תקשורת ומדיה

"האור ינצח כאן ובישראל": צפו בנשיא אוקראינה זלנסקי מדליק נר ראשון

ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, הדליק בלשכתו נר ראשון של חנוכה יחד עם שליחי חב"ד המשמשים גם כרבנים במדינה. במהלך ההדלקה אמר הנשיא: "האור ינצח כאן ובישראל"
מערכת ice |  1
ולדימיר זלנסקי (צילום רויטרס)
היום (חמישי) הדליקו ברחבי מדינת ישראל נר ראשון של חג החנוכה. דווקא בתקופה זו, בה יהודים ברחבי העולם מפחדים להתגאות בסממני הדת שלהם, קיים ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, את מצוות הדלקת הנרות.
זלנסקי, הנודע במהלך השנה האחרונה בעיקר בעקבות מלחמת רוסיה–אוקראינה שפרצה בפברואר 2022, הוא גם יהודי מן המניין. בתמונות חדשות מלשכתו של הנשיא, נראה כי הוא הדליק את נר החנוכה לצד שליחי חב"ד המשמשים גם כרבנים של ערים שונות באוקראינה. זלנסקי אמר בהתרגשות במהלך ההדלקה: "האור ינצח כאן ובישראל", והתייחס כמובן גם למלחמה שהוא עצמו מנהל כנגד רוסיה.

"האור ינצח כאן ובישראל", נשיא אוקראינה זלנסקי (צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית)
כזכור, ישראל לא מיהרה לתפוס צד לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה. למעשה, היא העדיפה להישאר בין הפטיש לסדן משום שלא רצתה לקלקל את יחסיה עם רוסיה, אך ספגה ביקורת קשה מצד אוקראינה שהטיחה בה לבחור צד במלחמה הקשה.
 
נראה כי למרות התמהמהותה של מדינת ישראל בנושא זה, זלנסקי דווקא התייצב לצידה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, וגינה את חמאס ואת מעשי הטבח הנוראיים שביצע בעוטף עזה. זאת בניגוד מוחלט לרוסיה שבחרה לשבח את ארגון הטרור ואף אירחה את מנהיגיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רבנים כופרים
    אסף 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רבנים כופרים שנותנים לגוי להדליק נר חנוכה ...
    סגור