בארץ

בן גביר טוען: נציבת שב"ס פגעה באסירים יהודים כנקמה בי

אסירים ביטחוניים יהודים הועברו מכלא נוח לתא קטן וצפוף עם פשפשים. השר לביטחון לאומי מיהר לזמן את מפקד כלא אשל לבירור דחוף - ו"סימן" את נציבת שב"ס קטי פרי כמי שנוקמת בו על כך שחקר מחדל קודם של שב"ס
מערכת ice |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זועם על נציבת שב"ס קטי פרי וטוען כי העבירה אסירים יהודים שהתפרעו בחווארה לתא קטן עם פשפשים, מתוך "נקמה" בו.
בסביבתו של בן גביר גרסו כי נציבת שב"ס נוקמת על החלטת השר לזמן לשימוע את בכירי שב"ס - זאת על רקע מחדל של שב"ס שגרם לסיכון חיי סוהרים בכלא רימונים. השר זעם על העברת אסירים ביטחוניים יהודים מכלא איילון לתא קטן בכלא אשל. בעוצמה יהודית טוענים כי השר פועל מאז כניסתו לתפקיד לשוויון מוחלט בין כלל האסירים הביטחוניים והשוואת תנאיהם של האסירים הביטחוניים היהודים, לאלו של שאר האסירים הביטחוניים.

בעקבות ההעברה, שלח השר לביטחון לאומי את מבקר המשרד לבחון את תנאי כליאתם החדשים של אותם אסירים. מבקר המשרד ביקר באגף, בחן 4 תאים ושוחח עם האסירים. על פי ממצאי המבקר, באגף 22 בכלא אשל אליו הועברו האסירים, שוהים עוד 14 אסירים, 13 אסירים פליליים ואסיר ביטחוני ערבי אחד.
על פי מסקנות דו"ח מבקר המשרד, תא 9 אוכלס עד לפני מספר ימים באסיר בודד. בשבוע שעבר הובאו אליו שני האסירים הנוספים מבית סוהר איילון – זאת למרות שמצב התא קשה ושטח האחסון לציוד ומזון כולל המקרר, מתאים לאסיר אחד בלבד. בנוסף, ישנם חורים בקירות והתא אינו מתוחזק, חסר ראש דוש במקלחת והמקלחת מוצפת בעת שימוש. כמו כן, קיימים פשפשים בתא והאסירים גם הראו על גופם סימני עקיצות.
לאחר בחינת התא על ידי מבקר המשרד, הנחה ממ"ז שב"ס, את מפקד בית הסוהר לבצע חיטוי בקיטור בתא 9 ומפקד בית הסוהר ציין שיטפלו בממצאים. בעקבות הממצאים החמורים זימן השר בן גביר בדחיפות את מפקד כלא אשל מנחם ביבס לבירור מיידי היום (ראשון), לבחינת תנאי הכליאה הקשים.
גורמים בסביבת השר בן גביר אומרים כי "השר בן גביר נחוש להפסיק את השיטה הפסולה ולפיה במקום למצוא את האשמים האמיתיים ולטפל בבעיות מהשורש, מאשימים את הש"ג הפשוט. מי שבאמת אשם ישלם מחיר על המחדלים שלו והשר נחוש למצות את הבירור, למרות ההתנהלות הפסולה של שב"ס וניסיונם 'לנקום' בשר המופקד על הארגון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם טרוריסטים
    ירון 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להרוס להם את הבתים כמו שהורסים לפלסטינים
    סגור
  • 1.
    דביל ארור שכמוך...הורס את המדינה (ל"ת)
    שוש 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור