בארץ

חרבות ברזל, היום ה-44: לחימה בצפון, צה"ל חושף תיעוד חטופים מעזה

הוושינגטון פוסט מדווח: יש התקדמות במגעים להפסקת אש. מסמך של 6 דפים נוסח, שבו נאמר שקבוצות קטנות של כ-50 חטופים (או יותר) ישוחררו בכל 24 שעות. דובר צה"ל התיר לפרסום: חמישה לוחמים נהרגו בקרבות ברצועה. כלי טיס של חיזבאללה יורט מעל הגבול, המטחים לעוטף חודשו, החותים בתימן טוענים שהשתלטו על ספינת משא ישראלית, במשרד החוץ וצה"ל נמסר כי לא היו עליה ישראלים
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דובר צהל, shutterstock)
צה"ל ממשיך להתקרב להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. יומה ה-44 של המלחמה בעזה (ראשון) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק, הצבא הגביר את התקיפות ומנסה לחסל את איום המנהרות.
הוושינגטון פוסט מדווח: יש התקדמות במגעים להפסקת אש. מסמך של 6 דפים נוסח, שבו נאמר שקבוצות קטנות של כ-50 חטופים (או יותר) ישוחררו בכל 24 שעות תמורת הפסקת אש. ע"פ הדיווח מדובר בנשים וילדים.

במקביל, משטרת בריטניה ביצעה 386 מעצרים בגין פשעים הקשורים למלחמת ישראל חמאס מאז ה-7 באוקטובר. 253 נעצרו במהלך הפגנות והתכנסויות ציבוריות אחרות נגד ישראל, 125 קשורים בעיקר לפשעי שנאה, ושמונה במסגרת חקירות נגד טרור.
בתום דיון ממושך הקבינט המדיני ביטחוני אישרר את החלטת קבינט המלחמה בנוגע להכנסת הסולר לרצועה אך קבע כי כל החלטה עתידית בנושא הדלק תהיה חייבת לעבור בקבינט המדיני ביטחוני. עוד קבע הקבינט - כי החלטה עתידית בעניין תכלול גם את נושא החטופים. 
ה'דיילי מייל' פרסם: בלוני מעקב שיכלו להתריע על התקפת חמאס ב-7 באוקטובר יצאו מכלל פעולה מכיוון שהם לא שודרגו או תוחזקו כראוי. מקורות ביטחוניים ותעשייה ישראלים אמרו לעיתון הבריטי כי שלושה מתוך שבעת הבלונים עמוסי הטכנולוגיה בגבול עזה לא היו פעילים, והותירו חור מסוכן בהגנות המודיעין של ישראל.
‏דיווחים על פיצוצים עזים בצפון הרצועה. חיל האוויר מבצע כעת שורת תקיפות במתווה של ''חגורת אש''. ‏במקביל, תקיפות נרחבות של צה"ל גם ברפיח שבדרום רצועת עזה. באונר"א טוענים: עשרות נהרגו בפיצוץ בית ספר של האו"ם בצפון עזה. לא נמסרו פרטים נוספים על הגורם לפיצוץ או מי אחראי לו.
קצין בכיר: ׳מקדם השבירה׳ לפני הכניסה הקרקעית לג׳באליה לא היה משמעותי בגלל שנשארה שם אוכלוסיה. אנחנו צריכים להחליט מי יותר חשוב לנו האוכלוסיה או הלוחמים שלנו. לי התשובה ברורה״.
06:00 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סמל בנימין מאיר ארלי, בן 21, מבית שמש, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים. סרן (במיל׳) רועי ביבר, בן 28, מצור משה, מפקד צוות ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית. בנוסף, לוחם בסיירת צנחנים נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון הרצועה.
08:30 - נפילות בשטחים פתוחים בישוב שלומי בגבול הצפון. לא דווח על נפגעים.
09:52 - אזעקה בקיבוצים כפר עזה, עלומים, נחל עוז וסעד שבעוטף.
09:58 - אזעקה במושב מרגליות ובקיבוץ מנרה שבצפון.
10:28 - כלי טיס של חיזבאללה יורט מעל הגבול. אזעקות הופעלו בגליל העליון והמערבי.
 12:27 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל, הודעה נמסרה למשפחותיהם. רס״ר (מיל") יקיר ביטון, בן 34, מירושלים, לוחם בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ם (מיל') רני טחן, בן 40, משדה נחמיה, סמב״ץ בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ן (מיל') חן יהלום, בן 35, מכפר אז"ר, קצין בגדוד 8159 של חיל התותחנים, נפל ב-18 בנובמבר.
14:03 - ירי טילים ורקטות: מבקיעים, אזור תעשייה צפוני אשקלון, אשקלון דרום וצפון 
14:08 - ירי טילים בכפר גלעדי בצפון 
16:00 החות'ים מתימן טוענים כי השתלטו על ספינת משא ישראלית ששטה בים האדום. לדבריהם, על הספינה לפחות 22 אנשי צוות. מצה"ל ומשרד החוץ נמסר כי הספינה בבעלות חלקית של ישראלי אך אין עליה אנשי צוות ישראלים.
17:26 אזעקה נשמעה בכיסופים, לא דווח על נפגעים או נזק.
17:29 שוב נשמעה אזעקה בכיסופים, גם הפעם לא דווח על נפגעים או נזק.
 

18:40 הותרו לפרסום שמותיהם של שני חיילי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות ברצועת עזה: סגן (מיל׳) אדיר פורטוגל, בן 23, ממזכרת בתיה, קצין בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמ״ר גל מישאלוף, בן 21, ממודיעין, לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
20:04 התרעות צבע אדום בדלתון. לא דווח על נפגעים או נזק.
20:22 דיווח כאן 11: הרמטכ״ל, ר׳ המוסד ור׳ השב״כ עזבו אמש את ישיבת הקבינט לפני סיומה, ולא בפעם הראשונה. ראשי מערכת הביטחון סקרו את המצב, ענו על שאלות, ולא נשארו לשלב הדיונים של השרים. שרים בקבינט: "גם ראשי מערכת הביטחון מבינים את חשיבות הקבינט הזה, שכמעט ולא קיימת. יש להם מה לעשות מאשר לשמוע צעקות".
21:00 לפני כמה ימים הוחזרו לישראל גופותיהן של יהודית וייס ז"ל ורב"ט נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפו ב-7 באוקטובר. בהכוונת מידע מודיעיני של השב"כ, איתרו כוחות צה"ל את גופותיהן. כל אחת מהן נמצאה במבנה אחר סמוך לבית החולים שיפא.
לפי דובר צה"ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל נחטפה לדירה סמוכה לבית החולים שיפא. נועה נפצעה באחת התקיפות ונלקחה לבית החולים שיפא, שם היא נרצחה על ידי מחבל חמאס - נועה נרצחה. דובר צה״ל חושף תיעוד בו ניתן לראות את מחבלי חמאס ביום שבת ה-7 באוקטובר, מובילים בכוח חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי, שנחטפו משטח ישראל. כמו כן, ניתן לראות בתוך מרחב בית החולים שיפא' רכבים צבאיים שהובאו מישראל במהלך הטבח הרצחני.
 
ממצאים אלו מוכיחים כי ארגון הטרור חמאס השתמש בבית החולים שיפא ביום הטבח עצמו כתשתית טרור ושימש כתשתית טרור אליה חטפו מחבלי חמאס חטופים ב-7 באוקטובר; פרטים חדשים על נסיבות מותה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקום היום ה.... השנה הראשונה לחרבות ברזל (ל"ת)
    ייייייישששששש 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור