תקשורת ומדיה

ניב רסקין זוכה להגנה מפתיעה: "עושה לו עוול, קשקוש"

אחרי הביקורות אותן ספג ניב רסקין בעקבות פרסום הסרטון מהריב של חיים לוינסון ויהודה שלזינגר ב'חדשות הבוקר' מלפני כחצי שנה, שצץ מחדש ברשתות החברתיות ביומיים האחרונים, לוינסון יוצא להגנתו של רסקין: "הוא לא השתיק אותי, הוא עקרונית נגד דיונים בטונים גבוהים בשש וחצי בבוקר. מעולם לא נאסר עליי לומר משהו בתוכנית"
מערכת ice |  1
ניב רסקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בקטע וידאו שמתרוצץ ברשתות החברתיות, נראה עימות גדול שנרשם לפני כחצי שנה באולפן של 'חדשות הבוקר' בקשת 12, כאשר חיים לוינסון התנפל על פאנליסט אחר, יהודה שלזינגר, בגלל דברים שאמר ולא נעמו לו כל כל. המגיש, ניב רסקין, נאלץ לצאת בעצבים נגד לוינסון ולבקש ממנו להפסיק להפריע באופן כזה שהוא לא נהג בעבר. לאחר שרסקין ספג ביקורת קשה, כולל מכיוונו של מגיש 'פגוש את העיתונות' בן כספית, חיים לוינסון, נגדו רסקין יצא באותו סרטון מדובר, החליט להגיב לביקורות ולהגן על רסקין.
בסדרת ציוצים שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב לוינסון כתב: "יהודי חביב שאינני מכיר העלה אתמול שוב את הקטע הזה, שעף בטוויטר עם המון המון תגובות. האמת זה מעלה הרהור נוגה על הקלות של הפצת פייק ניוז, כתוב על המסך מפורש שזה ב-22 לפברואר ואנשים מתייחסים כאילו זה אתמול. אבל אני רוצה לומר מילה על ניב רסקין. אני רואה פה הרבה ביקורת על כך שהוא "השתיק אותי" ואמר לי די, כאילו לא היה מוכן לשמוע את הביקורת נגד הביביזם. ‏במחילה, מדובר בקשקוש. ה"די" התייחס אך ורק לסגנון ולצעקות. לניב יש גישה - שעקרונית אני מסכים איתה למעט חריגות - שאנשים בבוקר לא רוצים צעקות אלא פאנל נעים. הוא עקרונית נגד דיונים בטונים גבוהים בשש וחצי בבוקר, וכל אימת שזה קורה הוא תמיד מנסה להרגיע ולסדר את זה".
"‏אני משתתף בתוכנית הזאת שש שנים, מיום הקמתה. הייתי 524 תוכניות. מעולם לא נאסר עליי לומר משהו, וביקרתי שם גם תוכניות של קשת. אני יודע שלא תמיד כולם באירגון הגדול אהבו דברים שאמרתי, אבל תמיד קיבלתי גיבוי מניב, העורכים והמנכ"ל יוסי ורשבסקי. הפעם היחידה שממש כעסו עלי הייתה כשאמרתי "מי צופה בטלוויזיה" אפשר להבין. כל דעה פוליטית שהבעתי בשום תחום תמיד התקבלה בברכה, ולהיפך. נראה לי שאני מוזמן בגלל דעותיי. ככה שלומר שהוא השתיק אותי, עושה לו עוול ומציג באור שלילי שנים ארוכות של הנחיה עניינית ואובייקטיבית".

מי שתקף את התנהלותו של רסקין באירוע הוא מגיש 'פגוש את העיתונות' בן כספית, בעוד מי שדווקא בחר לתקוף את לוינסון ואת התמיכה בו והתנהלותו באותו ויכוח מדובר שמציף משום מה ביממה האחרונה את הרשתות החברתיות הוא דווקא מי ששימש כפאנליסט ב'פגוש את העיתונות' עד לא מזמן, הקומיקאי ומגיש הרדיו שי גולדשטיין.
כזכור, בוויכוח המדובר לוינסון הזדעק נגד שלזינגר שדיבר על נשאלים במחאה שלא יודעים להסביר מה היא וצעק: "די כבר עם הזלזול והבוז לדעות של אנשים, אתה יושב פה ומקשקש זה בלתי נסבל, די אי אפשר עם הדבר הזה, מישהו ברחוב לא ידע להסביר את הרפורמה, זה שיטת שלזינגר שאנשים לא מבינים. אתה מייצג את האנשים הכי מביכים בישראל, אתה כלום ושום דבר די, הוא מתחיל".
רסקין גער בו: "חיים די, מספיק כבר, חיים די סיימת? תעצור עכשיו, תעצור עכשיו, הוא לא מתחיל עכשיו, אתה כל הזמן מתחיל". שלזינגר המשיך להסביר את משנתו וגם הפעם לוינסון זעם: "אני לא יכול לשמוע את זה, שופר, דבר שופר מי הביא את ההתנתקות, אני לא מאמין שאני עיתונאי, אני שובר את התעודה שלי פה באולפן".
מי שביקר בחריפות את התנהלותו של לוינסון ואת התמיכה בו, כאמור, הוא שי גולדשטיין, שכתב בטוויטר כך: "אם הוא ימני מזרחי אותם אנשים שעכשיו עפים עליו היו קוראים לו בבון... היו נותנים אותו דוגמא להתנהגות ברברית. מציינים איך הוא מנופף בידיים. מגחכים על השפה הנמוכה. לא מבינים איך נותנים לו במה ולמה לא מעיפים אותו מהאולפן. מקננים על התרבות הקלוקלת שאנשים כמוהו מביאים עלינו. אבל הוא לוינסון מהשמאל אז הוא גיבור מהולל היום".
 
ברביעי בן כספית שיתף את הקטע וכתב: "רק שאני לא מצליח להבין למה רסקין אומר כל הזמן ״חיים די״. מה לא נכון במה שלוינסון אמר כאן? מה לא נכון, רסקין? הליכוד לא הביא את ההתנתקות (שלזינגר מספר כאן שבליכוד אומרים שלא התייעצו איתם לפני ההתנתקות)? ציבור המפגינים באמת לא יודע על מה הוא מפגין? זה הכל הוראות ממשרדי פירסום? אשכרה?".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לוינסון בריון אלים, מלא באגרסיביות (ל"ת)
    אורי 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור