בארץ

תושבי קיבוץ מירב נכנסו לכפר ג'ילבון וחולצו על ידי מג"ב

לאחר מספר מקרים של ירי מהכפר ג'ילבון לקיבוץ מירב הסמוך, תושבי הקיבוץ החליטו להיכנס לכפר על מנת למחות. במהרה המחאה הסלימה וכוחות מג"ב נאלצו לחלץ אותם
מערכת ice |  2
מחאת אנשי קיבוץ מירב (צילום טוויטר @yishaiporat)
20 תושבים מהקיבוץ מירב נכנסו לכפר הפלסטיני הסמוך ג'ילבון על מנת למחות על שני מקרים בהם נורו קליעים לישוב. בשני המקרים הקליעים פגעו בבתים סמוכים ולא פגעו באנשי הישוב. בסופו של דבר, המוחים חולצו על ידי כוחות מג"ב לאחר שהתחילה מהומה סביבם. 
אחד מתושבי הקיבוץ סיפר ל-N12 על המחאה: "ירדנו אל הכפר ג'ילבון על מנת להגן על חיינו ועל חיי משפחותינו. לא נשתוק יותר ולא נשב בחיבוק ידיים עד שהשקט ישוב לאזורנו".
אתמול בערב (מוצ"ש) התקיימה ישיבה מיוחדת בה הוחלט על הקמת צוות תגובה שתפקידו יהיה להגיב לכל מקרה ירי. בקיבוץ מזהירים וטוענים: "לא נחכה בחיבוק ידיים לצה"ל שלא עושה כלום עבור ביטחון התושבים."
"הנה אנחנו מרימים את הכפפה ואומרים בעצמנו לפלסטינים - אל תפגעו בנו כי נדע להשיב נקמה ולא נהסס להשתמש בכל כלי שבידינו, זו מלחמה על החיים".
בחודש יוני האחרון בוצע ירי נוסף מהכפר ג'ילבון לעבר בתי הקיבוץ. באירוע הירי הקודם התושבים שלחו מכתב למפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט בו דרשו למנוע את הירי מתחומי הכפר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כניסה לטופשת "למחות" או שתכנסו להלחם או תנו לצבא לפעול (ל"ת)
    דן 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ימין על מלא מלא מלא מלא (בולשיט)
    שש 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אחרי כ 10 חודשים אנו רואים שכל הקישקושים על ימין / שמאל על ימין מלא / מלא מלא או מלא מלא מלא זה הכל קישקוש ... בכלל לא משנה מי הממשלה כאן ... צריך ממשלה מאוזנת אבל יותר חשוב ממשלה שעושה למען האזרחים ולר מקדמת אג'נדות פרטיות או קיצוניות כאלה ואחרות ... תראו מה קורה בבטחון האישי בפרוטקשן .. באלימות הגואה בכל פינה הארץ ... מה קורה בביטחון הלאומי (עזה / שטחים / לבנון ...) ... פשוט שערוריה .... ובמה מתעסקים בממשלה ... בבגץ ובחוק יסוד כזה או אחר שאין לו כל נגיעה או השלכה על פרוטקשן / אלימות / ביטחון אישי / כלכלה / יוקר מחיה וכיוצ"ב ...
    סגור