בארץ

אימהות נגד הפטור מגיוס לחרדים: "נקשור עצמנו בשלשלאות לבקו"ם"

קבוצת אימהות שילדיהן עומדים להתגייס לצה"ל הקימו ארגון הנלחם בחוק הגיוס המעניק פטור גורף לחרדים ומאיימות: "אם לא יספרו אותנו נשבש את גיוס אוגוסט ויצטרכו לפנות אותנו בכוח. דברו איתנו או שתראו שוטרים מרביצים לאימהות"
מערכת ice |  1
לשכת גיוס (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
אימהות בחזית: קבוצת אימהות לילדים העומדים בפני גיוס לצה"ל, מאיימות לשבש את כניסת מחזורי הגיוס של אוגוסט לבקו"ם, במידה ויעבור חוק הגיוס, הכולל פטור גורף לציבור החרדי מגיוס לצבא.
אמש התארחו נציגי "אימהות בחזית" בכנסת ישראל, בדיון בוועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל בראשות ח"כ אורנה ברביבאי, בנושא: "המוטיבציה לשירות חובה בצה״ל ובשירות קרבי".

בדף הפייסבוק "אימהות בחזית" נכתב: "אנחנו אימהות שגידלנו את בנותינו ובנינו על ערכים של אהבת הארץ ותרומה למדינה. במשך שנים הסכמנו לסכן את היקר לנו מכל, מתוך הבנה שזהו חלק מהחוזה שבינינו לבין המדינה. לא עוד. אם חוק הגיוס יעבור, לא נסכים שילדינו יתגייסו לצה"ל".
בפוסט על הדיון בכנסת פירטו האימהות את דבריה של גליה שמולביץ, מיוזמות ומקימות אימהות בחזית: "אימהות בחזית אומרות באופן חד וברור – המוטיבציה של הילדים שלנו לגיוס ושירות מתחילה בנו האימהות! אנחנו אלה, שמחנכות אותן ושולחות אותם להגן על המדינה ולסכן את עצמם. שיקרנו לעצמנו במשך שנים, שבמדינה פועל מודל של צבא העם, שבו כולם חייבים לשרת. אבל זה ממש לא המצב ואנחנו לא מוכנות יותר לשקר לעצמנו!
"השבר הזה, שהולך ומתעצם כבר שני עשורים, הגיע לשיאו בחודשים האחרונים, שבהם מנסים בכנסת לחוקק חוק עוקף בג"ץ, שיקבע את האפליה בין דם לדם לדורי דורות ויוביל אותנו לאסון לאומי. חוק הפטור מגיוס, שכולל סעיפים מפלים שבג"ץ ביקש למחוק, הוא איום ממשי כאן ועכשיו. אם צה"ל כבר אינו צבא העם ואם שוויון אינו נר לרגליהם של מקבלי ההחלטות כאן בכנסת, אז איבדתם אותנו, האימהות שעליהם נשען הצבא ואת האמון שלנו!
"אנחנו מקוות שכל אזרחי המדינה יבינו שנושא השוויון בשירות ובגיוס קורע את העם, ושהוא יהיה מספיק חשוב לחברי הקואליציה, שנעדרו מישיבת הוועדה".
בשיחה עם mako בתום הדיון, איימו נציגות "אימהות בחזית" כי אם חוק הגיוס יאושר, הן "יחסמו את השערים לבקו"ם בגיוס הגדול של אוגוסט". עו"ד איילת השחר, אם לחייל שהתגייס לאחרונה, אמרה: "כרגע הקואליציה שמה עלינו פס וזה מה שנעשה. באנו להידברות ואם נחוש שלא סופרים את האימהות נקשור את עצמנו לבקו"ם, נחסום אוטובוסים ולא נשלח אף ילד. אני רוצה לראות את מי שיעז לפנות באלימות אימהות משערי הבקו"ם, ואם כן שיתמודד עם התמונות שיצאו משם. דברו איתנו או שתראו שוטרים מרביצים לאימהות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החוצפה של האמהות האלה "המודאגות" מאי גיוס חרדים
    תומר יהב 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוצפה של האמהות האלה "המודאגות" מאי גיוס חרדים הצבא רוצח חיילים שיודעים יותר מדי על הפשעים של החונטה (קצין המודיעין תומר אייגס שנכלא כשהוא חף מפשע ואז חוסל בכלא זה דוגמא מפורסמת מהשנים האחרונות אבל יש הרבה כאלה) זה לא מדאיג את האמהות ?????? החרדים זה מה שמדאיג ???. נראה לי חיסול אנשים וחיילים (גם מצטיינים ) ע"י הצבא והחונטה רק כי הם ידעו יותר מדי או רצו לחשוף - זה נראה לי הרבה יותר חמור מעניין החרדים למה על זה אתם לא מפגינות ??? אם יש סיבה לא לשלוח ילדים לצבא - זה זה !!
    סגור