בארץ

זוועה באדמת עזה: לוחם צה"ל נפטר לאחר שנדבק בפטריה קטלנית

במהלך הכניסה הקרקעית החייל נפצע קשות בגפיו ובבית החולים זיהו כי נדבק בשדה הקרב בחיידק עמיד לטיפולים. הזיהום השתלט על גופו והביא לקריסת מערכות. הערכה: כעשרה לוחמים נדבקו. על פי גורמיים רפואיים, מקור הפטריה עלול להגיע מזיהום האדמה במי ביוב
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
הלחימה הקרקעית ברצועת עזה ממשיכה לגבות קורבנות רבים. אמש (שני) דיווחה כתבת כאן 11 קטי דור כי לוחם צה"ל שנפצע קשה לפני כשבועיים נפטר לאחר שנדבק מפטריה מסוכנת שנמצאת באדמת רצועת עזה, ועל פי הערכת גורמים רפואיים מפטריה זו נדבקו בסביבות עשרה לוחמים נוספים. האיגוד למחלות זיהומיות צפוי לקיים במהלך השבוע הבא דיון חירום על הפטריות האלו, יחד עם המומחים לאפדמיולוגיה בצה"ל.
 
הלוחם שהלך לעולמו הגיע עם פציעה קשה בגפיים לבית החולים אסותא באשדוד, שם זיהו כי נדבק בשדה הקרב בפטריות עמידות לטיפולים. במהלך הטיפול, הרופאים ניסו בכל דרך אפשרית להציל את חייו, כולל באמצעות טיפולים ניסיוניים מחו"ל, והביאו כל מומחה שיכלו. לבסוף, הפטריה החלה להשתלט על איברים מגופו והביאו לקריסת מערכות.
בראיון שהתקיים הבוקר בכאן רשת ב' עם פרופ' גליה רהב, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות ומנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא לשעבר, ציינה כי כעשרה לוחמים שנפצעו בעזה ונדבקו בפטריות האלו באדמה המקומית, וכי מדובר בפטריות שלא נראו במלחמות קודמות. לדבריה, המקור לפטריות הנגועות עלול להגיע מזיהום האדמה במי ביוב, ובהמשך צפוי להיבדק אם קיים קשר למנהרות החמאס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מטפלים אך ורק בהמנעות מקמח, חלב וסוכר
    פטרייה 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז הפטרייה מתה. אין דרכים קונבנציונליות ברפואה המערבית לטיפול בפטריות. מנסיון. זה רק דרך טיפול תזונתי
    סגור