תקשורת ומדיה

עמית סגל בהרצאה: "יש מספיק מחדל לכולם"

המלחמה המתמשכת מול חמאס מדאיגה כל אזרח במדינת ישראל, אך חשוב לזכור כי גם חילוקי הדעות בין הציבור מאיימים על חוסנה של המדינה. בהרצאה שהעביר, עמית סגל מציג את הטיעונים של שני הצדדים וטוען כי: "יש מספיק מחדל לכולם"
מערכת ice | 
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אמנם הבעיה המרכזית במדינת ישראל, נכון לעכשיו, היא המצב הביטחוני והמלחמה המתמשכת מול חמאס, אולם משבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא דווקא במישור האזרחי, בהקשר הפילוג והסיוע השורר בעם. כתב ערוץ 12, עמית סגל, שיתף את מחשבותיו בנושא זה בהרצאה שהעביר, ואמר לקהל: "יש מספיק מחדל לכולם", ובכך למעשה ניפץ את המחשבה שיש רק צד אחד שאשם במצב הנוכחי.
"השלמנו את העובדה שיש תושבים ששומעים אזעקות ויורדים למקלטים, אמרנו שכולנו באותו אירוע, אבל לא השכלנו להבין שאי אפשר להתרגל אליו", אומר סגל. הטענה שלו הייתה היא שהמצב האבסורדי בו אחת לכמה שנים (עבור תושבי העוטף מדובר בתדירות גבוהה יותר), כולנו נאלצים להכניס למקלטים עקב ירי רקטות שבדרך כלל פוסק לאחר כמה ימים. סגל מסביר כי אסור לנו לקבל את רוע הגזרה, והיינו צריכים להבין זאת כבר מזמן.
"שני הצדדים משמיעים טיעון מוצדק", אומר העיתונאי. בהמשך הוא חוזר על הטיעונים הנפוצים: "שלחנו לך מסמכים שאומרים שאם תהיה רפורמה – תפרוץ מלחמה". עוד הוא מוסיף: "תגידו, אם הבעיה היא הרפורמה, איך יכול להיות שכולם אומרים שהחמאס מורתע, ואף מפרסמים באתר צה"ל שבמהלך שמחת תורה הצבא יהיה בהדממה?".
 

סגל למעשה הציג שני טיעונים מרכזיים, האחד מאשים את המחאה על הרפורמה המשפטית והשני מתייחס לאחריותו של הצבא ולמחדלים שחלים גם עליו. בסופו של דבר, סגל טוען שזה לא כל כך משנה. המחדל הוא של כולם, וכעת כולנו משלמים את המחירים הכבדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה