בארץ

סערה בדיון בכנסת: "אתה לא מדבר עכשיו, רק היועצת המשפטית"

סוגיית השימוש בזרעו של נפטר הגיעה לשולחן ועדת הבריאות. מ"מ היו"ר קטי שטרית: "אני כבר לא יכולה להסתכל על ההורים". אם שכולה תקפה: "אתם יודעים בכלל מהו אובדן? כולכם יודעים שעל הדם של הילדים שלנו אתם חיים פה". עימות בין בן ארי להלוי: "אל תפריע ליועמ"שית לדבר"
מערכת ice | 
קטי שטרית (צילום פלאש 90)
סוגיית שימוש בזרע של נפטר היא טעונה ומורכבת, ובשעת מלחמה, כשמשפחות רבות מודאגות מכך ומביעות את רצונן בהמשכיות היא באה לידי ביטוי ביתר שאת. ביום רביעי הסוגייה עלתה לדיון בוועדת הבריאות של הכנסת. יוזמת הדיון מ"מ יו''ר הוועדה ח''כ קטי שטרית (הליכוד), הסבירה את הסיבה לאי ההתקדמות בחקיקת החוק.
''לאור דרישת משרד הביטחון, נאלצנו להכניס את נושא הנפטר, שהוא הרבה יותר מורכב ולכן אנחנו לא מתקדמים אלא רק נסוגים'', ציינה ח"כ שטרית.  בנוסף לחברי הכנסת ולנציגי משרד הביטחון שנכחו בוועדה, הוזמנו גם נציגים ממשפחות החללים להשמיע את דבריהן בנושא. אם שכולה, שביקרה את עמדת משרד הביטחון, אשר אינה תומכת בסעיף לחיילים בלבד טענה: ''הצבא שמגייס ילדים מהמיטות שאינם הספיקו להקים משפחות, יעשה סעיף לחיילים''. בדבריה היא הדגישה את הצורך לשימוש בזרע של הנפטר לשם הולדה. כחיזוק לדבריה, רחל כהן, אמו של קיוון כהן ז''ל הטיחה טענות קשות בפני נציגי משרד הביטחון.
''אתם בכלל יודעים מהו אובדן? אנחנו האימהות השכולות אויבות שלכם? כולכם יודעים שעל הדם של הילדים שלנו אתם חיים פה'', אמרה כהן.  בקול חנוק וכחלק מהניסיון להוביל לקידום חקיקת החוק במהירות האפשרית, היא שיתפה בסיפורה האישי: ''אחרי 11 שנים של מלחמה בהם לא התאבלתי על הילד שלי, יש לי נכדה בת 10 שממלאת לי את שולחן השבת''.
 
במהלך הדיון, אמרה היועצת המשפטית של הוועדה: ''הצעת החוק מחייבת ברצונו של הנפטר. בת הזוג מייצגת את רצונו ולכן יכולה לדרוש את השימוש בזרע''. במהלך הדיון החל וויכוח בינה לבין ח''כ עמית הלוי (הליכוד), ויכוח שזכה להתערבות מצד יוזמת החוק ומ"מ יו''ר הוועדה, ח''כ מירב בן ארי (יש עתיד) שאמרה לו: ''אל תפריע ליועצת המשפטית לדבר. אתה לא מדבר עכשיו, רק היועצת המשפטית''.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה