תקשורת ומדיה

כך יונית לוי הגיבה לסערה סביב ערוץ 14 | צפו:

מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 12, הביאה באופן חריג אייטם שעלה בערוץ 14 שעורר סערה במהלך היום. כלי התקשורת זעקו: "מחליא", "השוואה מקוממת", ואיך הגיבה יונית לוי לשקף שהציגו שמעון ריקלין ואראל סג"ל?
מערכת ice |  7
יונית לוי (צילום מסך חדשות 12)
מגישת מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 12, יונית לוי, הגיבה הערב (רביעי) לסערה סביב ערוץ 14 השקף שהוצג בתוכנית של שמעון ריקלין ואראל סג"ל היום, שעורר סערה ברשת, עד כדי ציטוט האייטם בערוצים מתחרים ובכלי תקשורת רבים.
באתר ווינט בחרו בכותרת: "ההשוואה המקוממת בערוץ 14: מי נרצחו ונחטפו יותר - ימנים או שמאלנים?", בישראל היום היו חריפים יותר: "ללא בושה", ו-"מחליא", ודניאל עמרם הוסיף: "חצו את הגבול".
על מה הסערה? בערוץ 14, בתכנית המשותפת של אראל סג"ל ושמעון ריקלין, הראו שקף עם הקשר בין הצבעה בבחירות - ימין או שמאל - לבין הסיכוי להירצח בשבעה באוקטובר, עם המסקנה: "מי שהצביע ימין היה לו סיכוי גבוה יותר להינצל". מדובר במחקר של ד"ר ליעד לוי בחלוקת הנרצחים והחטופים לפי עמדותיהם הפוליטיות - בבדיקה של 40 יישובים שהם ברדיוס של עשרה קילומטרים מהגבול. לדברי ד"ר לוי, "המסה של ההרוגים והנרצחים יושבים על מה שנראה לי כמו ישובים שהצביעו לשמאל".
 
במהדורת החדשות, ציינה יונית לוי כי "בדרך כלל, אם אנחנו מדווחים על דברים שנאמרו בערוצים אחרים, זה קורה אחרי תחקיר עיתונאי חשוב, כמו זה ששודר בערוץ 13 על מירי רגב, אבל הערב חשבנו שכדאי להביא לתשומת לבכם, את מה ששודר בערוץ 14". בסוף האייטם לוי הגיבה באיפוק אך עם עקיצה: "ביחד ננצח".
 

גם פרשן חדשות 12, מוחמד מג'אדלה כתב בחריפות: "עאמר אבו סבילה, תושב אבו תלול שבנגב, נרצח ב-7 באוקטובר כשניסה להציל אם ושתי בנותיה בשדרות. באיזה מקום הוא בטבלת החרפה של ערוץ 14? בושה".
יו״ר מפלגת העבודה הנכנס יאיר גולן: "בזמן שריקלין, סג״ל ומעודדי ההמרדה בערוץ התעמולה של נתניהו טינפו והסיתו נגד הקיבוצים, תושבי הקיבוצים נטבחו ונאנסו באכזריות שאין כדוגמתה. עכשיו בערוץ 14 גם סוחרים בדמם,  בזמן שיקיריהם של הנרצחים עדיין מתאבלים על אובדן חייהם ו-125 חטופים וחטופות נמקים בשבי חמאס. אין תחתית ואין בושה למכונת הרעל".
חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה ביקרה קשות את המיצג: "התעמולה של ערוץ 14 היא סכנת נפשות. היום הם הקרינו שקף שמציג את הקשר בין הצבעה בבחירות לבין הסיכוי להירצח בטבח בשבעה באוקטובר. במקום לדבר על מי שהפקירו ומסרבים לקחת אחריות בעודם מובילים את המדינה לכישלון המוחלט הם רוקדים על הדם. ככה נראית ירידה מהפסים. לדראון עולם".
חברת הכנסת קארין אלהרר: "ככה נראית מורשת נתניהו בערוץ הטלוויזיה של נתניהו שכל כולו פילוג הסתה וארס. ערוץ 14 תתביישו לכם"
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רק ערוציי טבע כי כל הערוצים מאוסים (ל"ת)
    צ.ח 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ערוץ מטורלל!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    באמת הזוי.במקום שישאלו בערוץ 14 איך קרה מצב שאירועי אוקטובר התרחשו דווקא בממשלת הימין,אז נגמרו להם הרעיונות ושואלים מאיזה מפלגה הם זה באמת בושה!!!!
    סגור
  • 3.
    זו לא השוואה
    סלומון 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו המציאות שכולם יודעים ושותקים. אין ימין ואין שמאל כאשר הטרוריסטים רוצחים הם רוצחים את כולם וכאן בדיוק הסבירו כי למרות כל העזרה של הקיבוצים מהשמאל הם אלה שקיבלו את המכה הגדולה ביותר. אם השמאל לא יתעורר, הסיכוי שלו לחזור לשלטון שואף ל 0
    סגור
  • 2.
    מה בדיוק מקומם פה? זה שלא הם עשו את ההשוואה?
    רמי 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אותי מקומם שהשמאל ממשיך עם האג׳נדה שלו ולא מודה שההתנהלות שלהם גרמה להרפיית אמצעי הזהירות והבטחון. ולכן הם היו הטרף הכי קל לטרוריסטים.
    סגור
  • סליחה שהם החזיקו דעות שמאל
    קראוס 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בזמן ש15 שנה היה כאן ראש ממשלה שלא היה יכול לעשות כלום כמה עצוב אתה בדיחה
    סגור
  • 1.
    הביתה
    ומייד 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עד מתי יונית לוי מתכוונת לרבוץ ברשת? משמימה, עגומה ומשעממת.
    סגור
  • צבועי השמאל!!!
    המגחך 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המרדה,הוצאת דיבת הארץ וצה"ל בעולם הפגנות והפרעה לסדר הציבורי פרעת כל חוק וסדר ופלגתם את העם בעת מלחמה על קיומ ופתאום נפגעת מדברי ההבל שנאמו בערוץ 14 צבועים נמאסתם,
    סגור