בארץ

הציבור החרדי מתחמק מגיוס לצה"ל? זו המודעה המקוממת שפורסמה

למרות העובדה כי ביקורת קשה מושמעת כלפי הציבור החרדי ביחס להשתתפותו במאמץ המלחמתי, לאחרונה פורסמה מודעה הקוראת לבני ישיבות לפנות לעזרה במידה והם מעוניינים מפטור משירות, על רקע פקיעתו של חוק הגיוס והיעדר הסדר ממשי
מערכת ice |  1
הציבור החרדי מתגייס לצבא (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
במקביל למלחמת חרבות ברזל ולעובדה כי מאות אלפי מילואימניקים גויסו החל מה-7 באוקטובר, גוף חרדי מנסה לעזור לבני ישיבות שאינם מעוניינים להתגייס לקבל פטור מהשירות צבאי, על רקע פקיעתו של חוק הגיוס.
במודעה שפורסמה במקומון חרדי, נכתב: "עם פקיעת חוק הגיוס בתאריך י"ז בתמוז, שעלול לסבך בני"ש הזכאים לדחיה משירות – הוראות נחוצות", כשבהמשך נכתב למי המודעה מיועדת ומה עליו לעשות בשביל לקבל "עזרה" בנידון.
כזכור, בחודש דצמבר נשלח מכתב לוועדת הכספים בו משרד החייך ציין כי החל מסוף יוני 2023 ועד לקביעת הסדר חדש בנוגע לגיוס, "לא ניתן להוציא אישורי דחיית שירות לתלמידים חרדים. יהיה צורך לבחון את היקף הפעילות וההוצאות לנוכח דרישות מבחן התמיכה". המשמעות היא שנכון לימים אלו, לא קיים מנגנון חוקי שיכול לפטור את כל אותם בני ישיבות משירות מילואים פעיל, לאחר פקיעתו של חוק הגיוס.
חשוב לציין כי המודעה מתפרסמת לאחר שבציבור נשמעה ביקורת נוקבת בנוגע להיקף הסיוע של חרדים במאמץ המלחמתי, שכן ביחס לציבור החילוני אחוז המתגייסים נמוך יותר באופן משמעותי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלה חריגים
    חל שינוי לטובה 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשמאל קיימת גם סרבנות
    סגור