בארץ

נגד הגזענות ולמען הפליטים: זה הקמפיין החדש של ארגון א.ס.ף

הקמפיין מבקש לגייס כספים לארגון בצל יוזמות חקיקה והתבטאויות של נבחרי ציבור המבקשים להרע את מעמדם של הפליטים ומבקשי המקלט בישראל
מערכת ice | 
פליטים מאוקראינה (צילום AFP)
נגד הגזענות ולמען מציאות טובה יותר לפליטים ומבקשי המקלט בישראל - סרטון חדש עומד במרכז שיתוף פעולה בין הבמאי והיוצר, תומר הימן, וקהילת הפליטים, כחלק מקמפיין גיוס המונים לארגון א.ס.ף. הקמפיין מבקש לגייס כספים לארגון בצל יוזמות חקיקה והתבטאויות של נבחרי ציבור המבקשים להרע את מעמדם של הפליטים ומבקשי המקלט בישראל.
״היה לי ברור שצריך לעשות סרטון שיביא את קולם של מבקשי המקלט, ויחשוף אותם לציבור הישראלי, ואני מקווה שכמה שיותר אנשים יחשפו לסרטון הזה שנעשה ברגישות, מחשבה ואהבה גדולה, ובתקווה שהוא יוכל לגייס כסף בתקופה המאוד מורכבת הזו לארגון א.ס.ף״, אומר הימן.
 
הוא הוסיף: ״כשהזמינו אותי לפגישה במשרדי הארגון באזור תחנה מרכזית, לקח לי זמן למצוא את המקום כי לא היה כל שילוט, וזה עצבן אותי. כשמצאתי בסוף את הכניסה ועליתי למשרדים שלהם, הופתעתי מהיופי של המקום, מהביטחון שהוא משרה על מי שנכנס אליו, על הפעילות שוקקת החיים של הפליטים, ושאלתי – למה אתם עושים לי חיים קשים להגיע אליכם? הם הסתכלו עלי במבט מוזר ואמרו – הקהילה יודעת איפה אנחנו. המטרה שלנו היא לא למשוך "אש" סביב העזרה והתמיכה בפליטים בתקופה הזו, בעבר כבר היינו מטרה והאווירה הנוכחית - כמות הקללות, השטנה, האלימות שהפליטים והצוות שלנו חשוף אליהם ברשת וברחובות גדולה. לכן אנחנו מעדיפים לא לשים שלט גדול עם חץ שמוביל למשרדים שלנו".
מנכ״לית ארגון א.ס.ף, טלי אהרנטל, סיפרה: ״כשהתחלנו לתכנן את קמפיין גיוס הכספים לארגון, חשבנו במי נוכל להיעזר כדי להוציא את הרעיון אל הפועל - והמחשבה על תומר הימן הייתה כמעט מובנת מאליה - כתושב דרום תל אביב וכמי שמכיר מקרוב את המציאות פה, ולא פעם בוחן אותה בסרטיו בעין ביקורתית אך חומלת. ואכן, המפגש בין תומר לבין המתנדבים בארגון, פליטים ומבקשי מקלט, היה מפגש אנושי מרגש ובגובה העיניים, שהוליד סרטון המביא את סיפורם האישי והקשה בדרך הנה, ואת היחס הנורא לו הם זוכים בישראל - בין אם באופן רשמי באמצעות מדיניות מפלה ומדירה, ובין אם בגזענות והשפלה בחיי היום-יום".
״אני משוכנעת שכל מי שיצפה בסרטון יזכה לראות זווית אנושית על מבקשי המקלט, ואני כולי תקווה שהדבר יביא גם להתגייסות רחבה לתרומה לארגון ולחיזוק פעילותנו לקראת כל המאבקים שעוד נכונו לנו למען הגנה על זכויות האדם בישראל, ולמען חיזוקה של קהילת הפליטים ומבקשי המקלט החיה כאן״, הוסיפה אהרנטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה