תקשורת ומדיה

כאן מגשרים: התאגיד יחזור לשתף פעולה עם קודה תקשורת

בתום תהליך גישור בין התאגיד לחברת ההפקות קודה על פרשת הנשק המבוים בסדרה מחוז ירושלים, הכריזו הצדדים כי יחזרו לשתף פעולה תחת מסגרת כללים. חברת ההפקה לקחה אחריות על הפרשה: "פגם משמעותי שמקורו בין היתר בשיקול דעת לקוי בבימוי התוכנית" 
מערכת אייס |  3
רם לנדס (צילום אלכסנדר כץ)
תאגיד השידור הישראלי וקודה תקשורת ניהלו הליך של גישור על אודות פרשת שתילת הנשק המבויימת בסדרה "מחוז ירושלים" שהופקה על ידי קודה ושודרה בכאן. בתום תהליך גישור אותו הוביל עו"ד עמוס גבריאלי, ליבנו הצדדים את המחלוקות ביניהם ויחזרו לשתף פעולה.
"במסגרת התוכנית 'מחוז ירושלים', אשר הופקה על ידי קודה עבור התאגיד, נפל פגם משמעותי שמקורו, בין היתר, בשיקול דעת לקוי בבימוי התוכנית. לתאגיד לא היה כל חלק ולא היתה לו כל ידיעה על פגם זה", נכתב בהצהרה.
הסדרה "מחוז ירושלים" שודרה ב-2019 והופקה על ידי חברת קודה שבבעלות רם לנדס. הסדרה עקבה אחר פעילות המשטרה בעיר וזכתה לשבחים, ואולם, לאחר סיומה, התברר כי באחד הפרקים בהם התלוותה ההפקה למשטרה לצורך צילום חיפוש נשק אצל חשודים, בוימו סצנות בהן נראה כאילו בבית נתפס נשק, בעוד שבמציאות לא נמצא דבר. הנשק, אפוא, הושתל לצרכים דרמטיים. 
משנודע הדבר, כינסה מועצת התאגיד ישיבה בנושא, שבסופה הוחלט על הפסקה מידית של העבודה עם קודה תקשורת, חרף העובדה שהפקות נוספות מטעם החברה יצאו כבר לפועל. חברת ההפקה היא זו שגם ספגה את עיקר הביקורת סביב הפרשה.  
בהצהרה המשותפת, חברת ההפקה הכריזה כי לא תחזור על טעות מסוג זה בשנית. "קודה קיבלה אחריות על חלקה ומתנצלת בהתאם בפני הציבור והתאגיד על האירוע החריג, אשר אינו משקף את הסטנדרטים הנוקשים בהם נוקטת קודה ותנקוט בעתיד בהכנת תוכניות לשידור מכל סוג. קודה הסיקה את כלל המסקנות הנדרשות מהאירוע וקבעה נהלים חדשים ומוקפדים, אשר נועדו להבטיח, כי פגם מסוג זה לא יחזור שנית".
על כן הוחלט כי יחזרו הצדדים לשתף פעולה בעתיד. "נוכח ההסכמה ההדדית על הסטנדרטים הראויים להפקת תכניות המתאימות לשידור על פי הכללים הנהוגים בתאגיד, ונוכח ההערכה הרבה של התאגיד לפועלו הציבורי והאמנותי הרב והחשוב של מר רם לנדס, יחזרו הצדדים לשתף פעולה ביניהם בכפוף לנהלים החדשים שגיבשה קודה, התואמים את הסטנדרטים הגבוהים הנהוגים בתאגיד והמאפיינים שידור ציבורי ועל פי כל דין".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכל הצגה!זכרושלנדס סגר את רשה"ש,זרק את 1800העתונאים, (ל"ת)
    מי שמינה את קובלנץ 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אין אתיקה
    איש תקשורת 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בושה, האתיקה מכופפת כשמדובר ביקיר הברנז'ה - לא בטוח שצריך תאגיד שידור שאלו ערכיו
    סגור
  • 1.
    למישהו היה ספק שכל ה"ניתוק" היה למראית עין? תאגיד מושחת (ל"ת)
    בושה 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור