בארץ

חרבות ברזל, היום ה-30: ירי למרכז הארץ, אזרח ישראלי נהרג בצפון

‏ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי אישר מחדש את תמיכה של קנדה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבין-לאומי, בדרגים הבכירים ביותר המדיניים והביטחוניים התקבלה החלטה ברורה - כל מי שאחראי לטבח ה-7 באוקטובר יחוסל
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צה"ל, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, דוד כהן, מרים אלסטר)
המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל מביא את יומה ה-30 של המלחמה בעזה לכדי שורת הישגים. אלפי מטרות נתקפו ומאות מחבלים הושמדו. היום (ראשון) אחרי נאומו החלש והמסויג של מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה, צה"ל ממשיך בשלו.
נשיא אוקראינה זלנסקי טוען כי המלחמה של ישראל בחמאס "לוקחת את הפוקוס" מהמלחמה באוקראינה. לדבריו, זו "אחת מהמטרות של רוסיה". את הדברים אמר במהלך תדרוך לצד נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, כך לפי BBC.

‏ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי אישר מחדש את תמיכה של קנדה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבין-לאומי. עוד הוסיף כי יש לשחרר מיידית וללא תנאי את החטופים שבידי חמאס.
הפלסטינים טוענים: צה"ל תוקף במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה, לקראת חצות נרשם ירי נ״ט לעבר כוח צה״ל בדרום הרצועה באזור כיסופים, אבל הלוחמים השיבו אש למקור הירי והיה שימוש בארטילריה כבדה.
בדרגים הבכירים ביותר המדיניים והביטחוניים התקבלה החלטה ברורה - כל מי שאחראי לטבח ה-7 באוקטובר יחוסל ״ייקח שנה או עשר שנים, נגיע לכולם, אף אחד מהם לא יגיע ל-120 בשיבה טובה״ אומרים היום לחדשות 14 גורמים בכירים. על הביצוע כרגע מופקדים כלל זרועות הביטחון, לרבות המוסד, כאשר ההחלטה שהתקבלה דומה בהחלטות שישראל קיבלה בעבר לאחר השואה על רדיפת הנאצים, ולאחר טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן.
הרגליים עליהן ישראל עומדת הן ההתרעה וההרתעה, ואין חולק על כך שרגל ההרתעה נרדמה ב-7.10.23, וכעת ברגל ההרתעה ישראל מחויבת לבעוט בכל הכח, וכך צפוי להיות מהזמן הקרוב, ועד סיום המשימה, גם אם תהיה שנים רבות לאחר סיום המלחמה.
סוכנות הידיעות שיהאב המזוהה עם חמאס פרסמה אמש תיעוד של המוני תושבים עזתים צופים יחד באזור בית החולים שיפאא' בתיעודים שהפיצה הזרוע הצבאית של תקיפת כלי רכב של כוחות צה"ל ברצועה וצוהלים מעת לעת. בדיווח אף נטען כי הם צפו בתיעודים בערוץ אל-ג'זירה.
07:13: אזעקות נשמעו בעוטף עזה: מבטחים, עמיעוז, ישע, לא דווח על נפגעים
08:03: שוב אזעקות נשמעו במבטחים, עמיעוז, ישע, לא דווח על נפגעים
10:40: אזעקה נשמעה בקיבוץ רעים, לא דווח על נפגעים
11:08: דובר חמאס חאזם קאסם התייחס להצהרת שר המורשת עמיחי אליהו: הצהרותיו של מה שמכונה שר המורשת של ממשלת הכיבוש הציוני כי זריקת פצצה גרעינית על רצועת עזה היא אופציה, משקפות את הטרור הציוני הפלילי חסר התקדים שנוהגת ממשלה פשיסטית זו ומנהיגיה נגד עמנו הפלסטיני, ומהוות סכנה לכל האזור והעולם.
ההצהרות הנאציות הללו של אחד משרי ממשלת הכיבוש נובעות מתמיכה מלאה של כמה מדינות, במיוחד ארצות הברית, בתוקפנות הציונית וברצח העם נגד עמנו ברצועת עזה.
11:16: צ'אד החזירה את השגריר בישראל ל"התייעצות". המדינה השביעית שעושה זאת מאז תחילת המלחמה. בהודעה של הממשלה נכתב: הצעד -  "בגלל הגל חסר תקדים של אלימות קטלנית".
11:48: אזעקות נשמעו באביבים ויראון שבקו העימות, טיל נ"ט ופצמ"רים נורו לעבר המרחב, לא דווח על נפגעים
11:58: הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ:
צה"ל ושב"כ פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון
מפקד פיקוד המרכז חתם על צו הריסה לבית המחבל שביצע את פיגוע הירי בנחלת בנימין  בתל אביב; הלילה נעצרו 36 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, לאחר חילופי אש באבו דיס נהרג המחבל נביל חליבה
במהלך הלילה כוחות צה"ל מג״ב ושב״כ עצרו ברחבי הגזרה 34 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, 18 מהם מחבלים השייכים לארגון הטרור חמאס. 
הבוקר בפעילות משותפת בכפר אבו דיס של כוחות צה״ל מחטיבת עציון, ימ"ס ירושלים ומג"ב בהכוונת שב״כ, נהרג המחבל נביל חלביה לאחר חילופי אש בינו לבין הכוחות.
נביל חלביה הינו פעיל המדינה האסלאמית (דאע"ש), כלוא לשעבר בשל פעילות טרור. מיד לאחר שחרורו האחרון מהכלא ביולי 2023 גייס חולייה, רכש נשק וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה.
בתום מרדף ממושך ומאומץ אותר חלביה בבית באבו דיס. כשהגיע הכוח לעצרו, פתח המחבל באש לעבר הכוחות ובחילופי האש הוא נורה ונהרג. הכוחות החרימו את נשקו מסוג קרלו. 
כמו כן, התפתחו באזור הפרות סדר אלימות במהלכן בוצע ירי והושלכו מטענים לעבר הכוח אשר הגיב בירי. זוהו פגיעות. 
במבצע לסיכול טרור ברחבי העיר ג'נין בחטיבת מנשה נעצרו תשעה חשודים, בתום סריקות אותרו חלקי נשק וכוחות הנדסה חשפו מטענים מוכנים בכבישים שנועדו לפגוע בכוחותינו. 
במהלך הפעילות חשודים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שירו לעברם, זוהתה פגיעה.
במהלך פעילות הכוחות באיזור חברון שבחטיבת יהודה נעצרו שמונה חשודים בפעילות טרור. במהלך פעילות הכוחות נתפס ציוד צבאי וכן מספר רחפנים אשר שימשו ככל הנראה לאיסוף מידע.
בנוסף, ביום שישי, ה-03.11.2023, הוציא מפקד פיקוד המרכז צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל כמאל אבו בכר בכפר רומאנה. המחבל, אשר מזוהה עם ארגון הטרור חמאס, ביצע ביום 5 באוגוסט 2023 פיגוע ירי בעיר תל אביב, בו נרצח חן אמיר ז"ל. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה לבג"ץ נגד הצו.
עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1350 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-850 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
12:16: דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל אמש בקרב בצפון הרצועה סמל יהונתן מימון, בן 20 מאופקים, לוחם בסיירת נח"ל. כ-30 לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה במהלך המלחמה.
15:50: דובר צה"ל דניאל הגרי, נאם לפני זמן קצר באנגלית והציג עדויות לפשעי חמאס בעזה: "מקיים פעילות מתחת לקרקע בבית חולים"
16:51: אזעקת צבע אדום נשמעה בדרום הארץ בבאר שבע ובאזור חצרים, נכון לשעה זו לא דווחו על נפגעים.
17:20: הירי לדרום נמשך וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה בנירים.
18:49: אזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב, נכון לשעה זו לא דווח על נפילות או נפגעים.
19:06: דובר צה"ל מדווח כי כוחות צה"ל כבשו את חוף עזה.
19:13: אזעקות צבע אדום נשמעו בקרית שמונה וביישובי הגליל העליון. 
19:18: כוחות ההצלה מדווחים שמסגרת המטח האחרון לגליל העליון, נפילה בקרית שמונה. כרגע מתבצעים סריקות אחר נפגעים.
19:26: הותר לפרסום כי אזרח ישראלי נהרג היום במהלך מתקפת חיזבאללה.
20:05: אזעקות בשפלה, בגוש דן ובשרון. האזעקות נשמעו בראשון לציון, חולון, תל אביב-יפו, בני ברק, רמת גן, רמת השרון, הוד השרון, פתח תקווה, כפר קאסם וראש העין.
20:17: כ-8 רקטות שנורו משטחה של דרום רצועת עזה לעבר אזור המרכז והשרון. אזעקות נשמעו בתל אביב, ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, ראש העין ויישובים נוספים. דיווח על נפילת רסיס בדרום העיר תל אביב. לפי שעה - אין נפגעים.
20:31: דובר צה״ל מסר בהצהרה לפני זמן קצר: ״היום כוחות צהל בהובלת סיירת גולני כיתרו את העיר עזה, הגיעו עד לקו  החוף ומחזיקים אותו, והיום יש עזה צפון ועזה דרום. אנחנו מאפשרים עדיין מסדרון חד סטרי לירידה דרומה״.
21:27: הירי לצפון נמשך, אזעקת צבע אדום נשמעה בקרית שמונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה