תקשורת ומדיה

אדם הרג נחש קוברה שתקף אותו, לא תאמינו איך

אדם נשך נחש: חקלאי הודי נקם בנחש ארסי שהכיש אותו על ידי כך שנשך אותו בחוזקה. בעקבות הנשיכה הנחש מת. וזה לא היה סתם נחש, אלא קוברה של ממש, מין מסוכן ונפוץ בהודו. תושבי הכפר חזו באיש צועד כשהנחש המת תלוי על צווארו
מערכת ice |  3
נחש קוברה הודי (צילום יוטיוב)
סלים חאן עבד בשדה אורז בכפר דראדה במדינת אודישה כאשר קוברה תקף אותו, כך דיווחה הטלוויזיה המקומית. במקום לפנות מיד לטיפול רפואי, חאן תפס את הנחש ו"הכיש" אותו בחזרה. תושבי הכפר הבאים ראו את האיש, צועד כשעל צווארו הנחש שכבר היה מת. האיש לא נראה סובל מכאבים כלשהם בעקבות הנשיכה לכאורה.
"ראינו את סלים נוסע על האופניים שלו עם הקוברה המתה על צווארו. זה מטריד", סיפר עד. חאן טען שהוא התגבר על הנשיכה הארסית באמצעות קסם, כך דיווח כלי החדשות. נחשי קוברה הם בין הנחשים המסוכנים ביותר שנמצאו בהודו. המדינה היא ביתם של סוג קוברה מלך, כמו גם סוגים שונים אחרים כמו הקוברה ההודית.
ארס קוברה אינו חזק כמו נחשים אחרים, אבל הם ידועים בכך שהם מספקים כמות עצומה של רעלן עצבי בנשיכה אחת בלבד. המין יכול לתת שתי עשיריות של אונקיית נוזל בבת אחת. זה אומר שרק הכשה אחת מהנחש יכולה להרוג 20 אנשים.
 

ארס הקוברה תוקף את מרכז הבקרה של הנשימה במוח. זה יכול לגרום לאי ספיקת לב ולדום נשימה. לא ברור איזה סוג של קוברה נשך את האדם, אבל קוברה מלך נוטים להיות זהירים יותר, ויש להם פחות סיכוי לנשוך מהמינים הקטנים.
כך או כך, איך החקלאי ניצל מהארס? אפשר שספג מהנחש נשיכה יבשה - נשיכה שבה הנחשים לא מוציאים ארס. מינים מסוימים נוטים לכך יותר מאחרים. לדוגמה, הנחש החום המזרחי של אוסטרליה הוא ארסי להפליא, אבל לרוב ההכשות שלהם אין ארס, כלומר הם לא יהרגו אדם. אבל טייפאנס, עוד נחש אוסטרלי, כמעט ואינו גורם להכשות יבשות.
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כ-5 מיליון הכשות נחש מתרחשות בהודו מדי שנה, אשר אחראיות בין 81,000 ל-138,000 מקרי מוות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אני לא מיבין
    אפי 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה נדמה לי שזה היה לפני שנים
    סגור
  • 2.
    הלם
    שמעון 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צועד או נוסע על אופניים..מה נסגר, רק בהודו קורים כל הדברים המוזרים או שנדמה לי...תינוק נולד עם זנב,אחר נולד עם 3 עיניים,פרה שמניקה כלבים ,טיגריס שחי עם עיזים ועד ועוד,
    סגור
  • 1.
    תודה על הכתבה
    אזרח ישראל 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נהניתי מאד : ) ) )
    סגור