בארץ

הח"כים נחשפים: התנגדות בתוך הממשלה לקראת תשובת חמאס לעסקה?

דריכות שיא במערכת הפוליטית לקראת תשובת חמאס הערב להצעת העסקה של ישראל. האם שרים בממשלה עלולים להכשיל את העסקה להשבת החטופים?  
דוד זולדן |  2
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט, בנימין נתניהו, אבי דיכטר ואריה דרעי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
מתח ודריכות לקראת תשובת חמאס הערב: השרים קיבלו סקירה על המגעים לעסקת חטופים במהלך ישיבת הממשלה, וחלקם הביעו את זעמם על המתווה המתגבש. שר הכלכלה ניר ברקת הבהיר כי יש לבצע "רק עסקה שכוללת את כל החטופים - אין חצי היריון". השר עמיחי שיקלי החריף את הטון ואמר כי "אסור להסכים למשהו חלקי, ושרת המודיעין גילה גמליאל ציננה את ההתלהבות: "אין היגיון להסכים לתנאים שלהם, זה לא ייגמר אף פעם".
לישיבה הנוכחית קדמה ישיבה דומה וכזכור, שרי הקבינט דנו גם בסוף השבוע במתווה לעסקה לשחרור החטופים. חלק מהשרים התנגדו למבנה העסקה וחלוקתה לשלבים, אחרים התרעמו על "הפסקת לחימה ארוכה". ראש הממשלה נתניהו הבהיר: אלה התנאים שלא נסכים להם. הציטוטים מתוך הישיבה
השר לוין: "הכי נכון לא ללכת על חלק (מהחטופים) אלא על כולם, זה לא מוסרי לשחרר רק את חלקם ואז לעשות משא ומתן, צריך להגביר את הלחץ הצבאי עליהם זה עשוי להביא אותם".
השר דיכטר: "גם אני חושב שלא צריך ללכת על עסקה מדורגת, צריך לעשות עסקה אחת ולא בשתי פעימות שבאחת יש שחרור של 35 חטופים, ורק בשנייה יש את כל האחרים. לא מוטרד מזה שאומרים שהמלחמה לא תחזור, צה"ל יידע להחזיר את המלחמה גם אם תהיה הפסקה בלחימה".
השר סמוטריץ׳: "תפסיקו להשלות את עצמכם כאילו לא יהיה לחץ בין-לאומי מצד האמריקנים וכדומה שייעצרו אותנו".
השר דיכטר: "מבין שאתה אומר את זה מהניסיון הצבאי שלך?"
השר בן גביר: "לא הייתי מדבר על  ניסיון צבאי כקריטריון לחזות מה שיקרה. מזכיר לך שיש כאן בחדר מלא ניסיון צבאי ולמרות זאת אמרו לי לפני ה-7 לאוקטובר שחמאס מורתע ואני סתם רוצה לעשות פרובוקציות כשאני דורש סיכולים ממוקדים".
השר דודי אמסלם: "זו טעות עצומה להפסיק עכשיו. בשביל מה יצאנו למלחמה? אם נפסיק עכשיו גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מהעיר. יצאנו למסע ואמרנו שצריך למוטט את החמאס, יש לצבא הישגים גדולים ואם נעצור עכשיו זו עצירה ארוכה מאוד והרמת דגל לבן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למען קיום ישראל
    יהשוע 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם העסקה הזו היא כניעה לחמאס ברור שאסור להסכים לה
    סגור
  • 1.
    השאלה הנכונה:האם שרים עשויים למנוע עסקת כניעה לחמאס?
    שרית 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו מוכן כבר לזכור שזה לא רק שחרור חטופים, אלא ההרוגים הבאים בין החיילים והאזרחים, החטופים הבאים, הנאנסות הבאות, וכמובן תושבי הדרום והצפון שלא יכולים לחזור הביתה
    סגור