בארץ

חרבות ברזל, היום ה-21: פגיעה ישירה בבניין בת"א, 4 אנשים נפצעו

אחרי 10 שעות של שקט - חודש הירי הרקטי לכל אזור הדרום והמרכז. מטח כבד נורה לגוש דן, רקטה נפלה בבניין בתל אביב, 4 אנשים נפצעו - 3 קל ואחד בינוני. 2 נפילות בשטח פתוח באשדוד, ועוד אחת בדרום תל אביב, אין נפגעים. דובר צה"ל עדכן את מספר החטופים ל-229. שישה נפצעו מפגיעת טיל בטאבה על גבול מצרים. בחילופי אש בג'נין - צה"ל חיסל שני מחבלים בגדודי ג'נין של הג'יהאד האיסלאמי. כלי טיס בלתי מאויש של צה״ל נפל במהלך פעילות מבצעית בשכונת זיתון בעזה
מערכת ice |  3
שיגורים מרצועת עזה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
היום (שישי) החל יומה ה-21 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. בינתיים, בישראל מבהירים: הדיווח ברשת אל-מיאדין על מתקפה נגד בסיס ישראלי באריתריאה - אינו נכון.
05:00: על פי רויטרס: התקיפות האמריקניות בסוריה, שבוצעו באמצעות מטוסי F16, כוונו לעבר מחסני נשק ותחמושת, גורם רשמי בממשלת ביידן לרויטרס: "לא תיאמנו עם ישראל את המתקפות בסוריה".
06:00: יו"ר בית הנבחרים החדש מייק ג'ונסון אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז שיש לבחון בנפרד את התמיכה הכספית של ארצות הברית בישראל ובאוקראינה. הוא רמז שלא יתמוך בבקשת הנשיא ביידן להקצות 106 מיליארד דולר לסיוע לשתי המדינות - כך על פי רויטרס.
06:30: העיתונאי המצרי אחמד גומעה מהעיתון אל-יום א-סאבע מדווח על מאמצים מצריים אינטנסיביים להשלמת עסקת שבויים (בין ישראל לחמאס) בתמורה להכנסת דלק וכלל הסיוע לעזה. עוד טען העיתונאי המצרי כי מדובר בצעד ראשון במסגרת מהלכים מצריים אינטנסיביים להגיע לרגיעה.
08:00: דובר צה"ל הודיע כי כוחות משולבים של צה"ל פשטו ביממה האחרונה פעם נוספת ברצועת עזה ותקפו כעשרות מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. כוחות חי"ר, שיריון והנדסה בפיקוד עוצבת ‘געש׳ (36) ובליווי של כטמ"מים ומסוקי קרב של צה"ל ערכו ביממה האחרונה פשיטה במרכז רצועת עזה. כחלק מהפשיטה, כלי טיס וארטילריה של צה״ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס בשכונת סג'עיה וברחבי הרצועה.
במסגרת הפעילות הכוחות תקפו עשרות מטרות טרור, ביניהן עמדות לשיגור טילי נ״ט ומפקדות מבצעיות, וכן מחבלים של ארגון הטרור חמאס. הכוחות יצאו מהמרחב בסיום המשימה ואין נפגעים לכוחותינו.
 
08:30: דובר צה"ל הודיע כי גם הלילה פעל צה"ל בג'נין, שם התפתחו חילופי אש בין מחבלים לכוחותינו, שני מחבלים בגדודי ג'נין של הג'יהאד האיסלאמי חוסלו, ביניהם פעיל בכיר בארגון איסאר-אל עמאר.
09:00: בהנחיית מפקד פיקוד המרכז האלוף.יהודה פוקס, כוח חי"ר והנדסה נכנס לקלקיליה, החרים ציוד מחנות בבעלות פלסטינית, והודיע על סגירתה. למקום נגרם נזק. גורם צבאי מסר: "הבעלים של  החנות פרסם תמונה  של חטופה עם גילוי הסתה".
10:45: דובר צה"ל מעדכן את מספר החטופים בעזה ל-229.
12:00: כלי טיס בלתי מאויש של צה״ל מסוג ״דוהר שמיים״ נפל בשכונת זיתון בעיר עזה בזמן שהיה במשימה מבצעית. מצה״ל נמסר כי אין חשש לדלף מידע.
12:40: חשד לאירוע בטחוני ברכס רמים שבגבול הצפון.
12:45: המטחים לעוטף עזה חודשו אחרי 10 שעות שקטות, אזעקות נשמעו בקיבוצים כיסופים וכרם שלום.
13:45: אזעקות נשמעות באשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז, אשדוד -יא,יב,טו,יז,מרינה,סיט וניצן. עדיין לא ידוע על נפילות, יירוטים או נפגעים.
14:00: מטח כבד נורה לעבר תל אביב, רמת גן, ראשון לציון, חולון, בת ים גבעתיים, בני ברק, אזור והסביבה.
14:10: על פי דיווח ראשוני, פגיעה ישירה בבניין בתל אביב, כאשר 4 אנשים נפצעו - 3 במצב קל ואחד במצב בינוני. כ-10 טילים נורו במטח, לפחות 8 יורטו על ידי, 
14:30: מטח כבד מאוד לעבר הרי גוש דן המרכז, השפלה ואשדוד: אשדוד, תל אביב, ראשון לציון, נס ציונה, גבעת שמואל, סביון, קריית אונו, גני תקווה, בית עובד, ראשון לציון, רחובות פתח תקווה, חולון, אור יהודה, אזור וערי הסביבה.
14:35: מד"א עדכנו על שתי נפילות באזור אשדוד בשטח פתוח ועוד מספר יירוטים של כיפת ברזל, לא ידוע על נפגעים. בנוסף דווח על נפילה בשטח פתוח בדרום תל אביב, ללא נפגעים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיציפו את המנהרות במים ותראו את כולם קופצים החוצה (ל"ת)
    דין 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    העסקה צריגה לכלול את כל השבויים!!!
    שפיות 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל השבויים!!!
    סגור
  • מה ברצינות ? לא... כי לא חשבו על זה. (ל"ת)
    לבנת חבלה 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור