ישראל צריכה להתייחס לנושא הזה של הטראומה כאינטרס לאומי. צריכים להיות אנשים שעובדים רק בזה, אנחנו אומה של פוסט טראומה".
בהמשך השחקן מוסיף: "לאנשים לקח 50 שנה להשתקם מיום כיפור, ונפתחו לנו עכשיו 50 שנה חדשות. אם הנושאים האלה לא יהיו מטופלים, ילדים בעוד 20 שנה ירגישו את התוצאות האלה. טראומה באה לנו בהפוכה. המדינה חייבת להקצות מיליונים לטיפול בנושא הזה". אין ספק כי דבריו נכונים ורלוונטיים, וניתן לקוות כי הממשלה אכן תיישם את הטיפול באנשים הזקוקים לכך
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה