תקשורת ומדיה
סערת ארטימדיה: וואלה ישתלט על "הנדל"ן" שמשאיר ynet
החלל שהותיר מאחוריו ynet נופל כפרי בשל לידי וואלה. האתרים גם ממתינים לראות כיצד ארטימדיה תנסה לשמור אותם מפני נטישה. ארטימדיה צפויה לממונה על ההגבלים העסקיים
תמונת שוק המדיה ביום שאחרי הפרידה של ynet מארטימדיה אינה מלמדת, נכון לעכשיו, על אפקט דומינו שיכול לאיים על עתידה של חברת הגשות הפרסום הפרוגרמטי בווידאו. מנגד, החלל שהותיר מאחוריו ynet, נופל כפרי בשל דווקא לידיים של המתחרה הגדול וואלה, שגורמים בשוק התקשורת אומרים בשיחות עם אייס כי הוא צפוי לנצל זאת לטובתו באמצעות הגברת ייצור תכני הווידאו.
גרסת ארטימדיה לפירוק ההתקשרות עם ynet היא הקו אליו נצמדים שאר האתרים בישראל. שלא לייחוס אומרים בכירים בשוק כי למרות גודלו ומעמדו של ynet בישראל, לא נחשב לשחקן משמעותי מאד בצפיות וידאו, כך שלפרידה שלו מארטימדיה אין השפעה קריטית עבורה. בשוק מסבירים כי למפרסם, בשורה התחתונה, זה ממש לא חשוב איפה הוא יפגוש את הקהל שלו, בוואלה או ב-mako או רשת שמחזיקים יחד כ-80% מהשוק הישראלי. "המאסה הקריטית שיצרה ארטימדיה גדולה מדי מכדי שיציאה של ynet מהתמונה תורגש", אומר אחד מהם.
"יתרה מכך", מסביר גורם בשוק, "אפילו אם וואלה היה עוזב את ארטימדיה, זה לא היה דרמה גדולה מדי עבורה". ובמקביל, לאייס נודע כי וואלה לא מתכוון להתמהמה והתגובה הראשונית ביום שאחרי ynet היא הגדלה באופן מיידי של נדל"ן הווידאו של וואלה, זאת כדי להרוויח מהמצב שנוצר והשתלט על הנדל"ן הפנוי.
על רקע המעבר של ynet לגוגל, אמר מנכ"ל ארטימדיה גל תורג'מן כי "הידיעה על זהותו של הגורם העומד מאחורי פרישתו של אתר ynet מרשת ארטימדיה אינה מפתיעה אותנו. גוגל שמה לה כמטרה לפרק כל פיסה של תחרות בשוק ולרסק את אתרי התוכן הישראלים".
בבדיקה רוחבית מול אתרי התוכן הגדולים בישראל החברים בארטימידה, עולה כי תורג'מן אינו מפתח פרנויות שאינן מבוססות. לדברי בכיר בשוק, "גוגל מנסה לפנות אלינו כל הזמן. הם מציעים הצעות מפתות והם גם פנו לאחרים עם הצעות מפתות". על החיבור ל-ynet אמר אותו גורם כי "זה חשוב וקריטי שיהיו כמה הצעות ולא רק של גוגל. היום היא נותנת ל-ynet תנאים טובים ומחר לך תדע אם היא לא תזרוק אותו".
בימים הקרובים "הפרנויה" של ארטימדיה ותורג'מן תתורגם לפנייה רשמית לממונה על ההגבלים העסקיים כדי שזה יבחן את החיבור בין גוגל ל-ynet. ארטימדיה, שקיבלה פטור מהסדר כובל בטרם יצאה לדרך, וחתמה על שיתופי פעולה עם האתרים הגדולים בישראל, צפויה לפנות לממונה כדי שזה יבחן האם חיבור בין ענקית האינטרנט הגדולה בעולם למה שהממונה הגדיר כתוכן פרימיום המשויך לאתרים המקומיים, כשוק נפרד, הוא מבחינתו ערבוב שעלול להוביל להשתלטות של גוגל על השוק. ממשרד הממונה על ההגבלים נמסר כי לא התחילה בדיקה עצמאית בנושא.
גם בקרב האתרים הבינוניים, טרם נרשמה תנועה חדה כלשהי בעקבות המהלך של ynet. למרות שגם הם מחוזרים על ידי גוגל, נכון לעכשיו נראה שהם אפילו לא בשלב "הישיבה על הגדר" אלא ממשיכים כרגיל. "כולם מקבלים הצעות מגוגל וגם אנחנו קיבלנו", אומר לאייס בכיר מאד באחד האתרים. "בסופו של דבר כשיש מלחמה, תחרות ואלטרנטיבות זה טוב ונכון לנו".
בקרב האתרים יש גם מי שמתכוננים כעת לאפקט "שימור הלקוחות" של ארטימדיה. כשהם קוראים את המפה, הם מבינים את הרגישות שיש כיום לארטימדיה, שלמרות שאינה מרגישה מאוימת מצד הפרטנרים המרכזיים שלה: וואלה, mako, רשת ועוד, אלו מקבלים לידיהם מנוף שיכול להיטיב את התנאים המסחריים שלהם מתוך החשש של ארטימדיה שאתרים נוספים יצטרפו לגוגל.
עם זאת, איך שלא הופכים את זה, כניסת ארטימדיה שינתה את השוק לחלוטין. במהלך של שנתיים, הצליחה החברה להביא את גוגל למצב שהיא מחזרת אחרת האתרים בישראל ומציעה להם הצעות חדירה לשוק מפתות. אם בעבר כל האתרים היו מוכרים את נדל"ן הווידאו שלהם בעסקאות ישירות מול מפרסמים ובאמצעות מערכות פנימיות, כיום כל האתרים עובדים דרך צד ג' בצורה כזו אן אחרת - אם באמצעות גוגל ואם באמצעות ארטימדיה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(22):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
17.תוכן פרימיום הוא שיקבעמכלוף 06/2017/18הגב לתגובה זו0 0בדומה לחסמי המעבר הקיימים בעולמות הטלויזיה התחרותית, גם בדיגיטל אלו המחזיקים בזכויות השידור של תכני הספורט והילדים ייקבעו כיצד תיראה מפת המפרסמים בארטימדיה או בגוגל או בהולי או בפייד פייפר או בכל פלטפורמה שפסיכופט יקום בבוקר ויחליט להקים. קבוצה שתחזיק בתכני פרימיום מסוגים אלו תחזיק את כולם בביצים. סלמאת חברים.סגור
-
16.ארטי מדיה = קרטיב מדיה ( נעלם עם הזמן ) . (ל"ת)עובד ממורמר 06/2017/16הגב לתגובה זו2 1סגור
-
15.סוף עידן ארטי מדיה קרב!עובד ארטי 06/2017/14הגב לתגובה זו6 1חברים ברור מעבר לכל ספק שהטכנולוגיה של ארטי היא שנכשלה , גרמה להרבה צרות לאתרים רבים , לקחה את השליטה לחלוטין באך שנגנים מתנהגים באתרים גדולים , לא כך מוצרים של גוגל וכמותם עובדים , בקיצור מאחלים לעובדי ארטי בהצלחה למציאת דבר הבא . סאייונארא....סגור
-
14.לא רק ווינט עוזביםארטי(ק)מדיה 06/2017/13הגב לתגובה זו6 1מדובר בכל אתרי קבוצת ידיעות, ויש הרבה כאלה. כולם מפסיקים לעבוד עם ארטי(ק)מדיהסגור
-
13.ומה עם יאסמין? (ל"ת)Jeramy 06/2017/13הגב לתגובה זו6 0סגור
- טען עוד
-
12.מיותרארטימדיה בלוף 06/2017/13הגב לתגובה זו5 1בכל שלב שבו יש וואקום של חוסר ידע לקוחות קונים שטויות שמוכרים להם שרלטנים בשוק ....סגור
-
התכוונת שרלטניות... עם מחשופים (ל"ת)מבפנים 06/2017/13הגב לתגובה זו4 0סגור
-
11.ככה זה מתחיל...אילן 06/2017/12הגב לתגובה זו5 0https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3611083סגור
-
10.הנה זה באשלום 06/2017/12הגב לתגובה זו10 0יתר האתרים בדרכם החוצה ובוחנים מודלים אחרים.סגור
-
איזה תגובה של דביל , שיהוווו (ל"ת)מבחוץ 06/2017/13הגב לתגובה זו2 1סגור
-
9.כמה קנאה יש כאןצופה 06/2017/12הגב לתגובה זו0 7מה נסגר עם כול המתוסכלים כאן ובעיתון בכלל , כול כתבה על חברה שמצליחה , והקנאה מבעבעת ...... אז הצליחו , מה קרה מה ?????סגור
-
מצליחה או הצליחה?טלי 06/2017/13הגב לתגובה זו4 0ארטמדיה וחטא היהירות נפגשו והמשחק נגמר. הם מתפוררים אחרי שהתבססו על הסכמי ענק שקורסים. וואלה לבד זה כלום, בלי המייל שלהם שהולך ונעלם הם לא יהיו רלוונטים עבור שוק הפרסוםסגור
-
8.אפילו תוכן שיווקי הם לא יודעים לעשות (ל"ת)מפרסם 06/2017/12הגב לתגובה זו7 0סגור
-
7.מספיק למכור לנו תורגמןסמנכ"ל 06/2017/12הגב לתגובה זו12 1לא מסוגל לראות את הפרצוף הזה יותר עם ההתנשאות שמסתירה כל כך הרבה רמאותסגור
-
אל תדאג, העסק שלו גמורטלי 06/2017/13הגב לתגובה זו4 1איבד את רוב השוק ומתנדנד בעוד אגפים. מי שלא יודע מתי למכור לגוגל וחושב שהוא יכול לעמוד מולם, שיבושם לו. ארטמדיה איננהסגור
-
6.ארטימדיה ניהול משבריםלקוח מאוכזב כמו כולם 06/2017/12הגב לתגובה זו10 2ארטימדיה כמו ארטימדיה כרגיל מנהלת את המשבר בצורה הגרועה ביותר, כמו שהם עושים הכל בעצם...סגור
-
5.לYNET נמאס מהעמלות שארטימדיה מחלקתהאיש שבפנים 06/2017/12הגב לתגובה זו12 0ארטימדיה זכתה לחצי הצלחה כי בשלב זה היא נותנת עמלות של 40% ומעלה למשרדים הגדולים, אשכרה שוחד שהם ימכרו ללקוחות שזה שווה משהו. כל החברות שרימו בהיקף גדול התחילו ליפול ככה, גם עליהם היה כתבות עם תמונה של מנכ"ל שמנסה להרגיע. די לכו הביתה ותנו לנו להתמודד עם המונופולים, לפחות הם לא מזכירים בשיטות שלהם משטרים אפלים ולא משקרים על הטכנולוגיה בצורה כל כך כל כך כל כך בוטהסגור
-
4.YNET לא חזק בוידאו ווואלה כן ?חזק בוידאו 06/2017/12הגב לתגובה זו11 1לצלם חתול ברחוב ל15 שניות ולקרוא לזה תוכן איכותי זה וואלה עם ארטימדיה... בשנה האחרונה זה נראה כאילו ארטימדיה מתייחסים למפרסמים בארץ כאילו הם פגועי ראש עם ריר מהפה. כל זה מחברה לא חכמה ולא טובהסגור
-
אין קשר בין איכות התוכן לחוזק האתר בתחוםטלי 06/2017/13הגב לתגובה זו4 3נראה שאתה לא מבין את העסק. סע לשלוםסגור
-
3.קצת אמת בבקשה משהו ?קניין מדיה 06/2017/12הגב לתגובה זו10 2YNET היה חלק אדיר מהמלאי של ארטימדיה, עכשיו זה כלום. זה מביך שעיתונאים כותבים את זה לתחום של כמה מאות אנשים שיודעים את האמתסגור
-
2.שטויותמהתחום 06/2017/12הגב לתגובה זו9 2וואלה יגדילו את כמות הנדל"ן ? הרגתם אותי . וואלה לא יכולים להגדיל שום דבר וכלום . לדוגמא העימות של מפלגת העבודה . הם לא קידמו את זה אפילו בפלטפורמה שלהם . וואי נט עשו בשכל ובסופו של דבר ארטימדיה פשוט לא נתנו פתרון טוב ולא שמרו על הלקוחות שלהם - המפרסמים עצמם .סגור
-
1.כמה עולבתנו לזה למות 06/2017/12הגב לתגובה זו13 2אז קודם ארטימדיה מכרה שיש לה את אתר החדשות הגדול במדינה ועכשיו זה סתם שטויות שהם בכלל הם מעדיפים בלעדיו. יש גבול לכמה אפשר למתוח את האמת.סגור