בארץ

ראש אגף התקציבים באוצר: "חשש לגידול הבוגרים חסרי המיומנות"

ראש אגף התקציבים באוצר זועק. יוגב גרדוס הגיש את חוות דעתו לממשלה במסמך בן 14 עמודים בו טען כי "הגדלת התמריץ לאי השתתפות בתעסוקה" יגרור "גידול מתמיד במספר הבוגרים חסרי המיומנויות"
מערכת ice |  1
יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר (צילום דוברות משרד האוצר)
ראש אגף התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, נגד הגדלת התקציבים למוסדות החרדים, וזאת למרות הגיבוי של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', כך מפרסם הפרשן הכלכלי של ערוץ 13, מתן חודורוב.
על פי חוות דעתו של גרדוס: "הגדלת התמריץ לאי השתתפות בתעסוקה, חשש לגידול מתמיד במספר הבוגרים חסרי המיומנויות, צמצום משמעותי בהעדפת החינוך הרשמי". בנוסף, גם אגף התקציבים מתנגד לתוכנית תלושי המזון שדורש יו"ר ש"ס, אריה דרעי. 
גרדוס הגיש את חוות הדעת לממשלה במסמך מפורט בן לא פחות מ-14 עמודים בו ניתח את הנזקים הכבדים שצפויים להיגרם לכלכלת המדינה וזאת כתוצאה מאישור הכספים הקואליציוניים. החששות המרכזיים בחוות הדעת נסבו סביב תוספת תקציב של 1.2 מיליארד שקל למערכת החינוך החרדית, תוספת 900 מיליון שקל לתקציב הישיבות ותוספת מיליארד שקל לחלוקת תלושי המזון על פי קריטריונים אשר נותנים עדיפות למשפחות חרדיות שאינן עובדות.
כזכור, הכספים שאושרו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים כללו 1.18 מיליארד שקל למורים במוסדות החרדים, 2.5 מיליארד שקל תמיכה בישיבות, חצי מיליארד שקל למשרד המסורת, חצי מיליארד שקל לרשות לקידום המגזר החרדי ו-285 מיליון שקל לרשות לזהות יהודית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שום תמריץ. רק להוציא מחוץ לחוק.
    המלך עופר המשיח 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי אפשר להשיג ב 4 מיליארד שקלים שהולכים לישיבות יותר מאשר הכוח המדהים של התפילות שלהם. 21% מילדי כיתות א' חרדים ו- 80% בלי תעודת בגרות. אנחנו צריכים דחוף מערכת חדשה במקום כיפת ברזל אחרת עוד 15 שנים ותחילת הסוף כבר כאן. לדעתי, תקציבים רק לעילויים שביניהם ושהשאר יפתחו את התחביב על חשבונם. חוץ מזה, צריך הלכה אחת בלבד ולא קיצונית. השאר מחוץ לחוק. בשביל אלו רוצים לעשות רפורמה... https://www.youtube.com/watch?v=_gSuMryfB6k&t=738s
    סגור