בארץ

סמוטריץ' זועם על פסיקת בג"ץ: "מחטף שמעמיק את הפילוג והמחלוקת"

בעקבות חשיפת חדשות 12 על טיוטת פסק הדין של בג"ץ בעניין עילת הסבירות, זעם שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "מתעקשים להחזיר אותנו ל-6 באוקטובר. פסילת חוק יסוד לראשונה בתולדות המדינה ברוב דחוק, מהווה אי הבנת גודל השעה"
מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, הגיב הערב (רביעי) בזעם לפרסום של עמית סגל על טיוטת פסק הדין של בגץ בעניין עילת הסבירות:
"מאות אלפי לוחמים ומפקדים בסדיר ובמילואים מוסרים את נפשם למען הכלל עכשיו בכל החזיתות", כתב סמוטריץ', "שני מיליון אנשים מפחדים מהדפיקה בדלת, ויש מי שמתעקשים להחזיר אותנו ל-6 באוקטובר. פסילת חוק יסוד לראשונה בתולדות המדינה במחטף וברוב דחוק, מצערת ומעמיקה עוד יותר את הפילוג והמחלוקת ואת חוסר הבנת גודל השעה. כפי שהכנסת לא מקדמת כעת חוקים שבמחלוקת, כך ראוי ומצופה משאר מוסדות השלטון. זמן לניצחון ולאחדות".

על פי הפרסום בחדשות 12, טיוטת פסק הדין הדרמטי של העליון מציגה כי בג"ץ צפוי לפסול על חודו של קול את ביטול עילת הסבירות, זו שאמורה הייתה להביא את "המהפכה המשפטית".
 
על פי הטיוטה, שמונה שופטים, בראשם הנשיאה חיות, מתכוונים לפסול את החוק ובכך לבטל חקיקת יסוד של הכנסת. מולם, שבעה שופטים, בהם סולברג, צפויים להכשיר את ביטול עילת הסבירות. עקרונית, יש סיכוי קטן שהתוצאה תשתנה, מכיוון שכעת קורא כל שופט את פסיקותיהם של 14 עמיתיו ומגיב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בגצוקרטיה
    סרגיו 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק סמוטריץ ... ישראל לא דמוקרטיה אלא שלטון דיקטטורה של בגצטוקרטיה .
    סגור
  • 1.
    גנב גמד, קח מים קרים ותרגע. (ל"ת)
    יוסי 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור