תקשורת ומדיה

כאן חינוכית מציגים: עצרת הזיכרון ליצחק רבין

עצרת הנוער המרכזית של משרד החינוך לזכרו של יצחק רבין ז"ל תשודר בכאן חינוכית. בעצרת ייקחו חלק הזמר הראל מויאל, דליה רבין ושרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון
מערכת ice | 
יצחק רבין ז"ל (צילום דובר צה"ל)
כאן חינוכית מפרסמת, שכמדי שנה, היא תשדר את עצרת הנוער המרכזית של משרד החינוך לזכרו של יצחק רבין ז"ל לציון 27 שנים להירצחו. העצרת תשודר ביום חמישי ה-3.11 בשעה 18:00 כאשר הנושא המרכזי בעצרת יהיה 100 שנה להולדת רבין ז"ל. בעצרת ישתתפו הזמר הראל מויאל, בתו של רבין הגברת דליה רבין ושרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון.
במוצאי שבת קיימה מפלגת העבודה, שלושה ימים לפני הבחירות, עצרת זיכרון ליצחק רבין וזאת עשרה ימים לפני המועד הרשמי שנקבע בחוק. העצרת קיבלה ביקורות שמדובר בעצרת פוליטית ובכוונה מתקיימת לפני הבחירות ונכחו בה רק כאלף איש.

העצרת התקיימה בכיכר ציון בירושלים ומרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, לא שכחה לציין כי: "שלושה ימים לפני הרצח, חודש אחרי ההפגנה המחרידה בכיכר הזאת, ראש הממשלה יצחק רבין, רמטכ"ל הניצחון של מלחמת ששת הימים, משחרר ירושלים, שר ביטחון פעמיים, ראש הממשלה שנתן את ההוראה למבצע אנטבה – והאומץ האמיתי במבצע אנטבה הוא ההחלטה של רבין לעשות אותו. מנהיג ישראלי גדול ואמיץ שהוביל את ישראל להישגים אדירים ולשלום – נקרא כאן בפי המון מוסת – בוגד. כאן צעקו 'מוות לרבין. דם ואש את רבין נגרש'".
דליה רבין, "שיח פתוח הוא תנאי הכרחי לקיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית שבמרכזה ציונות. לצד זאת, אין מקום בחברה דמוקרטית לשיסוי, לאלימות, לקיצוניות מסוכנת שמאיימת עלינו מבפנים. גם השנה בחרתי להגיע לאסיפה ישראלית מתוך הבנה שזו העצרת שמייצגת יותר מכל את החזון והדרך של יצחק רבין. התפקיד של תנועות הנוער להתעמת עם הסוגיות הקשות ביותר בחברה הוא תפקיד חשוב וערכי ואני מודה להן על שהן נושאות את לפיד הזיכרון ללא מורא וללא ציניות". 
עומר ברט, דובר תנועת דרור ישראל, בשם קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה": "השיח הציבורי בישראל סביב הבחירות, הגיע למקום של "להיות או לחדול", מקום של ציפוף שורות בכל אחד מהמחנות. שביום שאחרי, אנחנו צריכים להמשיך לחיות פה ביחד, עם כל המחלוקות והמתחים וזה מה שאנחנו מנסים לעשות באסיפה ישראלית. יום הזיכרון לרצח רבין הוא הזדמנות חשובה עבורנו להיפגש ולפתח את התרבות הדמוקרטית שלנו. הציבור מוזמן."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה