בארץ

הצעיר שהצית את עצמו - הלך לעולמו, אימו: "אף אחד לא הקשיב לזעקתי"

היום (חמישי), אחרי מאבק של הרופאים להציל את בר כלף, הם נאלצו לקבוע אותו מותו, כשהוא בן 33 בלבד. משרד הביטחון סירב להכיר בו כנכה צה"ל הסובל מפוסט-טראומה בחודש שעבר, בטענה כי הוא אובחן בסכיזופרניה ואין לכך קשר לשירותו הצבאי
מערכת ice | 
המרכז הרפואי שיבא (צילום נעמה עזריאל פרנק)
ביום שלישי האחרון, בר כלף, מפקד לשעבר בחטיבת כפיר, אשר בקשתו להכיר בו כנכה צה"ל נדחתה - הצית את עצמו בבית של מכרו בנתניה. הוא עשה באמצעות חומר דליק אותו הביא לדירה בבקבוק, בתוך חדר המקלחת ולאחר המעשה פונה לבית החולים שיבא תל השומר, כשהוא במצב אנוש. היום (חמישי), אחרי מאבק של הרופאים להציל את כלף, הם נאלצו לקבוע אותו מותו, כשהוא בן 33 בלבד.
כזכור, משרד הביטחון סירב להכיר בו כנכה צה"ל הסובל מפוסט-טראומה בחודש שעבר, בטענה כי הוא אובחן בסכיזופרניה ואין לכך קשר לשירותו הצבאי. "מבדיקה ראשונית עולה כי האיש שירת בצה"ל בשנים 2008-2011. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. יצוין כי הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא אבחנו פוסט טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה", נמסר מהמשרד ביום שלישי, בעקבות ההצתה.
לפני כארבע שנים, כלף ז"ל חשף בחשבון הפייסבוק שלו כי בעקבות התמודדות הנפשית שלו, הוא מחוסר כל, ללא קורת גג ומתקשה למצוא עבודה ואף פנה לציבור הרחב במטרה למצוא משרה ללא לחצים ובעדיפות עם אפשרות ללינה. 
כוכי, אימו של בר, מסרה עם הבשורה על מותו של בנה: "אני כואבת וכועסת שאף אחד לא הקשיב לזעקה שלי, כאם של לוחם בצה"ל. אני כועסת על כל המערכות, על משרד הביטחון על יחס הקליל הזה שאמרו שזה לא פוסט-טראומה. לא תשקיעו בו עוד לבדוק מה קרה?. הוא היה בחור צנוע וענו, נמרץ. הפסד לישראל, הפסד לי כאימא. לפני שנתיים הוא אמר לי 'אימא אני רוצה 5 ילדים'. אנחנו רוצים שתהיה לו הלוויה צבאית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה