בארץ

הקרב על כספי החמאס: המהלך החדש למלחמה במימון הטרור

ארגוני הטרור בעולם, וביניהם חמאס, מתקיימים בעיקר בזכות קמפיינים רבים של גיוס כספים. לאחרונה, המלחמה במקורות מימון אלו עולה מדרגה, והמטה הלאומי ללוחמה בטרור פועל באופן נרחב יחד עם ארה"ב ומדינות נוספות לצורך מיגור התופעה
מערכת ice | 
חמאס (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון)
המלחמה בחמאס עולה מדרגה ומשלבת גם פעולות נגד מימון ארגוני טרור ביניהם החמאס, החיזבאללה, הג'יהאד האסלמי וכוח קודס האירני. מטרת הלוחמה הכלכלית בטרור, בעידן המודרני, היא ליצור פגיעה ב'צינור החמצן' של ארגוני הטרור, ובכך תסכל בפעולות עתידיות של הארגונים.
עד עתה עסקו במלאכה המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (המט"ל) וגופי הבטחון השונים. וכעת נוסף מגזר הפינטק הישראלי שיפעל להטמעת רשימת הארגונים, היישויות וחשבונות הבנקים מול מערכות הפינטק הבינלאומית, לצורך חסימתם וגדיעת הזרמת המימון באופן פעיל.
מארק גזית, ממייסדי ThetaRay, שעומדת בחזית המלחמה במימון טרור ופשעים פיננסים, ריכז את מיטב החברות הישראליות והטכנולוגיה הישראלית המובילה הפועלים מול המגזר הפיננסי האזרחי בכל העולם על מנת למנף את הפעילות של המט"ל מול מוסדות פינטק ברחבי העולם.
גזית מסביר כי: "בניסיון שצברתי כמנכ"ל ThetaRay, נוכחתי שהדרך היעילה ביותר לטיפול במימון הטרור היא באמצעות שיתוף פעולה גלובאלי. מניעת הטרור, שהפך לנושא אקוטי אצל המוסדות הפיננסים והבנקים יתאפשר על ידי הנכונות של מדינת ישראל לספק, בצורה שקופה,  את רשימת הישויות וחשבונות הבנקים שחשודים במימון טרור".
ארה"ב עוסקת רבות בהטלת סנקציות כנגד ארגוני הטרור, ומדינות רבות אשר שומרות על יחסים טובים איתה, משתפות פעולה ותורמות למיגור הטרור. בנוסף, ישראל פועלת באופן פרואקטיבי מול המוסדות הפיננסים הבינלאומיים וכל צו של שר הבטחון הישראלי מפורסם באתר המט"ל.
המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (המט"ל), הינו הגורם המתכלל את פעילות המאבק בכספי טרור ברמה הלאומית. בתוך המט"ל פועלים נציגים של גופי הבטחון והרשויות השונות בישראל הרלוונטיים לתחום הלוחמה בכספי מימון טרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה