תקשורת ומדיה

מגישת חדשות 13 מטילה פצצה בשידור: "אני מתפטרת, נגמרתי"

שנה וחצי לאחר שהתחילה התמחות, כשבזמן הזה קיבלה לידיה גם את המהדורה המרכזית של חדשות 13, הילה קורח הודיעה בדמעות: "הודעתי שאיני יכולה עוד"
מערכת ice |  7
הילה קורח (צילום צילום מסך רשת 13)
מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 13, הילה קורח הודיעה ברקע מאבק המתמחים, על התפטרותה מתפקידה כרופאה וסיפרה בדמעות פתח במהדורה המרכזית בדמעות על הקושי בהשלמת ההתמחות כרופאה. 
"קצת מביך לדבר על עניינים אישיים במהדורה אבל היום האישי שלי הוא גם חדשות". פתחה קורח מונולוג בו פירטה על ההחלטה הקשה שקיבלה, "בתחילת החודש הודעתי שאני מתפטרת מבית החולים ועוזבת את ההתמחות אחרי שנים של לימודים ועבודה. מכה מאוד קשה למי שלא יודע להגיד לא בחיים שלה ומעדיפה לירוק דם מאשר לוותר.
"לפני כמה חודשים הבנתי שיום לפני התורנות אני הופכת לבן אדם שאני לא רוצה להיות. אני לא מצליחה לחייך, אני חסרת סבלנות כלפי הסביבה, חסרת סלחנות כלפי עצמי, מסתובבת עם  גוש בגרון במקרה הטוב או בוכה הרבה במקרה הרע. התורנויות במחלקה הגריאטרית הן נעימות משמעותית מאלה שבמחלקות הרגילות, ועדיין השילוב  של אחריו כבדה בדידות גדולה  וחוסר שעות שינה נונים את אותותיהם על הנפש.
"המאבק  של המתמחים מדגיש בדרך כלל את המספר 26 אבל זה שקר. תורנות בדרך כלל נמשכת הרבה יותר שעות כשסופרים את המתח שלפניה ואת הערפול שאריה. סיוט שנמשך שנים.
 

"גם כשניסיתי להיות הכי חדה שאני יכולה עשיתי טעויות  גם כשהייתי הכי מכילה וסבלנית נתקלתי על בסיס יומי במטופלים ובני משפחה שנהגו באלימות כלפי הצוות. גם כשאמרתי לעצמי שזו תקופה שרבים עשו את זה לפני ויעשו את זה אחרי  לא הצלחתי למצוא נחמה. בשיחות עם מתמחות ומתמחים אחרים גיליתי שרבים נמצאים בטיפול או בטיpול סוגי, בודדים, מדוכאים. המון עוזבים ובזמן הזה קוראים לנו מפונקים ומורחים אותנו על שולחן המו"מ.
אלה האנשים שמטפלים בכם. הם גמורים, אני נגמרתי. הודעתי שאיני יכולה עוד. הודעתי שאני עוזבת. ולמקבלי ההחלטות - רעידת האדמה הזאת היא לא תרחיש אימים, היא קרתה, והצונמי כבר בדרך".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    להחליט מה את רוצה !!!
    מירי 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הילה יקרה חבל שניסית לחיות בשני עולמות התקשורת והרפואה במצב כזה צריך לקבל החלטה ואת קיבלת כנראה התקשורת יותר לטעמך זה בסדר
    סגור
  • 5.
    מדהימה ומרגשת
    מרי 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעיקר עצוב שאנשים באמת לא מבינים על מה היא מדברת ועדיין בוחרים לזלזל. אבל האמת שעם כל האלימות שחווים במערכת החינוך, במערכת הבריאות ובכלל בכל הארץ לא פלא שאלה התגובות.
    סגור
  • 4.
    הילה: כל הכבוד
    ייייייישששששש 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צודקת ב 100% הטרוף של ההתמחות פוגעת בחולים
    סגור
  • 3.
    אולי הייתה עוזבת את התפקיד הנפלא בחדשות ואז
    אור 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 6
    הייתה שורדת שם אם זה כל כך מתיש למה לא לוותר על המהדורה הנחשקת הילה?
    סגור
  • חדשות
    אולי 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אולי ההופעה המכבדת ב'חדשות' הסיטה אותה מהפוקוס שלה בהתמסרותה כרופאה.
    סגור
  • 2.
    ממש רחמים
    שולה 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 7
    כמה בכיתי בשבילך שאת לא יכולה להגשים את עצמך ממש מסכנה רק מגישה חדשות בערוץ מרכזי וזהו. שבי בשקט הרופאים לא עובדים קשה הייתי מאושפזת וראיתי אותם יושבים בחדר וצוחקים עם האחיות ובשעה 3 כולם ממהרים לקליניקה הפרטית
    סגור
  • 1.
    חחחחח
    אחת שמבינה 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אני כולי תקווה שהרופאים עובדים רק ברפואה ולא מתפזרים על כמה וכמה עבודות במיוחד לא עבודה קשה כמו דוגמנית בטלויזיה. רופאת המשפחה שלי תמיד עירנית נחמדה ומרוצה מאוד מהמקצוע שבחרה לא עובדת בעבודה נוספת המשכורת בהחלט מספיקה לה
    סגור