בארץ

הרצוג מפתיע את לוין ורוטמן: "קרובים למתווה מוסכם"

מבחן אמת לקואליציה מול מתווה הנשיא: נשיא המדינה יצחק הרצוג ערך כינוס חירום עם ראשי הרשויות והודיע כי: "אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם, יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים"
דוד זולדן |  1
הרצוג, גנץ, לפיד ונתניהו (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, אוליביה פיטוסי)
נשיא המדינה יצחק הרצוג כינס היום כ-100 ראשי ערים ומועצות מקומיות בהובלת המרכז לשלטון מקומי והמרכז לשלטון אזורי בבית הנשיא, במטרה לקדם מתווה להידברות בנוגע לרפורמה המשפטית. באירוע הרצוג קרא לפיוס והרגעת הרוחות וטען כי "אנחנו קרובים מתמיד למתווה מוסכם".
"בתפילת התענית הבוקר ראיתי בתפילה שכתוב כך, ממש היום - כי בצרה גדולה אנחנו. ועוד כתוב גם, שאנחנו עם קשה עורף" הפגין הרצוג בקיאות ביהדות. "אני חושב שהמיזוג הזה – שבצרה גדולה אנחנו ואנחנו עם קשה עורף מביא אותנו לאחד האתגרים הקשים ביותר שמדינת ישראל ידעה".
לדברי הנשיא: "אנחנו במשבר היסטורי שמאיים לחרב אותנו מבפנים. אנחנו נמצאים באחד הרגעים הקשים ביותר שמדינת ישראל חוותה. זה נראה פרדוקס לכאורה, נכון? לא טילים, לא מקלטים, לא אזעקות, לא צבע אדום. אבל כולנו יודעים בתוך תוכנו שזו סכנה לאומית עליונה. אנחנו מעולם לא שמענו ולא ראינו התנהגות שכזו במגזרים רחבים".
הנשיא התייחס לקריאות הסרבנות בשמאל ואמר: "אני חושב שכולכם מסכימים איתי שהצבא חייב להיות מחוץ לתחום באופן מוחלט. לא להכניס את הצבא לוויכוח. צבא ההגנה לישראל הוא הצבא של כולנו, שומר עלינו, הוא חיוני לנו, הוא חשוב לנו, בנינו ובנותינו משרתים בו בסדיר ובמילואים ואנחנו מקווים מאוד שהצבא יישאר בחוץ".
הרצוג פנה לראשי הרשויות ואמר: "אתם הראשונים שחווים את הנזק הנורא של המשבר, אני יודע שאתם הראשונים, איך אני יודע? כי אני רואה עלייה דרמטית בפניות בתחום בריאות בנפש. אני כבר שמעתי דיווח של עמותת ער״ן שרבע מהפניות עוסקות במשבר וההשלכות שלו על בני אדם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על מה הוא מדבר, הנשיא המחפוף הזה?
    מה קשור ראשי רשויות? 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש ממשלה חביבי... ראשי הרשויות, מה הם קשורים להחלטות ממשלה נבחרת?
    סגור