בארץ

חרבות ברזל, היום ה-15: נתניהו מנע התקפה על חיזבאללה, ירי על הדרום

הנשיא ג'ו ביידן דיבר עם החטופות לאחר שיחרורן ובמקביל פורסם בניו יורק טיימס כי נתניהו בלם הצעה של גלנט למתקפת מנע על חיזבאללה בצפון, גם לאחר הדעת שהשמיע אנתוני בלינקן להמנע ממתקפת מנע על חיזבאללה. ראש ממשלת איטליה בדרכה ארצה
מערכת ice |  7
כוחות צה"ל בגבול לבנון וגבול עזה (צילום פלאש 90/ דוד כהן, אורן בן חקון)
אחרי יום היסטורי שכלל שחרור של שתיים מהחטופות, היום (שבת) החל יומה ה-15 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ מתכונן לכניסת רגלית לעזה.
כאמור, אמש שוחררו משבי חמאס שתי אזרחיות ישראליות עם אזרחות אמריקנית, נטלי ויהודית רענן, אם ובת. הן בישראל עם משפחתן, מצבן טוב. האמריקנים ניהלו מגעים לשחרורן מול הקטארים שהביאו לעסקה.

במקביל, ראש הממשלה נתניהו קיים דיון קבינט מצומצם בפיקוד דרום לקראת הרחבת המערכה. צה״ל ממשיך להיערך לשלבים הבאים במערכה, בהם גם התמרון הקרקעי. לא כל תושבי צפון הרצועה התפנו מבתיהם - יש עדיין כ-350,000 שטרם התפנו. צה״ל המשיך לפעול נגד חמאס גם ביו״ש השב״כ הפך את ביתו של בכיר חמאס סאלח עארורי למפקדה שלו, ועצר עוד עשרות פעילי חמאס.
חוליית מחבלים זוהתה לפני זמן קצר בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב הר דב, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את החוליה. בינתיים נתניהו הגדיר מטרה סופית למבצע: השמדת חמאס.
בארצות הברית הנשיא ג'ו ביידן דיבר עם החטופות לאחר שיחרורן ובמקביל פורסם בניו יורק טיימס כי נתניהו בלם הצעה של גלנט למתקפת מנע על חיזבאללה בצפון, גם לאחר הדעת שהשמיע אנתוני בלינקן להמנע ממתקפת מנע על חיזבאללה. ראש ממשלת איטליה בדרכה ארצה
20:00 משפחות החטופים והנעדרים מקיימות עצרת מול בסיס הקריה בתל אביב. צבע אדום נשמע בדרום הארץ, באשקלון, בזיקים וכרמיה נכון לשעה זו אין דיווח על נפגעים או נפילות.
20:30 הפסגה הבינלאומית בקהיר הסתיימה ללא כל הצהרה סיכום משותפת זאת לנוכח דרישות מדינות המערב להכניס במסמך, התייחסות על זכותה של ישראל להגן על עצמה ולגנות את חמאס על מעשיו.
דובר צה"ל מסר בהצהרתו כי: "חמאס עשה ועושה פשעים נגד האנושות - הוא לקח לעזה נשים, ילדים, תינוקות, וקשישים. עד כה 550 שיגורים כושלים נפלו ברצועה, חמאס והג'יאהד האסלאמי הורגים גם אזרחים עזתים."
21:30 פיקוד העורף מפרסם את מפת ההנחיות החדשה ובמסגרתה מאשר חזרה ללימודים בחלק מאזורי הארץ.
22:00 על פי דיווחים זרים, למרות שישראל דרשה המשאיות שנכנסו זה עתה לעזה כלל לא נבדקו.
22:20 ארגון חיזבאללה מוסר כי שלושה מאנשיו נהרגו על ידי ירי של כוחות צה"ל.
23:00 מתאם הפעולות בשטחים הכחיש את הדיווח על כך שהמשאיות שנכנסו לעזה לא נבדקו: "יש לנו יכולות לוודא מה הוכנס". מפגני תמיכה בחטופים ומיצגי זיכרון לנרצחים בכל רחבי הארץ.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ביבי השפן
    ממו 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי שפן.הכול הצגות לתקשורת
    סגור
  • 4.
    רק בישראל זה קורה ( )
    מממה 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הכוונה החרא צודק הפעם, צריך לפטר אותו ומהר
    סגור
  • 3.
    הפעם נתניהו צדק
    ניר 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גאלאנט לא חכם ולא מתוחכם. תקשיב הכי הרבה ל בריק . ההצעות של גאלאנט הן בהיסתכלות מאוד צרה. לא נכונה.
    סגור
  • בושות
    פוי 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגיד יצאתה מב"ח לחולי נפש בלי כדורים
    סגור
  • 2.
    נתניהו
    אלי 10/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם נתניהו הפחדן חושב שהחמס הוא מקור הבעיה . אז ההבנה שלו... מי שמזיז את האזור ומתעטע בו .זו חיזבללה . אם הפעם לא יכנסו בליזבללה . לא ישיגו מאומה בגיוס הזה.
    סגור
  • 1.
    נתניהו
    אלי 10/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם נתניהו הפחדן חושב שהחמס הוא מקור הבעיה . אז ההבנה שלו אפסית . מי שמזיז את האזור ומתעטע בו .זו חיזבללה . אם הפעם לא יכנסו בליזבללה . לא ישיגו מאומה בגיוס הזה.
    סגור
  • שונאת ביבי
    פוווו 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לממממה "ביבי" מחליט כול מילחמה לישלוח לרוצחי העם שרצחו וטווחו בקטנקנים של ישראל
    סגור