בארץ

שערורייה באשדוד: "לנשים אסור לעלות לאוטובוס, לכי ברגל"

בשנת 2023 נשים מודרות בקווי אוטובוס של חברת אפיקים בעיר מרכזית כמו אשדוד. נשים שניסו לעלות לקו גורשו בטענה ש"זה קו רק לגברים, לכי ברגל או שתיקחי קו אחר". סמוך לתחנה הושחתו פניהן של נשים בשלטי חוצות
מערכת ice |  2
אוטובוס (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
קשה להאמין, אבל בשנת 2023 פועלים בעיר מרכזית בישראל קווי אוטובוס לגברים בלבד שנשים אינן מורשות לעלות עליו. זו המציאות בכמה מקווי האוטובוס העירוניים של חברת אפיקים בעיר אשדוד, ההולכת ומתחרדת בשנים האחרונות.
חדשות 12 ואתר "אשדודי" חשפו כי בקו 80 של חברת אפיקים מונעים מנשים לעלות. נערה בת 17, דתייה בלבוש צנוע, שביקשה לעלות לקו וצילמה את הסיטואציה במצלמה נסתרת, נדחית על ידי זוג גברים חרדים שישבו מאחורי הנהג.
"זה רק לתלמידים", אומרים לה הגברים ובעצם מגרשים אותה מהאוטובוס, "רק לגברים". והנהג הוסיף: "לכי ברגל או שתיקחי קו אחר". כשנשאל הנהג על הסיטואציה השיב: "מה אני יכול להגיד? זה לא עניין שלי". חשוב לציין כי הדרת נשים באוטובוס היא עבירה פלילית.
אימה של הנערה סיפרה: "הנהג נופף לה עם היד שהיא לא יכולה לעלות, הוא ישר סגר את הדלת ונסע. היא גם לבושה צנועה, היא לא לבשה מכנסיים - היא הייתה עם חצאית ארוכה וחולצה ארוכה".
תחקירנית של אשדודי ניסתה גם היא לעלות לקו 80. ונדחתה בטענה כי "קו 80 הוא של בנים, לא יעלו אותך. זה קו של 'כולל'". כשהקשתה והציעה לעמוד ליד הדלת, השיבו לה: "זה קו של חרדים, של בנים".
מעדויות נוספות של נוסעות, עולה שהאפליה קיימת גם בקו 74 ובקו 79 של אפיקים. ומה הפלא אם כך ש-50 מטר מהתחנה, הושחתו פרצופים של נשים בשלטי חוצות. 
חברת אלקטרה אפיקים מסרה בתגובה: "החברה נגד הדרת נשים, ובעקבות האירוע הוזמן הנהג לשיחה, וההנחיות חודדו בקרב כלל הנהגים. הנוסעים באוטובוס הם המתקוממים נגד נוסעות, והנהג מתוך חשש לשלומן מציע לעיתים חלופה אחרת. הנהגים הונחו להפסיק את הנסיעה במקרים דומים ולהזמין את משטרת ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דתיים אשדוד
    יושר 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן כאיש ליכוד אני מחכה לרגע שהם יפלו עברו את הגבול הם רוצים שנכבד אותם אבל הם לא מכבדים את הציבור החילוני אז באמת ליברמן וכל השמאל צודקים
    סגור
  • 1.
    והביביסטים יגנו על זה בחירוף נפש (ל"ת)
    חחח 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור