בארץ

בצל חוק ההסדרים: השלטון המקומי מאיים בשביתה

נציגי המרכז לשלטון המקומי יתכנסו לפגישת חירום במסגרתה ידונו באפשרות להשבית את פעילותן. האיום מגיע לאחר שלטענת ראשי הרשויות צעדי הממשלה מובילים לנזק כלכלי משמעותי עבור השלטון המקומי 
מערכת ice |  2
חיים ביבס (צילום מרים אלסטר פלאש90)
חיים ביבס, יושב ראש המרכז לשלטון מקומי, הזמין את ראשי הרשויות לכנס חירום שיערך בשבוע הבא ובו ידונו באפשרות של שביתה. נכונות של ראשי הרשויות לשבות מגיעה בעקבות יוזמות שמקדמת הממשלה בתקציב ובחוק ההסדרים שלטענתם פוגעות בפעילות השלטון המקומי.
בנוסף לכך, לטענת נציגי השלטון המקומי, צעדי הממשלה יהוו נטל כלכלי אותו מעבירה הממשלה לרשויות, בלי פיצוי מתאים. במסגרת השביתה, במידה ואכן תצא לפועל, הגנים עלולים להיסגר, ושירותי הרווחה והתברואה ייפסקו.
בהודעה שנשלחה לראשי הרשויות, הם הוזמנו לדיון חירום נוכח "גזרות הממשלה בתקציב המדינה ובחוק ההסדרים". הדיון יתקיים ביום שני בבוקר, ושם צפויות לעלות נקודות המחלוקת בין השלטון המקומי לממשלה. בין היתר, בשלטון המקומי דורשים להגדיל את מענקי האיזון לרשויות הנזקקות להם מ-3.5 מיליארד שקלים ל-4 מיליארד שקלים. בנוסף, ידרשו בינוי של עשרות אלפי כיתות לימוד, ושיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של הסייעות.
למעשה, עם חתימת ההסכמים הקואליציוניים, שלחו ראשי הרשויות מכתב שמתריע כי רבים מהסעיפים הנוגעים לחינוך החרדי מטילים עול תקציבי לא הוגן על הרשויות. בתגובה, שיגרו חברי כנסת חרדיים איומים כי ראשי רשויות שחתמו על המכתב, ייפגעו בבחירות המקומיות הקרובות. גם התוכנית הכלכלית שהציג ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר האוצר להורדת יוקר המחיה גרמה להרמת גבה ברשויות, משום שאלה נדרשו לספוג את הקפאת מחירי הארנונה, ופיצוי הובטח רק עם כינון התקציב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חתיכת גנב, תחזיר את הכספים שמשולמים במשכורות עתק לבני
    נועם 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשפחה שלך, עבור ג'ובים לא קיימים שסידרת להם בשרות המדינה
    סגור
  • 1.
    ביבס את תלך כמו עדר אחרי לפיד
    סימה 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו הפגנה פוליטית
    סגור