בארץ

אירוע חריג בבנימין: חייל ירה באוויר מעל ראשי מפגינים

אירוע חריג היום בין חיילי צה"ל בין אזרחים ישראליים באזור בנימין שהגיעו להפגין על יידוי אבנים מצד של כפר פלסטיני לכיוון כביש אלון. המפגינים טענו כי חייל ירה באוויר לכיוונם
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)
המתיחות באזור יהודה ושומרון הולך וגובר ימים בלבד לאחר שהתרחשו שני פיגועים שגבו את חייהם של שלושה ישראלים: האחים יהל ויגל יניב ואילן גלנס. היום דווח כי כבר משעות הצהריים המוקדמות התרחש אירוע יידוי אבנים מידם של פלסטינים מכפר אל מועייר לעבר רכבים ישראלים בכיוון כביש אלון.
במסגרת האירוע הזה נפצעו אם ובתה באורח קל, אך זמן קצר לאחר מכן תושבים מהאזור הגיעו למחות על האירוע הזה ונוספים שמתרחשים במקום, ובמיוחד על כך שלטעמם צה"ל אינו מטפל בצורה מספקת בתקריות הללו.
לאור הגעתם של התושבים כוחות הגיעו למקום וניסו לפזר את ההפגנה אך הנוכחים טענו כי החיילים פיזרו עליהם רימוני גז ואפילו ירו מעל ראשם כדורים חיים. 
אחד הנוכחים מסר לישראל היום: ""מיד עם קבלת הדיווח על פציעתן של אם ובתה בכביש אלון הסמוך שהפך להיות מוקד של טרור רצחני, הגענו למקום עשרות תושבים כדי למחות על ההפקרות הביטחונית ולדרוש ממערכת הביטחון שיעשו משהו אל מול ניסיונות הרצח שאנחנו חווים פה כל יום". 
לכך הוא הוסיף: "זה דבר מטורף והזוי בעיני שמערכת הביטחון שאמורה לשמור עלינו, נלחמת בנו בכלים שהייתה אמורה להילחם באויב. במקום למגר את הטרור - הם מנסים למגר את מחאת התושבים שיצאו לזעוק ולהילחם על חייהם". ואכן מדובר באירוע חריג מבחינת הטיפול של צה"ל במפגינים ישראליים והמצב רק מסלים לאור הפילוג בדעות באשר לדרך הנכונה לטפל במצב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה