תקשורת ומדיה

הנתונים נחשפים: זו הרשת החברתית שמובילה בפרסום תוכן אלים ואנטישמי

האנטישמיות ברשת מעלה הילוך: התנועה למאבק באנטישמיות, פרסמה את מחקרה ונושא והציגה מהן הרשתות החברתיות אשר נמצא בהן הכי הרבה תוכן אנטישמי
מערכת ice | 
מה הקפיץ את הגולשים בזמן המלחמה (צילום unsplash, פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן)
במהלך החודש הראשון למלחמה, התנועה למאבק באנטישמיות ברשת דיווחה על 34,182 פרטים אנטישמיים, אנטי ישראליים, פרו חמאס, אלימים, לרבות מידע כוזב אודות המלחמה ברחבי הרשת.
התוכן האמור נוטר בתשע פלטפורמות חברתיות שונות: איקס (לשעבר טוויטר), אינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק, טיקטוק, טלגרם, VKontakte, רדיט ולינקדאין. רוב התוכן שדווח פורסם ברשת איקס (56%, 19,240 פריטים), בפייסבוק (21%, 7,262 פריטים), באינסטגרם (13%, 4,520 פריטים) ובטיקטוק (8%, 2,862 פרטים). 2% מהתוכן המדווח (478 קטעי וידאו) נמצא ביוטיוב.
התוכן שדווח נכתב ב-8 שפות, כאשר מרביתו באנגלית (47%), רוסית (27%), צרפתית (12%) וערבית (9.5%). תוכן בטורקית, פולנית, סרבית וגרמנית היווה 4.5% מסך כל התכנים שדווחו.
כמות התכנים האנטישמיים שנוטרו ודווחו על ידי התנועה לרשתות החברתיות מאז תחילת המערכה, עלתה פי שלוש לעומת כמות התכנים שנוטרו ודווחו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
שיעור ההסרה הממוצע של תוכן אנטישמי שדווח על ידי התנועה במהלך החודש הראשון של המלחמה ברשתות השונות הוא 26%. אחוזי ההסרה הגבוהים ביותר נרשמו בפייסבוק (35%), ברשת X (כ-28%), באינסטגרם (27%), ביוטיוב (27%) ובטיקטוק (24%).
מאחר והתנועה מוכרת באופן רשמי כמקור אמין בכל הקשור לניטור ודיווח על תכנים ('Trusted Flaggers') על ידי איקס, טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, פייסבוק, ויוטיוב, באפשרותה לדווח באופן ישיר על תכנים המפרים את כללי קהילות חברתית אלו. בעקבות כך, דיווחים המוגשים על ידי התנועה מקבלים מענה מהיר, ואחוזי ההסרה של התכנים המדווחים ישירות על ידי העמותה גבוהים יותר בהשוואה לדיווחי משתמשי הרשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה