בארץ

צעד קדימה לעולם ירוק יותר: זה המתקן החדש שהושק בחירייה

המשרד להגנת הסביבה ומנהל התכנון, מודיעים היום על כך שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל־אביב אישרה את תוכנית המשרד להקמת מתקן חדש ומתקדם במתחם חירייה. המתקן מיועד לטיפול בפסולת בנייה במרחב גוש דן
מערכת ice | 
מתקן טיפול בפסולת (צילום דוברות המשרד להגנת הסביבה)
המשרד להגנת הסביבה ומנהל התכנון, מודיעים היום על כך שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל־אביב אישרה את תוכנית המשרד להקמת מתקן חדש ומתקדם במתחם חירייה. המתקן מיועד לטיפול בפסולת בנייה במרחב גוש דן. 
הקמת המתקן הושלמה בימים האחרונים ופעילותו כבר החלה. לפי הערכות המשרד, בכל שנה נוצרות בישראל כ-7.3 מיליון טונות פסולת בנייה שמקורן במיזמים של בנייה חדשה, בהריסת מבנים, בשיפוצים של מבנים, בסלילת כבישים ובהקמת תשתיות. רק פחות מ-6 מיליון טונות של פסולת בנייה מגיעות לאתרי טיפול מוסדרים. יותר ממיליון טונות של הפסולת הזו מושלכות לשטחים פתוחים - בניגוד לחוק. כל זה כמובן מביא לבעיות סביבתיות וכלכליות קשות שיוצרות מפגעים תברואתיים ובטיחותיים.
המתקן החדש, בבעלות החברות שטאנג, ריסייקל ורדימיקס, צפוי לטפל בכאלפיים טונות פסולת בנייה ביום. המשרד להגנת הסביבה יפקח על המתקן באופן קפדני כדי לוודא כי הפסולת ממוינת, מופרדת ומעובדת בצורה אחראית לסביבה, בתוך הפיכתה למשאב שניתן להשתמש בו בפרויקטי בנייה וסלילה חדשים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מסרה: "פסולת הבנייה בישראל, מדינה עם פיתוח נרחב, מהווה אתגר גדול שמצריך מאמץ משותף של המגזר הפרטי והממשלה להתמודדות עם האתגר. במקביל לקידום חוק לטיפול בפסולת בנייה, המשרד פועל באמצעים רבים להרחבת הטיפול בפסולת בכלל ופסולת בנייה בפרט, במטרה לצמצם את נפח הפסולת המוטמנת ולמנוע השלכות פסולת לא חוקיות בשטחים הפתוחים. המתקן החדש מבטיח טיפול ומיחזור נכון של פסולת הבנייה והריסות, והמשרד רואה בו אבן דרך משמעותית במדיניות הפסולת של המשרד והפיכת פסולת למשאב".
מנכ"ל מנהל התכנון, רפי אלמליח, הוסיף: "מינהל התכנון פועל במשנה מרץ לטיפול במשבר הפסולת, ופועל לקדם פתרונות לטיפול בכל סוגי הפסולת ובפרט בטיפול בפסולת בניין. זאת, מתוך תפיסה של כלכלה מעגלית, המקדמת שימוש חוזר בחומרים ולאור היקפים גדולים של פרויקטים להתחדשות עירונית ובניה מסיבית למגורים ולתשתיות במדינה הצומחת. המתקן החדש בחירייה הוא חלק ממערך הארצי הכולל המתוכנן והוא ייתן מענה לצרכי מטרופולין תל אביב ההולך וגדל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה