בארץ

שוטרים יפסיקו לאכוף הנפת דגל פלסטין? זו העתירה שהוגשה

האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה שנייה לבג"ץ נגד מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי. בעתירה שהוגשה, האגודה מבקשת מהמפכ"ל להורות על הפסקת האכיפה נגד הרמה של דגל פלסטין בהפגנות
מערכת ice |  1
דגלי פלסטין בהפגנה (צילום מסך פייסבוק הצל)
האגודה לזכויות האזרח עתרה היום (ב') לבג"ץ נגד מפכ"ל המשטרה, על מנת שיורה לשוטרי משטרת ישראל להימנע מחטיפת דגלי פלסטין מידי מפגינים ומהחרמתם במסגרת אירועי מחאה. בעתירה, מבקשת האגודה כי המפכ"ל יבהיר בהנחיה מפורשת בכתב כי יש לאפשר למפגינים להניף את דגל פלסטין, וכי אין בהנפת הדגל כשלעצמה גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.
זוהי העתירה השנייה שמגישה האגודה בנושא. בהליך הקודם התחייבה המשטרה לפעול לריענונן של הנחיות היועץ המשפט לממשלה, שקבע שמותר לפעול לסילוק דגל פלסטין מהמרחב הציבורי רק אם קיים חשש רציני שהנפתו תגרום להפרה חמורה של שלום הציבור, או אם מתעורר חשד לביצוע עבירה של הסתה לטרור או הזדהות עמו. המציאות מלמדת שהדבר לא קרה.
לדברי עו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה: "דגל פלסטין הוא סמל לזהותם של למעלה מ-20% מאזרחי ותושבי המדינה, ולמאבק בכיבוש ולשוויון זכויות למיעוט הערבי שיהודים רבים שותפים לו. הנפת דגל פלסטין חוסה  תחת הזכות החוקתית לחופש הביטוי ואינה מצדיקה יחס שונה מזה שזוכה לו כל דגל לאומי או קהילתי אחר.
כשם שבמצעד הגאווה מונף ללא מפרע דגל הגאווה, וכפי שלא יעלה על דעתו של איש להחרים דגלי ישראל במצעד הדגלים, כך יש לנהוג גם בדגל פלסטין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגודה לזכויות האזרח הפלסטיני
    מחמוד ע 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע העת לסגור את מדינת היהודם המקוללת שמחד נשלטת ע"י פירומן שתאוות הנקמה ועיוות הדין והצדק ,נר לרגליו ומנגד ,האגודה לזכויות האזרח "הפלסטיני".שניהם ביחד וכל אחד מהם לחוד הורסים את המדינה ומשמידים את הלגיטימיות של היותה מדינה יהודית .בג"ץ בשיבתך כבית הדין הגבוה לצדק עליך לאלתר להודיע לעותרים כי יסלקו את עתירתם לאלתר וייחייבם בהוצאות בגובה של מאות אלפי ש"ח וישלול את זכותם להגיע לבית המשפט לאלתר! באם רצונם לפעול כנגד עצם קיומה של מדינת היהודים אין כל בעיה ,בעזה ישמחו לארח אותם לאלתרובמייוחד לאחר שתישלל אזרחותם ותושבותם בישראל ולתמיד!!ואת המעוול הסידרתי מבלפור ,שילחו אותו ואת שותפיו לגולאג בסיביר ואתמול!!
    סגור