בארץ

חרבות ברזל, היום ה-82: 30 רקטות שוגרו לגליל, נפילות בקריית שמונה

בהצהרותיהן של שלוש ספקיות אינטרנט פלסטיניות, שפורסמו בחשבונות המדיה החברתית שלהן, נאמר כי שירותי התקשורת והאינטרנט בעזה הופסקו לחלוטין, היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן והשר רון דרמר ערכו פגישה בת כ-4 שעות בוושינגטון, שבה דנו בתכנון נושאי הממשל והביטחון ברצועה ביום שאחרי המלחמה
מערכת ice |  3
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צה"ל)
בוקר קשוח ברצועת עזה אחרי הפקת הלקחים מאירועים קודמים במלחמת 'חרבות ברזל' שנכנסת ליומה ה-82 היום (רביעי). צה"ל מפציץ בצורה ניכרת בשעות הבוקר ומדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ולא מעט חיילים משלמים בחייהם.
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סגן ירון אליעזר צ’יטיז (Yaron Eliezer Chitiz), בן 23, מרעננה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה, סמ״ר איתי בוטון (Itay Buton), בן 20, מפתח תקווה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה וסמ״ר אפרים יכמן (Efraim Yachman), בן 21, מנווה דניאל, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

דוברת המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן: "מודאגים מאוד" מהדיווח של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית על הגידול של איראן בהעשרת אורניום. עוד אמרה הדוברת כי "ההסלמה הגרעינית של איראן מדאיגה על אחת כמה וכמה בתקופה שבה הגורמים הנתמכים בידיה ממשיכים בפעילותם המסוכנת והמערערת את היציבות באזור"
היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן והשר רון דרמר ערכו פגישה בת כ-4 שעות בוושינגטון, שבה דנו בתכנון נושאי הממשל והביטחון ברצועה ביום שאחרי המלחמה. עוד דנו השניים במאמצים להשיב את החטופים שעדיין מוחזקים בעזה, ובמעבר לשלב אחר של הלחימה, שמטרתו מיקוד ביעדי חמאס בעלי ערך גבוה.
משרד החוץ הצרפתי: "מודאגים מאוד מההכרזה של ישראל כי תגביר ותאריך את הלחימה נגד חמאס בעזה". בהצהרת המשרד עוד נאמר כי צרפת "חוזרת בתוקף על קריאתה להפוגה מיידית שתוביל להפסקת אש", תוך גינוי "ההפצצה השיטתית ששוב גבתה קורבנות אזרחים רבים בימים האחרונים"
אילון לוי, דובר הממשלה ממערך ההסברה הלאומי, הגיב לדבריה בטוויטר וטען כי ישראל ייעדה את אזור אל-מואסי כאזור הומניטרי עוד לפני התמרון הקרקעי, וקראה לאזרחים עזתים להתפנות לשם באופן זמני בעבור ביטחונם. לוי מתח ביקורת על כישלונו של האו"ם לגנות את חמאס על שיגור רקטות לעבר ישראל מתוך השטח ההומניטרי, והדגיש את ההכרח להגן על אזרחים מפני ארגון הטרור.
בהודעה שפרסם משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, אמרה הכתבת המיוחדת בנושא זכויותיהם של עקורים, פאולה גביריה בטנקור: "ישראל שואפת לשנות לצמיתות את הרכב אוכלוסיית עזה עם הוראות הפינוי ההולכות והמתרחבות, לצד ההתקפות הנרחבות והשיטתיות על אזרחים ותשתיות אזרחיות בדרום עזה"
בהצהרותיהן של שלוש ספקיות אינטרנט פלסטיניות, שפורסמו בחשבונות המדיה החברתית שלהן, נאמר כי שירותי התקשורת והאינטרנט בעזה הופסקו לחלוטין. באחת מהן נכתב: "אנו מצטערים להכריז על הפסקה מוחלטת של השירותים הקבועים בעזה עקב המשך התוקפנות; הצוותים הטכניים שלנו פועלים להחזרת השירותים למרות תנאי השטח המסוכנים"
08:43: אזעקה נשמעה בנחל עוז, לא דווח על נזק או נפגעים
09:30: דובר צה"ל הודיע שכ-200 מטרות טרור הותקפו ביממה האחרונה מהאוויר, מהים ומהיבשה; שיתופי פעולה בין הכוחות הקרקעיים לחיל האוויר שהביאו לחיסול חוליות מחבלים; הלחימה ברצועת עזה נמשכת
במסגרת הפעילות הקרקעית של לוחמי צוות קרב חטיבת יפתח (11) במרחב שג'עייה, זיהו הלוחמים מחבלים עוברים בין מבנים בתוך מרחב לחימה של ארגון הטרור חמאס, ממנו בוצע ירי לעבר כוחותינו. בשיתוף פעולה עם מכלול האש והמודיעין, הכווינו הכוחות כלי טיס של חיל האוויר שתקפו וחיסלו את המחבלים. 
התקיפה הביאה לפיצוצי משנה נוספים המעידים על כך שהמרחב היה ממולכד, במטרה לפגוע בלוחמי צה"ל.
לוחמי צוות  הקרב של חטיבה 261 (בה״ד 1) זיהו שני מחבלים שנכנסו לתוך רכב. הרכב ובו המחבלים הגיע למבנה המוכר כמחסן אמצעי לחימה, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים, מטוס קרב של חיל האוויר תקף את מחסן אמצעי הלחימה.
לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 שהיו בזמן פעילות במרחב דראג' תופאח זיהו מחבל שמחזיק בטיל נגד טנקים המיועד לשימוש מטווח קצר. 
הכוחות הכווינו צוות טנקים, שזיהה את המחבל מתכונן לירי לעבר הכוחות וחיסל אותו טרם ביצוע הירי לעברם.
במהלך הלילה לוחמי זרוע הים זיהו ותקפו, תוך סגירת מעגל עם הכוחות בשטח, חשודים אשר שהו במבנה והיוו איום על הכוחות המתמרנים ברצועה. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, במסגרת סיוע לפעילות כוחות חטיבה 14 לאורך קו החוף.
10:03: אזעקה נשמעה בראש הנקרה, נשמע יירוט, לא דווח על נזק או נפגעים
10:15: שוב נשמעה אזעקה בראש הנקרה, יירוט נשמע, לא דווח על נזק או נפגעים, צה"ל תוקף בתגובה בשטח לבנון
11:33: ירי רקטות וטילים - כיסופים
14:36 מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמור להגיע לישראל בתחילת החודש הבא. מטרת הביקור טרם נמסרה. ברקע: הביקורת על הימנעות ישראל בדיון על "היום שאחרי" ברצועת עזה.
בנוסף, האמריקנים ביקשו מישראל לסיים מוקדם ככל האפשר את השלב השני של הלחימה ולעבור לפעילות כירורגית יותר. ברויטרס דווח כי בלינקן יבקר גם בקטאר, ירדן, איחוד האמירויות וסעודיה.
15:22 לאחר שקט של ארבע שעות אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה. נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או נפגעים.
16:20 כלי טיס מלבנון נפלו במרחב הר דב, צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה:
במסגרת התקיפה של צה"ל, הושמדו כמה תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים של חיזבאללה. כמו כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי ומרחבים נוספים בלבנון. עוד זוהו שלושה כלי טיס עוינים שחצו מלבנון ונפלו במרחב הר דב - האירוע הסתיים.
16:31 אזעקת צבע אדום נשמעה בגליל העליון בקריית שמונה, נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או נפגעים.
16:35 הירי לקריית שמונה נמשך וכעת אזעקה נוספת הופעלה בעיר.
17:30 בהמשך לפרסומים על אזעקות בקריית שמונה, דוברות המשטרה והמועצה האזורית גלילי עליון מודיעות על מספר נפילות ברחבי העיר. מספר נפגעי חרדה אותרו באזור וכמו כן צה"ל משיב באש לעבר כוחות חיזבאללה.

הפגיעה בקריית שמונה, שימוש לפי סעיף 27 א'.
17:50 חיזבאללה קיבל אחריות לשיגור של 30 רקטות לעבר קריית שמונה: "בתגובה על פגיעה בבתים בבינת ג'ביל".

פגיעות ישירות בקריית שמונה, שימוש לפי סעיף 27 א'.
19:30 פיקוד העורף הודיע על הקלה בהנחיות ב"יישובים הירוקים" - כל היישובים שאינם נמצאים בעוטף או בקו העימות בצפון. לפי ההנחיות החדשות, הגבלת ההתקהלות תעלה מ-5,000 ל-15,000. ההנחיות החדשות יהיו תקפות עד יום שישי (ה-29 בדצמבר) בשעה 15:00.
20:45 דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס בהצהרתו היומית לתיעוד העדכני של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, שהגיע לידי מערכת הביטחון, ואמר כי: "אנחנו צריכים למצוא אותו ולהרוג אותו. כמה זמן שזה ייקח זו משימה שצריך לבצע אותה".
לדבריו: "בפעילות המבצעית בעזה איתרנו הרבה מאוד חומר מודיעיני, בעיקר במנהרות מתחת לקרקע. יש שם לא מעט חדרים עם מצלמות אבטחה וכוננים. נכנסנו ללא מעט חדרים כאלו בצפון הרצועה. לקחנו את הכוננים ופירקנו אותם פה בשב"כ ובאמ"ן. אנחנו לוקחים את החומרים ומפיקים מהם מודיעין שבעזרתו אנחנו מקווים להגיע לתוצאות גבוהות יותר בהמשך הלחימה מול חמאס".
 
הגרי עדכן כי: "כוחותינו נלחמים במספר מוקדים מרכזיים בעזה - באזור אל-בורייג' במרכז הרצועה, שם אנו ביום השלישי של המתקפה, הורגים מחבלים רבים ומחסלים תשתיות טרור. בחאן יונס שבדרום הרצועה, מוקד טרור מרכזי של חמאס, הרחבנו את הפעולה והוספנו היום חטיבה נוספת למרחב הזה, ואנחנו ממשיכים לפעול שם בשימוש בשיטות לחימה חדשות. מעל האדמה ומתחתיה אנחנו חושפים תשתיות טרור והורגים מחבלים".
21:28 מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, עדכן כי 115 משאיות עם סיוע הומניטרי נבדקו במעבר ניצנה היום והועברו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. לבקשת האו"ם, מעבר כרם שלום נסגר היום לבדיקת משאיות סיוע עקב אילוצים לוגיסטיים בצד העזתי של המעבר.
22:12 ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הודה למקרון על מעורבותה של צרפת בהגנה על חופש השיט בים האדום ועל נכונותה לסייע להשבת הביטחון בגבולה של ישראל עם לבנון.
עוד נמסר כי ראש הממשלה עדכן את נשיא צרפת בהתפתחויות במלחמה להשמדת חמאס בעזה ובמאמצים להביא לשחרור החטופים, וביקש ממנו להמשיך לפעול למען שחרורם. נתניהו הבהיר כי העם והממשלה בישראל נחושים לפעול לחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בכל דרך.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה בסוף
    פנסיונר 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין למי מחקים. חייבים מיד לתקוף ולשרוף את כל דרום לבנון ואת חיזבללה. מה בעיה אז העורף ייפגע נו אז מה .הרי אם לא עכשיו בעתיד הנראה לעיין יהיה הרבה יותר גרוע . בלי כוח צבאי לא ניתן לפתור את העיה עם חיזבללה הם מבינים רק כוח
    סגור
  • 2.
    למחוק את דרום לבנון ולספח נקי לישראל.
    מאוחדים ודורשים 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את דרום לבנון ולספח נקי לישראל. למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיילי צהל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטעני נפץ, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור
  • 1.
    אין עוד מלבדו ! ! !
    עידן 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומרת (וצודקת!!) הגמרא הקדושה: "אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים"???
    סגור