בארץ

מחיר מבצע הדרכונים: העולים החדשים לא מקבלים אזרחות

היום מתברר כי למבצע הדרכונים יש מחיר, והוא העולים החדשים. רשות האוכלוסין וההגירה הסיטה את כוח האדם שלה מהיחידות שמעניקות אזרחות לעולים חדשים ולכן ביטלה את התורים שלהם
מערכת ice | 
דרכון (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
השבוע יצא לדרך מבצע הדרכונים של הרשות לאוכלוסין והגירה, במטרה לסייע לאלפי ישראלים להשיג דרכון תקף לפני הקיץ. אף שהתמונה שהצטיירה הייתה מאוד חיובית ונטולת חסרונות, לא כך הדבר.
לפי N12, מתברר כי מי שספג את המחיר של המבצע הנ"ל הם בעיקר עולים חדשים שהתורים שלהם לקבלת אזרחות פשוט בוטלו וחלקם אפילו לא נקבעו מחדש. משמע, כוח האדם שהוסט לכיוון המבצע בא על חשבון אותם דורשי שירות שזקוקים לאזרחות על פי חוק השבות. עבור רבים מדובר בגזירה קשה, היות שללא אזרחות הם לא יכולים להתחיל ללמוד באולפנה, לא ממהרים להשכיר להם דירות, לאפשר להם לעבוד ולקיים עסקים פרטיים.
לדברי זוג שביטלו את פגישתו במשרד האוכלוסין, נאמר להם כשבאו לקבוע תור חדש שיש להגיע רק כאשר ייגמר המבצע. כאשר שאלו הזוג מה יקרה אם המבצע יתארך, הוסבר להם שכך גם התור שלהם ידחה. 
לצד זאת, התברר כי מוקדי שירות עלייה מהיר שנפתח בארץ וסייע לאין ספור עולים בעיקר מאוקראינה ורוסיה, נסגרו ללא כל הודעה מראש. כעת, נאלצים לכאורה עולים חדשים לנהל את כל המסע מחוץ לארץ ובאזורים שעלולים להיות מסוכנים, כמו אזור מלחמה, לצד העובדה שמדובר בבירוקרטיה ממושכת ומתישה.
מרשות האוכלוסין מסר ל-N12: "כחלק מהפעולות הנעשות לפתרון סוגיית הדרכונים, נעשה תעדוף בטיפול בנושאים המקצועיים. עם זאת, אנו לא מזניחים אף סוגיה וכל פגישה שבוטלה או נדחתה, תקבע מחדש בהקדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה