בארץ

לאחר שיחה: מפקד חיל האוויר ביטל השעיית הטייס הבכיר

לאחר שיחתם אמש (שישי), החליט מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר להשיב לשירות מילואים פעיל בחיל האוויר את אל"מ במיל' גלעד פלד. פלד, שהוגדר ממובילי מחאת טייסי המילואים כנגד הרפורמה המשפטית סיים את השעייתו הקצרה
מערכת ice |  2
מטוס F16 אילוסטרציה (צילום משה שי פלאש 90)
מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, נפגש אתמול (שישי) עם אל"מ במיל' גלעד פלד והסכים להשיבו לשירות מילואים פעיל בחיל האוויר. כזכור, ביום חמישי, בר השעה את פלד מתפקידו לאחר שהוגדר כאחד ממובילי מחאת טייסי המילואים כנגד הרפורמה המשפטית. על פי הפרסום, השיחה בין השניים התקיימה לבקשתו של פלד שביקש לחזור לשירות מילואים והבטיח לא לעודד טייסים שלא לשרת.
"אל"מ במיל' פלד הציג את סדר התפתחות האירועים לראייתו שהביאה להשעיה והציג בפני מפקד חיל האוויר את השיח בקרב קבוצות אנשי המילואים", כך נמסר מצה"ל. "לדבריו, פעל לאורך כל הדרך לאור הדרישה כי יישמר ציר פיקוד ברור של מפקד חיל האוויר מול מפקדי הטייסות והיחידות, תוך השארת מחלוקות פוליטיות מחוץ לצה"ל. מפקד חיל האוויר קיבל זאת".

בשיחתם, "מפקד חיל האוויר הדגיש את הזכות של איש מילואים בהיותו אזרח להביע את דעותיו ולמחות במסגרת החוק ובלבד שהדבר לא חודר לתוך בסיסי חיל האוויר ולפעילות השוטפת של אנשי המילואים בהיותם בשירות פעיל".
לאחר השעייתו ביום חמישי, פלד כתב לחבריו: "קבוצת הלוחמים היקרה הזו מעולם לא קראה ולא ביקשה מאף לוחם בחיל לבצע פעולה כלשהי. נהפוך הוא – רק ביקשה לשמור על לכידות החיל ולהימנע מכל פעולה. זה יום עצוב מאוד. כל ההחלטה של מפקד חיל האוויר נובעת משמועות לא מבוססות, ולא על עובדות. לא אמרתי לאף אחד לסרב – אפילו מנעתי אי התייצבות. לא קבל בעת הזאת, יש מאות לוחמים שיודעים מה עשיתי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עשים מאיתנו צחוק
    לא לאורך זמן 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפנימו אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן הוא היה צריך להיות מודח ולא מושעה ובטח לא ליום אחד בושה
    סגור
  • 1.
    חיל אויר
    גולן 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקטע להדיח לפרסם את השם שלו ולהחזיר אותו
    סגור