בארץ

500 חוקרים ישראלים: "חשש לחרם בינ"ל על המדע בגלל הרפורמה"

עצומה של חוקרים, מרצים ורופאים ישראלים השוהים בחו"ל במסגרת הדוקטורט, מזהירה מפני השלכות המהפכה המשפטית "שיהיו הרסניות למדע, לחיי הרוח, ולהתקדמות הטכנולוגית בישראל, ויובילו לפגיעה קשה בכלכלה"
מערכת ice | 
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ אריק מרמור)
עצומה נוספת מזהירה מפני השלכות המהפכה המשפטית על מעמדה הבינלאומי של ישראל, והפעם מכיוון המדע: כ-500 חוקרים, מרצים ורופאים ישראלים השוהים בחו"ל מזהירים כי קיים חשש לפגיעה בשיתופי פעולה מחקריים בינלאומיים ובתקציבי תרומות וקרנות מחקר בישראל, ואף מחרם בינלאומי על האקדמיה הישראלית.
"דה מארקר" פרסם כי החותמים על העצומה מועסקים במוסדות מחקר והשכלה גבוהה בחו"ל במסגרת תקופת ההכשרה פוסט-דוקטורט, וכן חוקרים שנמצאים בהכשרה או מועסקים באוניברסיטאות מובילות בחו"ל.

"אנו מדענים ומדעניות", נכתב בעצומה, "רופאות ורופאים ישראלים שיצאו לחו"ל לתקופה קצובה המייצגים את ישראל במוסדות האקדמיים הגדולים והמובילים בעולם ושואפים לחזור להשתלב באקדמיה, בתעשייה ובמערכת הציבורית בישראל, מביטים בחשש גובר על יוזמות הממשלה לשינוי מערכת המשפט.
"הרוח הנושבת מהשינויים המוצעים פותחת פתח מסוכן לשלילת חופש הביטוי, חופש המחשבה האקדמי וחופש המחקר. לעקרונות אלה השפעה ישירה הן על איכות המחקר המדעי והן על איכות הכשרת אנשי מקצוע בשלל תחומי הידע המשרתים את הציבור הרחב. אנו, האוחזים במגוון דעות פוליטיות מימין ומשמאל מתנגדים בתוקף לצעדי הממשלה הנוכחיים ורואים בהם סכנה מוחשית לעתיד המדינה.
"פגיעה בחופש המחקרי תוביל בסבירות גבוהה לחרם בינלאומי על המדע בישראל, לשלילה של תקציבי מחקר בינלאומיים ותגרום לנזק חמור לשיתופי פעולה ולתשתיות מדעיות. ההשלכות של תהליכים אלה הן הרסניות למדע, לחיי הרוח, ולהתקדמות הטכנולוגית בישראל, ויובילו לפגיעה קשה בכלכלה", כתבו החוקרים.
לדברי החותמים, חלקם חוששים לחזור לארץ בעקבות המהפכה המשפטית. עד כה חתמו על העצומה 490 מרצים ישראלים, חלקם מאוניברסיטאות מובילות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה