בארץ

סטודנטים שימו לב: האוניברסיטה הזו עלולה לשבות בקרוב

נשיא אוניברסיטת תל־אביב, פרופ' אריאל פורת, הודיע שישבית את המוסד אם הממשלה לא תציית לפסיקת בג"ץ במידה וזו תפסול חוק יסוד. פרות קרא למוסדות וארגונים נוספים להצטרף אליו
מערכת ice | 
שביתה (צילום shutterstock)
מאז שהחלה חקיקת הרפורמה המשפטית, ועימה המחאות, מספר אוניברסיטאות בארץ שבתו והחברים הבכירים שבהן יצאו להפגנות. בין האוניברסיטאות הללו ייתכן והמובילה היא אוניברסיטת תל־אביב, שבראשה עומד הנשיא פרופסור אריאל פורת. פעמים מספר הוא התבטא נגד הרפורמה וכעת הוא מבהיר: האוניברסיטה תשבות אם הממשלה תתעלם מפסיקת בג"ץ.
לפי כלכליסט, פורת קרא לחברות במשק ולארגונים להצטרף אליו בהחלטתו במטרה להבהיר לממשלה מה יהיו השלכות המשבר החוקתי. כמו כן, הוא טוען כי אם הממשלה ידעה מראש מה תהיה תגובת המשק והאזרחים לרפורמה המשפטית, האירוע כנראה לא היה מתרחש, אך לאחר שהמחאה קמה הממשלה לא יכלה לשאת את "מחיר הנסיגה". 
עוד הבהיר: "ממשלה שלא מקיימת את פסיקתו של בית המשפט במכוון או נותנת לעובדי הציבור הוראות הסותרות את הפסיקה היא ממשלה עבריינית שמאבדת את הלגיטימיות שלה. היא מעמידה את עצמה מעל החוק ובכך מעידה על עצמה שהיא ממשלה דיקטטורית". לכך הוא הוסיף כי לא מדובר בקריאה פוליטית, אלא מתפיסה משפטית בסיסית.
למרות הצהרתו, עדיין לא התקבלו תגובות זהות משאר האוניברסיטאות או מוועד ראשי האוניברסיטאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה